پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۹۰۰۲
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۰
انتخاب یاران قالیباف از سوی حناچی شهردار اصلاح‌طلب تهران برای تصمیم‌گیری درباره مسائل فرهنگی شهر که نقطه عطف تفاوت رویکرد اصلاح‌طلبان و اصولگرایان اتفاقی عجیب است که با نزدیک شدن به انتخابات مجلس و تلاش یاران قالیباف برای ورود به این نهاد، ابعادی تازه به خود می‌گیرد.

شعار سال: ۱۶ مهر ماه استعفای سعید اوحدی از ریاست سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران توسط هیات امنای این سازمان پذیرفته شد و سید علیرضا فاطمیان‌پور به عنوان سرپرست این سازمان انتخاب شد. از همان روز نیز گمانه‌زنی‌ها درباره انتخاب رییس جدید سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران آغاز شد تا اینکه سرانجام روز گذشته خبری مبنی بر انتصاب میثم امرودی به عنوان جایگزین اوحدی در این سازمان منتشر شد.

حجت نظری عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران در این باره به رسانه‌ها گفت که این انتخاب بدون مشورت گرفتن از کمیسیون تخصصی صورت گرفته و حناچی دراین باره با شورای شهر مشورت نکرده است.

به گفته او امرودی با پیشنهاد هیات امنای سازمان فرهنگی و هنری و پذیرش شهردار تهران به ریاست این سازمان منصوب شده است.

میثم امرودی در دوره قالیباف، معاونت فرهنگی و هنری شهرداری تهران را بر عهده داشته و اکنون در دوره اصلاح طلبان به عنوان رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری منصوب شده است.

به گزارش رویداد۲۴ میثم امرودی نخستین اصولگرای قالیبافی نیست که به سمت‌های فرهنگی شهرداری منصوب می‌شود. پیش از او جوادی یگانه از نزدیکان قالیباف به عنوان معاونت اجتماعی و فرهنگی حناچی منصوب شد و این موضوع البته واکنش انتقادی برخی اعضای شورای شهر را برانگیخت تا آنجا که محمدجواد حق شناس عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران که پیش‌تر در تذکری حناچی را متهم به دست کشیدن از اصول خود و چرخش سیاسی کرده بود نامه‌ای با این مضمون خطاب به شهردار نوشت که «اینکه به محض نشستن بر کرسی قدرت فراموشی پیشه کرده و خلف وعده آغاز نمایید که متأسفانه روندی تصاعدی به خود گرفته است از عجایب روزگار ما است.»

انتقاد اصلاح طلبان از این جهت بود که آنها معتقد بودند در مسائل فنی با جریان اصولگرا اختلاف نظری ندارند و کسی نمی‌گوید مدیر مهندسی شهرداری از چه جریانی انتخاب شود اما در مسائل فرهنگی که دقیقا وجه تمایز اصلاح طلبان و اصولگرایان است، شهردار تهران چرا باید نیروهای قالیبافی را به کار بگمارد که بخواهند همان سیاست‌های فرهنگی خودشان را پیش ببرند.

در شناخت رویه فرهنگی حجت الاسلام امرودی همین بس که او در نهمین نشست ستاد مرکزی صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی شهرداری تهران در زمان معاونت فرهنگی شهرداری تهران گفته بود «در پارک‌ها یک زمانی نیمکت‌هایی در کنار هم بودند که این اجازه برای دختران و پسران بود که در کنار هم بنشینند. باید یک میز در میانِ نیمکت‌ها باشد که فاصله‌ها در آن رعایت شود و خانواده‌ها بیشتر بتوانند از این مکان استفاده کنند.»

همچنین اجرای طرح تفکیک جنسیتی در شهرداری تهران از دیگر اقدامات عجیب وی طی سال‌های شهرداری قالیباف در تهران بود.

اما از دیگر نکات قابل توجه در حواشی امرودی انتشار نام او در میان لیست خبرساز املاک نجومی بود. اگرچه با گذشت چند سال از پرونده املاک نجومی هنوز از نتیجه پرونده او خبری نیست.

محمد جواد حق شناس می‌گوید: پس از استعفای اوحدی رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران، حناچی در جلسه هم‌اندیشی با شورای شهر اعلام کرد که با توجه به وضعیت نامطلوب این سازمان طی یک سال و نیم گذشته در نظر دارد فردی را به عنوان سرپرست سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران انتخاب کنند تا انتخاب ریاست سازمان با طمأینه و بررسی‌های بیشتری انجام شود تا از تکرار مسائل در زمان اوحدی که منجر به تعطیلی فرهنگسرا‌ها و کار فرهنگی شد، جلوگیری شود.

او می‌افزاید: در این جلسه که با حضور اعضای کمیسیون تلفیق شورای شهر تهران شالم روسای کمیسیون‌های شورا و هیات رئیسه برگزار شد این طرح مورد استقبال قرار گرفته و اعضا پیشنهاد کردند که فعلا جوادی یگانه که رئیس هیات مدیره این سازمان بوده و معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری را نیز برعهده دارد به دلیل نزدیکی کاری به عنوان سرپرست سازمان انتخاب شود.

عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران خاطر نشان کرد: عصر همان روز حناچی در جلسه هیات امنای سازمان رفته و در حالیکه انتخاب سرپرست از اختیارات وی بود و با وجود تاکید و نظر شورا از حق خود استفاده نکرد و موضوع را به نتیجه مشورت با هیات امنا منوط کرد که در آن جلسه نظر حناچی و معاونان او که هر دو عضو هیات مدیره سازمان هستند نیز نادیده گرفته شد و در نهایت فردی به جز یگانه [فاطمیان پور] به عنوان سرپرست سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران انتخاب شد.

وی اظهار کرد: این موضوع برای شورا تعجب‌آور بود و در جلسه هم‌اندیشی امروز هم اعضای شورا به این موضوع انتقاد کرده و قرار شد هاشمی این انتقاد را به شهردا منتقل کند.

ثروتمندترین نهاد فرهنگی شهر در دست یاران قالیباف

حق شناس با تاکید براینکه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران یکی از ثروتمند‌ترین و توانمندترین سازمان‌های فرهنگی کشور بوده که به لحاظ حجم امکانات با دانشگاه آزاد قابل مقایسه است، می‌گوید: این سازمان دارای ۳۵ فرهنگسرا، همین تعداد خانه فرهنگ، بیش از ۱۰۸ کتابخانه، مجموعه‌های بزرگی مانند بهمن، خاوران، ارسباران و باغ موزه قصر و سینما‌هایی فاخر همچون آزادی و ملت است. این امکانات ثروت و دارایی مردم شهر تهران بوده و آن‌ها نیز نمایندگان خود را انتخاب کرده‌اند تا از این دارایی‌ها به نحو احسن استفاده و محافظت شود.

او با بیان اینکه باید مراقب امانت مردم باشیم و به هیچ قیمتی نمی‌توان با این امانت معامله و از اداره بهینه آن صرف‌نظر کرد، می‌گوید: عملکرد دو سال گذشته سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران به هیچ وجه متناسب بها امکانات و ظرفیت این سازمان نبوده و نمی‌توانیم روند بی توجهی به نظرات مردم و نمایندگان‌شان را در این سازمان ادامه دهیم.

عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: امیدوارم روند بی‌عملی شهرداری تهران و بی‌توجهی به قول‌هایی که می‌دهند و همچنین بی‌توجهی به نظر اعضای شورا در فرصتی که باقی مانده اصلاح شود، زیرا همه ما نسبت به خواسته مردم و وظایف قانونی خود مسئولیت داریم و باید به گونه‌ای قابل دفاع به آن عمل کنیم.

هرچند که هنوز حکم امرودی برای ریاست سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران صادر نشده، اما حقیقت پذیرش این انتخاب هیات امنای سازمان از سوی حناچی این سوال را مطرح می‌کند که به چه علت شهردار تهران که با بلیت شورای اصلاح‌طلب بر مسند اداره پایتخت تکیه زده است با وجود تفاوت رویکرد فکری-اجتماعی و فرهنگی این جریان با اصول‌گرایان، اصرار بر انتخاب اصولگرایان و نزدیکان قالیباف برای تصمیم‌گیری در مسائل فرهنگی شهر دارد.

نکته قابل توجه آنکه چرا هیات امنای یکی از ثروتمند‌ترین نهاد‌های فرهنگی کشور در آستانه انتخابات مجلس که قالیباف و یارانش هم در تکاپو راه یافتن به خانه ملت هستند امرودی معاون فرهنگی او در زمان مدیریتش بر شهرداری تهران را برای ریاست این سازمان پیشنهاد می‌دهند و به چه علت حناچی بر خلاف وعده‌اش برای تامل بر انتخاب ریاست این سازمان به سرعت با این پیشنهاد موافقت می‌کند. هماهنگی میان رئیس هیات مدیره این سازمان (که معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران را نیز بر عهده دارد) یعنی جوادی یگانه و رئیس آینده آن یعنی امرودی به لحاظ قرار داشتن در صف یاران قالیباف به ابهامات در این زمینه دامن می‌زند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت رویداد24، تاریخ 22 مهر 98، کد مطلب: 191422: www.rouydad24.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین