پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۲۴۱۶۴۲
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۸
مدیر بخش خاورمیانه و آسیای مرکزی صندوق بین‌المللی پول گفت: «تخمین زده می‌شود تحریم‌هایی که در سال گذشته اعمال و در سال جاری سخت‌تر شد، سال آینده تأثیر اضافه‌ای بر اقتصاد ایران نداشته باشد».
شعار سال:مدیر بخش خاورمیانه و آسیای مرکزی صندوق بین‌المللی پول گفت: «تخمین زده می‌شود تحریم‌هایی که در سال گذشته اعمال و در سال جاری سخت‌تر شد، سال آینده تأثیر اضافه‌ای بر اقتصاد ایران نداشته باشد».

صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد ایران سال آینده برای متعادل نگه‌داشتن بودجه‌اش به نفت بشکه‌ای 194.6 دلار نیاز دارد.

 صندوق بین‌المللی پول  طی گزارشی اعلام کرد انتظار می‌رود ایران که یکی از اعضای اصلی سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) است، در سال جاری میلادی 4.5 درصد و در سال آینده 5.1 درصد کسری مالی داشته باشد.

 طبق شاخص بین‌المللی نفت خام برنت در روز جمعه تنها 62 دلار در هر بشکه معامله شد.

 پس از بسته شدن قرارداد برجام در 2015 و پایان یافتن تحریم‌هایی که سه سال پیش به‌خاطر برنامه اتمی این کشور بر آن اعمال شده بود، ایران شاهد افزایش درآمدهای نفتی خود بود.

ولی تحریم‌های جدیدی که دونالد ترامپ پس از بیرون رفتن از برجام در 2018  وضع کرد، بدترین تحریم‌های اعمال‌شده از طرف واشنگتن بود.

 صندوق بین‌المللی پول در این گزارش نوشت انتظار می‌رود اقتصاد ایران در سال جاری میلادی 9.5 درصد کوچکتر شود، در حالی که قبلاً 6 درصد تخمین زده شده بود، ولی پیش‌بینی می‌شود رشد تولید ناخالص داخلی این کشور در سال آینده ثابت بماند.

جهاد آزور، مدیر بخش خاورمیانه و آسیای مرکزی صندوق بین‌المللی پول گفت: «تخمین زده می‌شود تحریم‌هایی که در سال گذشته اعمال و در سال جاری سخت‌تر شد، سال آینده تأثیر اضافه‌ای نداشته باشد».

کاهش ارزش ارز ایران پس از وضع دوباره تحریم‌ها تجارت خارجی ایران را مختل کرده و تورم سالانه آن را افزایش داده است. صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی می‌کند تورم ایران در سال جاری میلادی 35.7 درصد و در سال آینده 31 درصد باشد.

آزور گفت مقامات ایران باید نرخ تبادل رسمی ارز را با نرخ بازار یکی کنند تا تورم کنترل شود.

صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی می‌کند صادرات کالاها و خدمات ایران در سال جاری میلادی تا 60.3 میلیارد دلار کاهش یابد در حالی که این رقم در سال گذشته 103.2 میلیارد دلار بود و احتمالاً در 2020 هم تا 55.5 میلیارد دلار پایین می‌آید.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم،تاریخ انتشار:6آبان1398،کد خبر:2128578،www.tasnimnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین