پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۲۷۴۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۲
فدراسیون فوتبال و اداره کل ورزش و جوانان تهران از مدتها قبل بر سر انتخابات هیئت فوتبال پایتخت با یکدیگر اختلاف دارند. در چند ماه اخیر دو طرف بر مواضع خود پافشاری کرده‌اند اما آنچه که کماکان مغفول مانده‌،خود فوتبال استان تهران است.
شعارسال: برگزاری انتخابات هیئت فوتبال تهران محل مناقشه فدراسیون و اداره کل ورزش و جوانان استان تهران شده است. دیروز رضا گل محمدی در نشست خبری خود اظهار داشت: سوم اسفند ۹۷ زمان ریاست هیئت تهران به پایان‌ می‌رسید در نتیجه نامه‌ای به هیئت نوشتیم و گفتیم تمام‌ تلاش خود را برای برگزاری انتخاباتی سالم انجام دهند. متاسفانه در ابتدا مشاور حقوقی هیئت مطلبی نوشت و گفت چون هیئت به تازگی یک شرکت تشکیل داده و دو سال از تاسیس آن می‌گذرد پس تا دو سال دیگر نباید انتخابات برگزار شود. ما پاسخ دادیم که چنین اختیاری ندارید و بحث انتخابات جدا است. پس اولین مقاومت این بحث غیرکارشناسی بود.

او در ادامه افزود: چندین اشکال در رابطه با انتخابات وجود داشت اول اینکه از طرف هیئت استان هیچ اطلاع‌رسانی به اعضای مجمع نشد. دوم آنکه رئیس‌هیئت چون کاندیدا بود به او گفتیم که سرپرستی را تعیین کند اما به دلایل متعددی گفت که می‌تواند در پست خود بماند. من به این موضوع واکنش نشان دادم که برگزاری انتخابات مصوبه مجمع را نیاز دارد نه مصوبه هیئت فوتبال، در نتیجه با سازمان بازرسی مکاتبه کردیم و بر اساس گزارش من سازمان بازرسی با صراحت اعلام‌کرد باید انتخابات با تعیین سرپرست برگزار شود. در ادامه و ۷۲ ساعت مانده به انتخابات سه نفر از اعضای مجمع تغییر کردند اما در آیین نامه نوشته شده بود اعضا باید یک هفته تا ۱۵ روز قبل معرفی شوند. با این سه دلیل انتخابات را لغو کردیم.

او در مورد نامه شکوری سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال در مورد انتخابات هیئت تهران گفت: بعد از این موضوع اعلام کردیم که یک هفته بعد انتخابات برگزار شود اما آقای شکوری نامه‌ای به من داده که می‌خواهیم مجمع هیئت برگزار شود و بعد از آن ایرادات را اصلاح و سپس انتخابات را برگزار کنیم اما این موضوع ایراد دارد و نباید به برگزاری مجمع موکول شود. چرا در استان‌های دیگر انتخابات برگزار می‌شود آیا این موضوع یک بام و دو هوا نیست؟ اگر موکول به برگزاری مجمع است چرا استان‌های دیگر انتخابات را برگزار می‌کنند و اگر وابسته نیست پس مشکل را حل و انتخابات را برگزار کنند. با این حال تا امروز اگر در این مورد شما پاسخی شنیده‌اید من هم شنیدم. ما مانع نیستیم بلکه دوستان به قانون تمکین نمی‌کنند.

پاسخ فدراسیون فوتبال به گل محمدی

بعد از این صحبت‌های گل محمدی رئیس‌کمیته استان‌های فدراسیون فوتبال در مقام پاسخگویی برآمد و گفت: آقای گل محمدی شما چرا؟ چندین نامه نوشته اید و طبق آن نامه‌، پاسخ خود را دریافت کردید. طبق اساسنامه هیئت‌ها، رئیس‌هیئت تا برگزاری انتخابات می‌تواند به کار خود ادامه دهد. تا زمانی که انتخابات برگزار نشود، طبق اساسنامه، رئیس‌هیئت می‌تواند فعالیت خود را بدون هیچ ابهامی ادامه دهد. درباره برگزار نشدن انتخابات باید بگویم این موضوع کاملا بر عهده رئیس‌فدراسیون است نه به خاطر اینکه شما نامه نوشته و خواستار تعویق آن بوده‌اید.

وی در ادامه در پاسخ به این موضوع که ۷۲ ساعت مانده به انتخابات سه عضو مجمع تغییر کردند، بیان کرد: اعضای مجمع تهران ۴۷ نفر هستند. اولا اشتباهی صورت نگرفته یکی از اعضا به دلیل حضور در استان دیگر نمی‌توانست در انتخابات شرکت کند که این موضوع را اعلام کرد. ثانیا تیم البرز در فهرست وارد نشده بود و فدراسیون فوتبال پس از بررسی این موضوع دستور داد نام این تیم قرار گیرد. آقای گل‌محمدی، انصاف این است که برای دو نفر اطلاع‌رسانی راحت بوده و می‌دانستند که انتخاب شوند، معطل کنیم و انتخابات را به ۱۵ روز بعد موکول کنیم؟ ما بر اساس قوانین و ضوابطی که وجود دارد اقدام می‌کنیم که مصوبه مجمع و هیئت‌رئیسه است. در مجمع وزیر و معاون حضور دارند و هر گونه مصوبه‌ای که بوده آنها نیز حضور داشته و تایید کردند و ما طبق آن اقدام می‌کنیم.

طالقانی در پایان خاطرنشان کرد: تمام مواردی که انجام می‌شود طبق بند به بند اساسنامه استان‌ها است و هیچ خلاف قانونی صورت نگرفته و به دنبال تفکرات خود نیستیم. ما همان چیزی را انجام می‌دهیم که اساسنامه مطرح کرده است. بارها گفته‌ایم و اساسنامه تاکید دارد که تا برگزاری انتخابات رئیس‌هیئت، می‌تواند در این پست باقی بماند. اگر خوب اساسنامه را خوانده باشید برگزاری انتخابات به عهده کمیته سه نفره‌ای است که یکی از آن نفرات، نماینده شما است و در نهایت هر تصمیمی در کمیته سه نفره گرفته می‌شود، مورد بررسی فدراسیون فوتبال قرار می‌گیرد و اگر نیاز به بازنگری باشد، این اتفاق رخ می‌دهد. شما هدف‌تان این است که فردی را از طرف خود بگذارید و انتخابات را مهندسی کنید.

تیمداری یا دکان دو نبش؟!

فدراسیون فوتبال و اداره کل ورزش و جوانان تهران از مدتها قبل بر سر انتخابات هیئت فوتبال پایتخت با یکدیگر اختلاف دارند. در چند ماه اخیر دو طرف بر مواضع خود پافشاری کرده‌اند اما آنچه که کماکان مغفول مانده‌،خود فوتبال استان تهران است. با فرض تایید صحبت‌های اداره کل و فدراسیون فوتبال این پرسش مطرح است که چرا انتخابات را با شرایط و ضوابط درست برگزار نمی‌کنید؟!

تهران همیشه یکی از قطب‌های فوتبال بوده و از دل زمین‌های خاکی پایتخت بازیکنان بسیاری به فوتبال ایران معرفی شده‌اند ولی چند سالی است که کارکرد اصلی خود را از دست داده و دیگر خبری از آن شکوفایی گذشته نیست.

لیگ تهران در رده‌های پایه اگرچه سر و شکل گرفته، به ظاهر با برنامه‌تر شده اما خروجی اش بار فنی چندانی برای فوتبال ندارد که اگر داشت امروز به جای تیم‌های اصیل‌، شاهد حضور تعدادی از تیم‌های بی‌ریشه نبودیم که به فوتبال و تیمداری همچون دکان دو نبش نگاه می‌کنند!

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از روزنامه ابتکار، تاریخ انتشار: 11 آبان 1398 ، کدخبر: _ kayhan.ir www.

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
0
0
چرا استان‌های دیگر انتخابات را برگزار می‌کنند و اگر وابسته نیست پس مشکل را حل و انتخابات را برگزار کنند
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین