پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۳۵۴۸
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۳:۱۹
استاندار سمنان با بیان اینکه این استان دارای ۳۰۰ روز آفتابی در سال است، گفت: این ویژگی سبب شده تا سمنان پذیرای سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی بخش انرژی باشد.

شعارسال: علی رضا آشناگر در دیدار ظهر یکشنبه خود با سفیر اتریش به میزبانی دفتر خود در استانداری سمنان ضمن بیان اینکه آسمان استان بالغ بر ۳۰۰ روز آفتابی را به خود می بیند، ابراز کرد: وجود این ظرفیت مهم و پهنه وسیع بیابانی نزدیک به شبکه‌های برق فرصتی استثنایی را برای سرمایه گذاری اتریش در بحث انرژی‌های نو فراهم آورده است.

وی با بیان اینکه استان سمنان، دارای مزیت‌های فراوان در عرصه‌های گوناگون است که امیدوارم این سفر مقدمه‌ای بر همکاری‌های دو جانبه باشد، ابراز کرد: استان پذیرای سرمایه گذاران، بخش انرژی است.

استاندار سمنان همچنین گفت: امکانات فرودگاهی و ریلی و وجود مسیرهای مواصلاتی خوب از جمله مزیت‌های استان سمنان است که می‌تواند به مبادلات اقتصادی دو طرف کمک شایان توجهی کند، از سوی دیگر در این استان بیش از دو هزار واحد صنعتی، بیش از ۶۰۰ معدن فعال با ۴۲ ماده معدنی گرانبها و هزاران زمین کشاورزی وجود دارد.

آشناگر با بیان اینکه یکی از فرصت‌های طلایی اتریش برای سرمایه گذاری در استان سمنان ارائه دانش فرآوری معادن است، گفت: این کشور می‌تواند با استقرار تکنولوژی مورد نظر، زمینه پویایی بیش از پیش معادن استان را فراهم آورد.

وی افزود: از سوی دیگر استان سمنان به عنوان قطب صنایع قطعه سازی کشور است که کشور اتریش می‌تواند ضمن تعامل دوسویه با مؤسسات دانش بنیان و کارخانجات مختلف و همکاری لازم زمینه انتقال دانش و ارتقا کیفیت قطعات تولید شده در استان را فراهم آورد.

استاندار سمنان، گفت: این استان علاوه بر ظرفیت‌های معدنی و صنعتی به عنوان یکی از منابع عظیم گردشگری با جاذبه‌های فراوان زیست محیطی است که قطعاً این موضوع می‌تواند برای گردشگران و شهروندان اتریشی جذاب و درخور توجه باشد از سوی دیگر باید گفت استان سمنان دارای پهنه کویری و گردشگری جذاب و وسیعی است که این پهنه از غارهای نمکی گرمسار تا کویر دامغان و مناطق بکر جنگلی شاهرود گسترده شده است.

آشناگر بیان کرد: وجود محصولات کشاورزی قابل توجهی همچون پسته دامغان و محصولات باغی شاهرود می‌تواند زمینه همکاری تخصصی را در میان پژوهشگران و تولید کنندگان در بخش کشاورزی را با کشور اتریش فراهم آورد.

وی افزود: با عنایت به تصویب طرح انتقال آب از دریای خزر به فلات مرکزی ایران در مجلس شورای اسلامی و از آنجا که انجام این پروژه با برآورد اولیه ۱۴ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومانی از محل اعتبارات غیر دولتی میسر بوده و امکان حضور سرمایه‌گذار خارجی نیز در آن فراهم است لذا آمادگی داریم تا در صورت علاقمندی کشور اتریش به سرمایه گذاری در این بخش، درخواست‌های ارسالی از سوی این کشور را نیز مورد بررسی قرار دهیم.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 6مرداد1398 ، کدخبر: 4678409: www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین