پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۲۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۴
رسیدن بیش از ۹۰ فیلم خارجی به دبیرخانه جشنواره یاس، دو جایزه خارجی برای یک فیلم کوتاه ایرانی، بستری شدن یک منتقد سینما در بیمارستان و اجرای دو تئاتر از جمله خبرهای هجدهمین روز مهرماه هستند.

شعار سال: در بخش بین‌الملل جشنواره یاس تا کنون ۹۴ اثر از کشورهای هند، اسپانیا، ژاپن، آمریکا، فرانسه، کانادا، پاکستان، سارایوو، انگلستان، هلند، آلمان، لبنان، ایتالیا، گرجستان و ... به دبیرخانه رسیده و کار بازبینی و انتخاب آثار این بخش آغاز شده است.

بخش بین‌الملل جشنواره فیلم یاس با هدف شناسایی و نمایش آثار برجسته تولیدشده فقط برای پخش در شبکه نمایش خانگی و تلویزیون که در جهت تعامل فرهنگی با دیگر کشورها و نیل به مفاهیم مشترک انسانی از جمله تحکیم مبانی خانواده، ظلم‌ستیزی، حقوق بشر، معنویت و انسان معاصر برگزار می‌شود. در این بخش حداکثرسه فیلم ایرانی همراه آثار خارجی داوری می‌شوند.

هیات داوران متشکل از هنرمندان و متخصصان ایرانی و خارجی آثار این بخش (که سال تولید آن‌ها بعد از ۲۰۱۵ باشد) مورد قضاوت قرار داده و یاس زرین جشنواره را به بهترین فیلم، بهترین کارگردانی و بهترین فیلمنامه اهدا خواهند کرد.

چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم یاس به دبیری سیدمصطفی ابطحی از ۹ تا ۱۳ آبان در استان مازندران برگزار می شود.

*دو جایزه جشنواره پرتغالی برای فیلم کوتاه «یک آن»

فیلم کوتاه «یک آن» به کارگردانی نقی نعمتی از تولیدات انجمن سینمای جوانان اردبیل موفق به کسب دو جایزه از جشنواره «پلانوس» پرتغال شد.

در مراسم اختتامیه این جشنواره که در شهر تومار پرتغال برگزار شد، عنوان مشترک «بهترین فیلم‌نامه» جشنواره به نقی نعمتی برای نویسندگی این فیلم تعلق گرفت. همچنین روزبه رایگا نیز برای تصویربرداری این فیلم موفق شد جایزه «بهترین فیلم‌برداری» را از آن خود کند.

جشنواره فیلم کوتاه «پلانوس» با هدف گسترش و ترویج فیلم‌های کوتاه جدید در شهر تومار، از طریق رقابت و همچنین دعوت از فیلم‌های مهمان توسط «Tripé productions» با حمایت شهرداری تومار سازمان‌دهی و برگزار شد.

فیلم کوتاه «تنازع» به کارگردانی مسعود حاتمی نیز دیگر نماینده ایران در این جشنواره بود و به همراه «یک آن» با فیلم‌هایی از پرو، فرانسه، هند، رومانی، اسپانیا، سوئیس، روسیه، کانادا، پرتغال، چک، استرالیا و آمریکا به رقابت پرداخت.

عوامل فیلم کوتاه «یک آن» عبارتند از: فیلم‌نامه و کارگردانی: نقی نعمتی، مدیر تصویربرداری: روزبه رایگا، صدابردار: حسن شبانکاره، طراحی و ترکیب صدا: بهروز شهامت، تدوین: مهتا نیل‌فروشان، بازیگران: قربان نجفی، غفور ملکی، بهزاد داوری، داریوش غذبانی، یوسف یزدانی، سیامک ادیب، تهیه‌کننده: نقی نعمتی، محصول: انجمن سینمای جوانان- دفتر اردبیل.

*بستری شدن یک منتقد سینما در بیمارستان

طبق اخبار رسیده، حسن سیف منتقد و نویسنده سینمایی در بستر بیماری است.

سیف به‌دلیل ناراحتی گوارشی و خون‌ریزی داخلی بیش از ۱۰ روز است که در بیمارستان رسول اکرم (ص) بستری است. محسن سیف از منتقدان قدیمی سینمای ایران است که کار نوشتن برای مطبوعات سینمایی را از دهه ۴۰ آغاز کرد.

*نمایش "قدم زدن با اسب" تمدید شد

نمایش "قدم زدن با اسب" به نویسندگی و کارگردانی مسعود شامحمدی تا هشتم آبان‌ماه تمدید شد.

"قدم زدن با اسب" داستان عشقی ممنوعه در برهه‌ای حساس از تاریخ معاصر را روایت می‌کند. این نمایش که بنا بود تا ۲۰مهرماه در تماشاخانه ارغنون روی صحنه باشد، اجراهای خود را تا هشتم آبان ادامه خواهد داد.

"قدم زدن با اسب" هر شب به‌جز شنبه‌ها ساعت ۲۱:۱۵ در تماشاخانه ارغنون به آدرس حافظ، نوفل لوشاتو، بعد چهارراه رازی، نرسیده به خیابان ولیعصر، کوچه زیبا، پلاک ۱ روی صحنه می‌رود.

علی عسکری و پریا وزیری در این اثر نمایشی ایفای نقش می‌کنند و داستان نمایش درباره زن و مرد چریکی است که در سال ۵۴ در یک خانه تیمی، به‌صورت چشم بسته زندگی می‌کنند (مفهوم چشم بسته بودن این است که افراد حاضر در خانه تیمی به هیچ‌وجه نباید همدیگر را ببینند و شناسایی کنند) و ما با روایت آن‌ها از زمانی همراه می‌شویم که آن دو به وسیله رفقای سازمان دستگیر و زندانی شده و منتظر محاکمه هستند. جرم آن‌ها خیانت به خلق و رفتارهای سخیف به‌خاطر ابراز عشق است.

عوامل این نمایش عبارتند از: نویسنده، تهیه کننده و کارگردان: مسعود شامحمدی، دستیار کارگردان: حدیث هجرت، طراح صحنه و لباس: مروارید جواهریان، موسیقی: پالیز شامحمدی، تصویربرداران: احسان خراسانی / احسان باقری، صدابردار: صالح حبیبی، دستیار صدابردار: رضا حیدری، تدوین: محسن شامحمدی، گریم: الهام جولانی، عکاس: حدیث هجرت / رامونا میریان، طراح پوستر و بروشور: حمید نجاتی، امیرحسین داودی، تبلیغات مجازی: امیر قالیچی، با مشارکت و حمایت بخش فرهنگی رنگ باراد.

*اجرای یک نمایش از وحید نفر و محمد چرمشیر

نمایش «همه چیز می‌گذرد، تو نمی‌گذری» به نویسندگی محمد چرمشیر و کارگردانی وحید نفر، اجراهای خود را از ۲۵ مهرماه در سالن استاد انتظامی خانه هنرمندان آغاز می‌کند.

نمایش «همه چیز می‌گذرد، تو نمی‌گذری» به نویسندگی محمد چرمشیر و طراحی و کارگردانی وحید نفر از ۲۵ مهرماه ساعت ۱۹:۳۰ در سالن استاد انتظامی خانه هنرمندان روی صحنه می‌رود. همچنین تهیه‌کنندگی این نمایش را مانی طرلانی برعهده دارد.

در «همه چیز می‌گذرد، تو نمی‌گذری»، بیتا معیریان به‌عنوان تنها بازیگر نمایش ایفای نقش می‌کند. سایر عوامل نمایش عبارتند از: بهنام معیریان (طراح گریم)، مژگان رضایی‌چله (مجری گریم)، محمد شکری (دستیار کارگردان)، مهدی پناهی (دستیار صحنه)، سهیل مخبری (موسیقی/ از آلبوم دروج)، هومن عین‌اللهی، ابراهیم عزیزی (طراح پوستر و بروشور)، نیکزاد تولایی (عکاس و فیلمبردار)، هومن عین‌اللهی (ساخت تیزر)، احمدرضا حجارزاده (روابط‌ عمومی و امور رسانه) و امیر قالیچی (تبلیغات مجازی).

به گفته نفر، شیوه اجرایی این نمایش مبتنی بر بازیگر و حرکات خلاقانه در به تصویر کشیدن فضای ذهنی کاراکتر و نشان‌ دادن به مخاطب است. این اثر نمایشی، یک تک‌گویی در مدت‌ زمان ۴۵ دقیقه است که وحید نفر، برخلاف متن اصلی، کاراکتر مرد را به زن تغییر داده است.

نمایش «همه‌ چیز می‌گذرد، تو نمی‌گذری» در واقع به‌عنوان پایان‌نامه بیتا معیریان در رشته بازیگری و زیر نظر فرهاد مهندس‌پور برای اجرا انتخاب شده که او کارگردانی این متن را به وحید نفر سپرده است.

علاقه‌مندان به تماشای این نمایش می‌توانند از روز ۲۵ مهر هر روز غیر از شنبه‌ها ساعت۱۹:۳۰ به سالن استاد انتظامی در خانه هنرمندان مراجعه یا از سایت تیوال با نشانی www.tiwall.com/theater/hamechizmigozarad اقدام به رزرو و خرید بلیت کنند.

*کارلوس والدراما به تماشای فیلم «والدراما» می‌نشیند

فیلم «والدراما» به کارگردانی عباس امینی در بخش مسابقه جشنواره فیلم بوگاتا در کشور کلمبیا شرکت کرده است و کارلوس والدراما بازیکن فوتبال کلمبیایی فردا ۱۹ مهرماه به تماشای این فیلم می‌نشیند.

جشنواره فیلم بوگاتا از ۱۵ مهرماه آغاز به کار کرده و تا ۲۰ مهرماه ادامه دارد و قرار است فیلم «والدراما» به کارگردانی عباس امینی فردا ۱۹ مهرماه در بخش مسابقه این جشنواره نمایش داده شود.

کارلوس والدراما بازیکن فوتبال کلمبیایی و کاپیتان سه دوره کلمبیا در بازی‌های جام جهانی بوده و داستان این فیلم براساس علاقه پسری ۱۴ ساله به این بازیکن روایت شده است.

کارلوس والدراما قرار است در جشنواره فیلم بوگاتا به تماشای فیلم «والدراما» بنشیند. این فیلم نخستین تجربه کارگردانی عباس امینی است که مجید برزگر تهیه‌کنندگی آن را برعهده داشته است.

فیلم «والدرما» پس از حضور در شصت و ششمین جشنواره‌های بین‌المللی فیلم برلین، در جشنواره‌های مختلف دیگر از جمله هفدهمین جشنواره فیلم‌های آسیایی رم، کلن، مونیخ ، ملبورن و ... حاضر شد و در ادامه حضور بین‌المللی خود راهی کشور کلمبیا شده است تا در جشنواره فیلم بوگاتا که مهمترین جشنواره کشورهای آمریکای لاتین است، شرکت کند.

این فیلم درباره نوجوانی در آبادان است که به‌دلیل موهای فری که دارد، به والدراما بازیکن فوتبال کلمبیایی شباهت دارد و به نام این بازیکن نیز معروف شده است. والدراما به‌دنبال گرفتن شناسنامه با نام واقعی خود است که براثر اتفاقی مجبور به ترک آبادان می‌شود و به تهران می‌رود و در این شهر درگیر ماجراهایی می‌شود.

مجید برزگر تهیه‌کننده فیلم «والدراما» پیش از این اعلام کرده بود که پروانه نمایش این فیلم صادر و مذاکرات اولیه برای اکران در گروه سینمایی «هنر و تجربه» نیز انجام شده است.

*تعطیلی در موزه سینما

به‌مناسبت فرا رسیدن ایام تاسوعا، عاشورا و شهادت امام حسین (ع) تالارهای موزه و دو سالن سینماتوگراف و سینما فردوس در موزه سینمای ایران تعطیل است.

با فرا رسیدن ایام تاسوعا، عاشورا و سالروز شهادت امام حسین (ع)، تالارهای موزه از روز سه‌شنبه ۲۰ مهر تا پایان روز جمعه ۲۳ مهرماه تعطیل اعلام شده است. همچنین دو سالن سینماتوگراف و سینما فردوس از روز دوشنبه ۱۹ مهر تا پایان روز جمعه ۲۳ مهرماه تعطیل است.

علاوه بر این، کافی‌شاپ‌ها و غرفه‌های موزه سینمای ایران نیز از ساعت ۱۸ روز دوشنبه ۱۹ مهر تا پایان روز چهارشنبه ۲۱ مهرماه تعطیل خواهد بود. طبق روال گذشته تالارهای موزه سینما روزهای شنبه تعطیل است و علاقه‌مندان به دیدن از این مکان تاریخی می‌توانند از روز یکشنبه ۲۵ مهرماه به موزه سینما مراجعه کنند.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاري ايسنا، تاریخ انتشار: 18 مهر 1395، کد مطلب: 95071811491:www.isna.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۰
0
0
حتما بک آب رو ببینید ، خیلی تاثیرگذاره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین