پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۱۷۰۸
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۳۹۸ - ۰۰:۴۶
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به آغاز گام دوم طرح تحول نظام سلامت گفت: گام دوم را با تقدم پیشگیری بر درمان و تقدم درمان سرپایی بر بستری ادامه می‌دهیم. سعید نمکی ظهر امروز در مراسم تکریم و معارفه رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد که در تالار ابن‌سینای این دانشگاه برگزار شد، اظهار داشت: باید تلاش کنید تا جو دانشگاه را از دل‌مردگی و یأس خارج کنید و با مهربانی و عشق، احترام دانشجویان و کارکنان را نگه دارید و هر زمان که مهربانی کافی نبود باید مقدارش را بیشتر کنید.وی پرداختن به منشور کامل و جامع بیانیه گام دوم انقلاب را امری ضروری دانست و ادامه داد: این بیانیه قوی‌ترین و پرمحتواترین سند بالادستی بعد از انقلاب اسلامی است‌ که باید به آن رجوع کنیم و لازم است به‌طور جدی مورد توجه قرار بگیرد.

شعار سال: سعید نمکی ظهر امروز در مراسم تکریم و معارفه رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد که در تالار ابن‌سینای این دانشگاه برگزار شد، اظهار داشت: باید تلاش کنید تا جو دانشگاه را از دل‌مردگی و یأس خارج کنید و با مهربانی و عشق، احترام دانشجویان و کارکنان را نگه دارید و هر زمان که مهربانی کافی نبود باید مقدارش را بیشتر کنید.

وی پرداختن به منشور کامل و جامع بیانیه گام دوم انقلاب را امری ضروری دانست و ادامه داد: این بیانیه قوی‌ترین و پرمحتواترین سند بالادستی بعد از انقلاب اسلامی است‌ که باید به آن رجوع کنیم و لازم است به‌طور جدی مورد توجه قرار بگیرد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با ابراز اینکه "در ارائه خدمت به مردم نباید چالش سیاست‌زدگی را به‌همراه داشته باشیم"، خاطرنشان کرد: دانشگاه باید پویا و فعال باشد و سیاست را بفهمد، اما سیاست‌زدگی آفتی بزرگ است که ما را از ارائه خدمت بازمی‌دارد.

نمکی با بیان اینکه جمعیت دغدغه اصلی مقام معظم رهبری است، عنوان کرد: به‌شدت این طرح را دنبال می‌کنیم که دانشگاه‌ها در جریان هستند و پوشش بیمه سلامت از دستاوردهای دولت تدبیر و امید است که از این هفته به آن می‌پردازیم.

وی راجع به گام دوم طرح تحول نظام سلامت تصریح کرد: گام دوم را با تقدم پیشگیری بر درمان و تقدم درمان سرپایی بر بستری ادامه می‌دهیم، برای ساختارمند کردن نظام ارائه خدمت در بعد اقتصاد، تکالیف به‌جامانده در برنامه‌های پنجم و ششم را که پرونده الکترونیک سلامت و نظام ارجاع پزشکی خانواده بود، انجام دادیم.

وی ادامه داد: اولین گامی که برای این ریل‌گذاری برداشتیم تدوین و استقرار پرونده الکترونیک سلامت ‌و سیستم ارجاع بود که به‌همت تمامی دانشگاه‌ها مخصوصاً دانشگاه علوم پزشکی مشهد اجرا شد و در پایان بهار به‌دستور رئیس‌جمهور استقرارش اعلام شد.

نمکی در ادامه خاطرنشان کرد: طرح تحول نظام سلامت را بازسازی و بازنگری کردیم که این طرح توانست در استقرار پزشکان در نقاط کم‌برخوردار در حوزه زیرساخت‌های نظام سلامت و در رسیدگی به بیماری‌های ناعلاج گام‌های بلندی بردارد و سعی کردیم این موارد را با یک بازنگری اقتصادی در اختیار مردم قرار دهیم.

وی با اعلام اینکه "در بهداشت دهان و دندان یک میلیون و 200 هزار دانش‌آموز را در پایه ششم بررسی کردیم"، اظهار داشت: با اجرای این طرح مانع پوسیدگی دندان دانش‌آموزان سراسر کشور شدیم.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی با تأکید بر اینکه "حاشیه شهر را باید جدی بگیریم"، افزود: متأسفانه جمعیت یک میلیون و 300 هزار نفره مورد توجه قرار نگرفته ‌و با کمک سردار نظری منطقه شهید برونسی را نامگذاری کردیم و باید توجه داشت بیماری‌های حاشیه شهر به تمام نقاط شهر نفوذ و سرایت می‌کند.

وی با بیان اینکه "از زحمات آقای دارابی صمیمانه تشکر می‌کنم و برای آقای بحرینی آرزوی توفیق و بردباری دارم"، اضافه کرد: مدیران قبلی همچون کتاب و گنجینه‌ای ارزشمند هستند و امیدوارم آقای بحرینی از این گنجینه عظیم استفاده کند و اوراق زرین دیگری را نیز به این کتاب ارزشمند اضافه کند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی ، تاریخ انتشار 4 آبان 98، کد خبر: 2127803، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین