پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۲۴۰۸
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۳
عینک و هدست‌های واقعیت مجازی توانسته‌اند تجسم دنیایی موازی با جهان پیش روی ما را عینیت ببخشند و از سوی دیگر سرعت تکنولوژی‌های عصر جدید به حرکت رو به رشد این ابزارهای بیشتر از واقعیت افزوده است.
شعار سال:عینک و هدست‌های واقعیت مجازی توانسته‌اند تجسم دنیایی موازی با جهان پیش روی ما را عینیت ببخشند و از سوی دیگر سرعت تکنولوژی‌های عصر جدید به حرکت رو به رشد این ابزارهای بیشتر از واقعیت افزوده است. هوآوی اخیرا اولین نمونه از عینک واقعیت مجازی خود را عرضه کرده که درمقایسه با دیگر هدست‌های موجود قابلیت‌های جالب توجهی دارد. همچنین شرکت اچ‌تی‌‌سی که پیش از این هدست واقعیت مجازی خود را ارائه کرده بود از قابلیت همگام کردن کارکرد هدست با چشمان کاربر استفاده کرده که قابل‌توجه است. بنابراین در ادامه نگاهی به ویژگی‌های دو عینک واقعیت مجازی هوآوی وی آر گلس و هدست واقعیت مجازی VR اچ‌تی‌‌سی وایو پرو آی خواهیم داشت.

 هوآوی وی آر گلس

هوآوی همراه با معرفی عینک واقعیت مجازی VR گلس که اخیرا به بازارهای چین و سپس دیگر بازارهای جهان آمده، ۱۰۰ بازی و ۳۰ هزار ساعت ویدئوی مخصوص برای آن عرضه کرد.هوآوی وی آر گلس ابتدا در چین به قیمت ۴۲۵ دلار عرضه خواهد شد. انتظار داریم بعد از عرضه آن در چین طی ماه دسامبر (آذر – دی)، خرید محصول برای کاربران ساکن دیگر کشورهای دنیا نیز فراهم شود.ضخامت لنزهای عینک واقعیت مجازی هوآوی ۶/  ۲۶ میلی‌متر است. این ضخامت در مقایسه با لنز هدست‌های اوکولوس کوئست و اچ‌تی‌‌سی وایو پرو یک‌سوم محسوب می‌شود. وزن گجت ۱۶۶ گرم بوده و برای افزایش قابلیت حمل، دارای بدنه‌ای تاشو است. فاصله عینک را می‌توان برای تطابق‌پذیری بهتر با هر چشم بین ۵۵ تا ۷۱ میلی‌متر جابه‌جا کرد. به لطف این نوع طراحی قرار دادن عینک روی صورت برای ساعات متمادی خسته‌کننده نخواهد بود.رزولوشن نمایشگر هوآوی VR گلس ۳۲۰۰ در ۱۶۰۰ پیکسل بوده و تراکم پیکسلی حداکثری آن ۱۰۵۸ پی‌پی‌آی است. میدان دید و نرخ تازه‌سازی به ترتیب ۹۰ درجه و ۷۰ تا ۹۰ هرتز است. اسپیکرهای داخلی آن می‌توانند صدا را از طریق افکت‌های مختلف به صورت سه‌بعدی پخش کنند. هوآوی دسترسی به حدود ۳۰ هزار ساعت محتوای ویدئویی واقعیت مجازی را برای کاربران VR Glass مهیا کرد. در ابتدای عرضه، به حدود ۱۰۰ بازی مخصوص دسترسی خواهید داشت.می‌توان عینک را از طریق بلوتوث به هدست‌های بی‌سیم متصل کرد، هر چند اسپیکرهای دوگانه داخلی آن از کیفیت بالایی برخوردار هستند. سازنده روی طراحی ارگونومیک عینک واقعیت مجازی جدید خود تاکید دارد؛ به‌طوری‌که روی صورت هر فردی به‌راحتی قرار می‌گیرد. در ساخت بدنه از چرمی بسیار نرم استفاده شده است. انتظار داریم با عرضه محصول در دو ماه آینده، اطلاعات بیشتری درباره ویژگی‌های آن در اختیارمان قرار بگیرد.

  VR اچ‌تی‌‌سی وایو پرو‌ آی

هدست VR اچ‌تی‌‌سی وایو پرو‌ آی (HTC Vive Pro Eye) محصول تایوانی‌ها است که می‌تواند آینده واقعیت مجازی را با قابلیت‌های منحصربه‌فرد خود متحول کند.  شاید این روزها عملکرد اچ‌تی‌‌سی در بازار تلفن‌های هوشمند چندان مناسب نباشد، ولی این کمپانی محبوب و قدیمی عملکرد خوبی در توسعه محصولات مبتنی بر واقعیت مجازی دارد. آخرین دستاورد اچ‌تی‌‌سی نیز چیزی نیست جز   Vive Pro Eye؛ هدستی که طراحی آن تفاوت چندانی با Vive Pro ندارد. در حقیقت، اگر از رنگ آبی قاب هدست خبر نداشته باشید، احتمالا تشخیص این مدل‌ها از یکدیگر برایتان بسیار دشوار خواهد بود. اگر پیش‌تر از هدست‌های مستقل استفاده نکرده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم گام به گام وارد دنیای واقعیت مجازی شوید زیرا با محصول جدید اچ‌تی‌‌سی، همه‌چیز واقعی‌تر و زیباتر بوده و با تجربه آن، دیگر هیچ چیزی برای شما واقعی نخواهد بود.  به‌منظور ارتقای سطح تجربه کاربران از کار کردن با این هدست، اچ‌تی‌‌سی برای ردیابی چشمان شما با Tobii همکاری داشته است.  در وایو Pro Eye، ردیابی چشم و قابلیت کار با منو با حرکت قرنیه با یکدیگر یکپارچه شده و نیاز به استفاده از کنترلر از بین رفته است. اچ‌تی‌‌سی عقیده دارد این حرکت، در دنیای واقعیت مجازی یک انقلاب به شمار می‌رود. با استفاده از تکنیک یاد شده، شبیه‌سازی اعمال نیازمند به تمرین با کیفیت بیشتری صورت خواهد گرفت.  علاوه‌بر این، سازندگان از تکنولوژی جدیدی به نام «foveated rendering» بهره برده‌اند. این تکنیک به دستگاه اجازه می‌دهد همانند چشم انسان عمل کرده و در عین واضح بودن مرکز سوژه، سایر بخش‌ها را با کمی بلور ببینید.  این فناوری نه‌تنها تجربه‌ای واقعی‌تر را برای کاربران رقم می‌زند، بلکه سازندگان می‌توانند روی گرافیک بخشی که در کانون توجه کاربر است، تمرکز بیشتری داشته باشند. در حقیقت، همین فناوری است که اچ‌تی‌‌سی وایو پرو آی را به محصولی متفاوت بدل می‌کند. به لطف این قابلیت، تصاویر هر کجا که کاربر به آن خیره شود متمرکز می‌شوند، به جای اینکه مرکز صفحه نمایش هدست همواره نقطه اصلی تمرکز باشد. به این ترتیب، بدون توجه به محلی که چشمان کاربر به آن خیره شده است، همیشه بالاترین کیفیت و دقت ممکن ارائه خواهد شد. در نتیجه نیاز به تکان دادن سر از بین رفته و تنها با حرکت چشم می‌توانیم محلی را که در هر لحظه مشتاق خیره شدن به آن هستیم مشخص کنیم.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه دنیای اقتصاد،تاریخ انتشار:9آبان1398،کد خبر:4759458،donya-e-eqtesad.com
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین