پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۱۳۵۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۳
نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی انتقال آب بین حوضه‌ای به این استان را مقدمه تحول در بخش معدنی این استان غنی ارزیابی کرد.

شعار سال: دکتر احمد همتی ۳۰ فروردین ماه در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان سمنان اظهار کرد: طرح‌های مصوب در زمینه انتقال آب دریای خزر باید اجرایی شوند تا بخش صنعت و معدن استان، متحول شود.

وی خواستار برپایی نمایشگاه دائمی معادن در استان سمنان شد و افزود: نمایشگاه دایمی معادن می‌تواند علاوه بر معرفی ظرفیت معادن استان، بیش از پیش زمینه نمایش توانمندی‌ها و فرآوری‌های استانی و فرآوری‌های ملی و بین المللی و جذب سرمایه گذاران و افزایش بازدید گردشگر از استان را فراهم کند.

وی با اشاره به تنوع بالای معدنی در این استان خاطرنشان کرد: استان سمنان ذخائر معدنی بسیار زیادی داشته و مدیران خوبی نیز در این زمینه در استان وجود دارد و باید از این ظرفیت عظیم در استان، استفاده بیشتری شود.

همتی با اشاره به مشکلات کشور در فروش نفت بر لزوم توجه بیشتر به پتانسیل بالای معدنی در استان‌های مختلف و از جمله استان سمنان تاکید و اضافه کرد: فرآوری محصولات معدنی در استان می‌تواند جایگزین مناسبی برای نفت باشد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه درصد عظیمی از مواد کانی مهم در استان سمنان وجود دارند، ادامه داد: با توجه به تردد جمعیت بالایی از محور‌های استان و با توجه به اینکه حدود نیمی از جمعیت کشور در استان‌های همجوار این استان واقع شده، وجود نمایشگاه دایمی معادن در استان ضروری است.

وی خواستار برگزاری جلسه تخصصی با مسئولان کشوری در مورد معادن استان و بیان نقاط قوت و ضعف در زمینه معادن استان شد و گفت: باید از این سرمایه عظیم بهره بیشتری گرفته شود.

همتی نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر ضرورت جلوگیری از خام‌فروشی محصولات معدنی استان سمنان، گفت: بسیاری از محصولات معدنی استان از جمله «سلیستین» و «زئولیت» نیاز به فرآوری دارند و نباید کنار گذاشته شوند.

وی کمبود آب و برخی زیرساخت‌ها را از جمله مشکلات حوزه معدن در استان برشمرد و خاطرنشان کرد: توجه به این بخش می‌تواند به تولید و اشتغال استان رونق بیشتری ببخشد.

شعار سال،  با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ، تاریخ انتشار 30  فروردین    99، کد خبر:   99013017603، www.isna.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
0
0
انتقالاب به سمنان معلوم نیست منجر بهبی ابی کدوم استان بشه ولی مطمئنم روحانی جان این طرح رو حتما انجام میده
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین