پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۰۰۸۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰
استاندار سمنان از جذب اکثر اعتبارت تخصیص این استان در سفر اول کاروان تدبیر و امید به استان سمنان خبر داد و گفت: 838 میلیارد تومان از اعتبار 962 میلیارد تومانی سفر اول کاروان تدبیر و امید به استان جذب و ابلاغ شده است.

شعار سال: علی‌رضا آشناگر در ستاد اقتصادمقاومتی استان که با حضور محمود واعظی برگزار شد اظهار کرد: در دور اول سفرهای استانی 72 پروژه در استان به تصویب رسید که بسیاری از آنها تکمیل شده و تنها 124 میلیارد تومان از اعتبارات 962 میلیارد تومانی تخصص یافته همچنان ابلاغ نشده که عمده آن مربوط به پروژه‌های مرتبط با حمل و نقل است.

 

وی با بیان اینکه برای پیشرفت فیزیکی بیشتر پروژه ها نیازمند حمایت دولت هستیم ادامه داد: در سفر دوم کاروان تدبیر نیز یک‌هزار و 429 میلیارد تومان برای پروژه‌های استان مصوب شده که تاکنون 330 میلیارد تومان آن ابلاغ و 1098 میلیارد نیز باقی‌مانده است که باید تا پایان سال 99 همه آن جذب شود.

این مقام ارشد اجرایی با اشاره به سفر امروز رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: در این سفر پروژه‌های دانشگاه گرمسار افتتاح و یک پروژه نیز که تامین اعتبار شده کلنگ‌زنی شد. همچنین یک مجتمع تفریحی گردشگری که با مشارکت شهرداری و بخش خصوصی در دامغان راه‌اندازی شده تا ساعاتی دیگر به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با تقدیر از دکتر واعظی خواستار توجه بیشتر دولت به پروژه‌های در حال ساخت این استان شد و تصریح کرد: استان سمنان چه در حوزه صنعت و چه در بخش معدن و گردشگری از ظرفیت بسیار بالایی برخوردار است.

آشناگر از سه بخش صنعت، معدن و گردشگری به عنوان سه محور مهم توسعه این استان پهناور نام برد و خاطرنشان کرد: در دولت‌های پس از انقلاب و خصوصا در دولت‌های یازدهم و دوازدهم توجه خوبی به ایجاد زیرساخت‌های توسعه‌ای در این استان شده است.

وی از وجود 2022 واحد صنعتی فعال به عنوان بخشی از جایگاه مهم صنعت در این استان یاد کرد و گفت:410 پروانه بهره‌برداری این صنایع در دولت تدبیر و امید صادر شده که با سرمایه‌گذاری بالغ بر یک‌هزار و 600 میلیارد تومانی برای ایجاد 7000فرصت شغلی تلاش کردند.

استاندار سمنان با بیان اینکه سمنان یکی از استان‌های مهم در بخش معادن است ادامه داد: معادن این استان چه از نظر غنای معدنی و چه از نظر منحصربه فرد بودن جایگاه ممتازی در کشور دارند ضمن اینکه ذخائر معدنی خوبی از 42 ماده معدنی در این استان وجود دارد.

وی از وجود بیش از 600 معدن فعال در استان خبر داد و گفت: 91 پروانه بهره‌برداری این معادن در دولت دوازدهم صادر شده است.

وی از فقدان زیرساخت‌ها و خصوصا آب، برق و گاز به عنوان مهمترین معضل توسعه معدنی در این استان غنی نام برد و گفت: استان سمنان زیرساخت‌های لازم برای فراوری معدنی را ندارد لذا اگر این محدودیت‌ها برداشته شود در بخش معدن استان شاهد ایجاد ارزش‌افزوده قابل توجهی خواهیم بود.

آشناگر با برشمردن برخی حمایت‌ها از بخش صنعت در این استان گفت: در قالب کارگروه ستاد تسهیل و مشاغل خانگی و اشتغال روستایی بیش از ۱۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات در یک سال اخیر به استان اختصاص یافته که بیش از ۹۰ درصد آن جذب شده است.

وی از کاهش محسوس تنش‌های کارگری به عنوان نشانه‌ای از روند رو به بهبود تولید در استان نام برد و گفت: امسال تقریبا هیچ تنش کارگری جدی در سطح این استان نداشتیم

آشناگر از سمنان به عنوان یک استان مهم یاد کرد و گفت: تولید ناخالص ملی در استان افزون بر ۱۳ هزار میلیارد تومان است. ضمن اینکه سمنان در بخش کشاورزی نیز جایگاه ممتازی دارد به طوری که تنها پسته‌کاران استان امسال رقمی بالغ بر ۳۰۰۰میلیارد تومان درآمد و آورده مالی داشتند.

وی با اشاره به صادرات این استان گفت: گمرک استان از ابتدای این دولت 4 هزار و 751 مورد ثبت سفارش داشته که ارزش آن بیش از 897 میلیون دلار است. ضمن اینکه 342 هزار تن کالا به ارزش 169 میلیون دلار صادر و 50 میلیون دلار واردات داشته است.

استاندار سمنان از افزایش بازارهای هدف در این استان خبر داد و گفت: بازارهای صادراتی استان از32 کشور به 45 کشور افزایش پیدا کردند.

آشناگر از امکانات فرودگاهی در سمنان و شاهرود، دو کریدور شمال جنوب و غربی شرقی، خطول ریلی پرتردد و...به عنوان بخش دیگری از ظرفیت های این استان نام برد و گفت: نزدیکی به تهران و همجواری با هشت استان پرجمعیت موقعیت ممتازی در این استان ایجاد کرده و از همین رو این استان مستحق توجه بیشتری است.

وی بر لزوم توجه جدی تر دولت به چند پروژه این استان تاکید و تصریح کرد: کمک به ایجاد زیرساخت‌های معدنی در استان و خصوصا در جنوب شهرستان‌های دامغان و شاهرود، کمک به تکمیل چند پروژه مشترک سمنان با استان‌های همجوار، توسعه راه های ارتباطی و خصوصا تسریع در پروژه های ریلی، تامین منابع آبی و.. از جمله این پروژه هاست.

آشناگر با اشاره به تصویب طرح ایجاد زیرساخت‌های معدنی در جنوب دامغان و شاهرود گفت: این پروژه قرار بوده که با مشارکت ایمیدرو و مساعدت دولت انجام شود دولت اعتباری 30 میلیارد تومانی به پروژه اختصاص داده اما دو بخش دیگر به تعهد خود به طور کامل عمل نکردند. البته امروز برای تکمیل آن نیاز به 210 میلیارد تومان هستیم که دولت 30 میلیارد آن را تامین کرده است.

وی از کارخانه سیمان بیارجمند به عنوان دیگر پروژه مهم و نیازمند توجه یاد کرد و گفت: 40 هزار نفر از مردم منطقه سهامدار این کارخانه هستند که 30 درصد سهم اعتباری خود را تامین کردند، بانک صنعت و معدن نیز برای سهم 30 درصدی خود اعلام آمادگی کرده اما متاسفانه بانک تجارت سهم 40 درصدی خود را به موقع 70 میلیارد تومان می‌شده پرداخت نکرده و لذا پروژه بلاتکلیف مانده است. ضمن اینکه با افزایش قیمت‌هایی که صورت گرفته برای تکمیل کارخانه به 290 میلیارد تومان نیز است و لذا علاوه بر 70 میلیارد تومان بانک تجارت به 220 میلیارد تومان دیگر نیاز است.

وی از این پروژه به مثابه نماد مشارکت دولت ، مردم و بانک‌ها و...نام برد و گفت: امید مردم منطقه که عمدتا از اقشار کمتر برخوردار هم هستند به این پروژه است و انتظار می‌رود که دولت به این پروژه نیز توجه ویژه کند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران ، تاریخ انتشار 25 مهر 98، کد خبر: 98072519269، www.isna.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
0
0
در دولت‌های پس از انقلاب و خصوصا در دولت‌های یازدهم و دوازدهم توجه خوبی به ایجاد زیرساخت‌های توسعه‌ای در این استان شده است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
0
0
استان سمنان چه در حوزه صنعت و چه در بخش معدن و گردشگری از ظرفیت بسیار بالایی برخوردار است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین