پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۳۲۱۲
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۲
بازیگر سریال «ستایش» درباره حضورش در نقش «صفایی» سریال «ستایش»، علت کم کاری‌اش در تئاتر، تلویزیون و همچنین مشکلات این حوزه های هنری صحبت می کند. نجفی در این گفت و گو که بخش دوم آن را از نظر می گذرانید به نکات جالبی از کار در تئاتر و موسیقی اشاره داشت.

شعار سال:  قربان نجفی از سوابق کاری خود در تئاتر و موسیقی گفت و به مشکلاتی که این روزها گریبان گیر تئاتر است اشاره کرد. در ادامه بخش پایانی این گفت‌وگو را می‌خوانید:

باتوجه به رشته تحصیلی خود چرا کمتر به سمت تئاتر رفتید و در سال‌های اخیر هم کم کار بودید؟

کار کردن در تئاتر بسیار سخت شده اما باز هم من هر سال به دلیل اینکه ظرفیتم را بالا ببرم و خودم را به روزرسانی کنم، یک کار تئاتر انجام می‌دهم. تئاتر پول ندارد و مشکلات اقتصادی آن باعث شده کاملا دلی کار کنیم. تئاتر هنر مادر است و یک بازیگر را به غنای روحی می‌رساند اما متاسفانه تئاتری که الان وجود دارد تئاتر نیست و بیشتر شبیه به فشن شو شده است. همیشه اولویت کار برای من تئاتر بوده و هست، چون تئاتر نقطه امنی است که روح آدم را ارضا می‌کند. مشکلات الانِ تئاتر ناشی از این است که آن را نمی‌خواهند به همین دلیل به حال خودش واگذار کردند. یک زمانی ما قراردادهای تیپ داشتیم که بازیگران تقسیم‌بندی شده بودند و مرکز هنرهای نمایشی بودجه‌ای را به نمایش‌ها اختصاص می‌داد. آن دوره وضعیت بسیار بهتر بود و هرکسی براساس تیپ خود دستمزد می گرفت اما الان همان بودجه اندک که دولت می‌دهد صرف حقوق کارمندان، برگزاری مراسم‌ها و... می شود و به نوعی برای اصل کاری خرج نمی‌شود. همه جای جهان دولت از تئاتر حمایت می‌کند چون تئاتر یک اتفاق آوانگاردی است که مخاطب خاص دارد. تئاترهای الان ما بیشتر محلی است که مردم بازیگران سوپراستارشان را بینند، عکس بگیرند و در اینستاگرام‌شان به اشتراک بگذارند. هرکجا بینندگان تئاتر بیشتر شود جامعه رو به پیشرفت می رود.

شما در کنار بازیگری در عرصه موسیقی هم کار می‌کنید و شاگرد اساتیدی از جمله محمد نوری بوده‌اید. از فعالیت‌های موسیقی امروز خود بگویید؟

در حال حاضر چند کار در دست دارم و درحال گپ و گفت برای اجرای آنها هستم. موسیقی مافیای خاص خود را دارد و به راحتی نمی‌توان در آن کار کرد چون اجازه نمی‌دهند. از طرفی هم موسیقی که من کار می‌کنم سبک سنتی است و مورد پسند عامه مردم نیست. چون سلیقه موسیقی مردم را تغییر دادند و ترانه‌هایی را منتشر می‌کنند که آدم شرم می‌کند حتی گوش دهد. من در کنار اساتید مختلفی موسیقی سنتی کار کردم از جمله استاد محمد نوری که سبک کلاسیک را کنار ایشان یاد گرفتم. موسیقی سنتی در حال حاضر خریدار ندارد و ما باید مثل تئاتر، برای دل خودمان انجام دهیم.

شما در عرصه کارگردانی هم دستی بر آتش دارید. از کار جدیدتان بگوئید و اینکه دوست دارید در هنر کارگردانی ادامه دهید؟

بله؛ من اخیرا فیلمی را کارگردانی کردم که احتمالا تا چندماه دیگر مجوز پخش آن را بگیریم. نام آن «فصل ماهی سفید» است و بازیگرانی چون محمدرضا فروتن، میلاد کی‌مرام و لادن مستوفی در آن به ایفای نقش پرداختند. من اهل ایل قشقایی هستم مکانی که خودش یک فیلم است، سناریوهای بسیاری را درباره حال و هوای آنجا دارم اما کسی نیست که سرمایه گذاری کند و بسازد. اینگونه فیلم‌ها الان در تهران خواهان ندارد. مردم ما سلیقه‌شان به سمت سریال‌های نمایش خانگی لاکچری رفته که در زندگی روزمره به ندرت پیدا می‌شود. ما الان فیلم‌ها و سریال‌هایی که درد مردم جامعه را نشان دهد نداریم و بیشتر به سمت ساخت آثاری رفتیم که برای بیشتر مردم با این وضعیت اقتصادی فقط رویاست.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ 13 آبان 98، کد مطلب: 917493: www.borna.news

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین