پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۱۹۵۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۳
تفاهم نامه ای میان ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و فرهنگستان هنر با هدف رونق استارت آپ های حوزه هنر منعقد شد.

شعارسال: با توجه به برنامه های راهبردی معاونت علمی و فناوری در حوزه فرهنگ، هنر و علوم انسانی، ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، فعالیت‌های حمایت و ترویجی خود را در این حوزه اغاز کرده است.

فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی، نقشی اساسی در توسعه اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی کشور دارد. با توجه به ضرورت تقویت زیر ساخت‌های علمی و فناوری کشور در حوزه صنایع فرهنگی و هنری، این تفاهم‌نامه بین ستاد فناوری های نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و «فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی ایران» امضاء شد.

در ماده اول این تفاهم‌نامه بر لزوم فرهنگ‌سازی، ترویج و گفتمان سازی، توسعه فناوری، تجاری سازی دستاوردها و شکل دهی زیست بوم کارآفرینی صنایع خلاق فرهنگی و هنری تاکید شده است.

تلاش برای تغییر رویکرد در حوزه‌های سیاستگذاری، برنامه‌ریزی و انجام فعالیت‌های فرهنگی و هنری و فناوری های نرم با تکیه بر دانش روز دنیا در دانشگاه‌ها، بخش دیگری از سیاستگذاری های این توافق نامه بود.

فرهنگستان هنر متعهد شد که به راه اندازی بخش فناوری‌های فرهنگی و راهبری آن کمک کند. بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، نسبت به ارائه خدمات به تولید کنندگان محتوا، اختصاص فضا به شتابدهنده‌ها و گفتمان‌سازی در حوزه فناوری‌های نرم و فرهنگی و هنری اهتمام ورزد.

همچنین توافق شد تا ستاد توسعه فناوری های نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز بر روی راه اندازی شتاب دهنده های تخصصی صنایع فرهنگی و هنری متمرکز شود.

این تفاهم نامه موارد متعدد همکاری را در بر می گیرد که با هدف کمک به فعالان حوزه‌های فرهنگی و هنری صورت می گیرد. کمک به استارتاپ های هنری و هنرمندان خلاق و علاقه‌مند به استفاده از فناوری بخش مهمی از اهداف راهبردی تفاهم نامه را شامل می شود.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 6آبان1398 ، کدخبر: 4757472: www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
France
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۸
0
0
بلاخره به حوزه هنر هم توجه شد!
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین