پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۲۴۳۲۲۹
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۲
مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش کشور با تاکید بر تحقق عدالت آموزشی در مناطق عشایری گفت: مدارس عشایری از سه سال پیش در انتظار اختصاص ردیف بودجه هستند. محمدرضا سیفی روز یکشنبه در نشست بررسی مسائل آموزشی دانش‌آموزان عشایری که با حضور مسئولانی از استانهای خوزستان، لرستان، کرمانشاه و ایلام به میزبانی همدان برگزار شد، اظهار داشت: سال ۹۳ اساسنامه مدارس عشایری با امضای رئیس جمهوری تصویب شد و طبق ماده ۱۴ این اساسنامه با هدف تحقق توسعه عدالت آموزشی و بسترسازی متوازن هر سال باید ردیف مستقلی در لایحه قانون بودجه به این موضوع اختصاص یابد.

شعار سال: محمدرضا سیفی روز یکشنبه در نشست بررسی مسائل آموزشی دانش‌آموزان عشایری که با حضور مسئولانی از استانهای خوزستان، لرستان، کرمانشاه و ایلام به میزبانی همدان برگزار شد، اظهار داشت: سال ۹۳ اساسنامه مدارس عشایری با امضای رئیس جمهوری تصویب شد و طبق ماده ۱۴ این اساسنامه با هدف تحقق توسعه عدالت آموزشی و بسترسازی متوازن هر سال باید ردیف مستقلی در لایحه قانون بودجه به این موضوع اختصاص یابد.

وی با بیان اینکه تاکنون هیچ بودجه ای برای این قانون تخصیص نیافته خواستار رسیدگی مسئولان شد.

سیفی این مهم را خواسته دانش آموزان و معلمان عشایری دانست و افزود: اختصاص بودجه به مدارس عشایری موجب بالارفتن انگیزه معلمان و پوشش خدمات آموزشی و بهره‌مندی جمعیت بیشتر کودکان عشایری می‌شود.

مدیرکل توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش به خدمات رسانی دولت به جامعه عشایری اشاره کرد و گفت: در دولت تدبیر و امید ۱۱ درصد مدارس شبانه روزی افزایش یافت به طوریکه ۲۲۸ مدرسه شبانه روزی میزبان ۲۱ هزار و ۱۵۷ هزار دانش آموز عشایری هستند.

وی به ساخت ۴۰۰ چشمه سرویس بهداشتی در مدارس عشایری اشاره کرد و گفت: این اقدام در سه سال گذشته صورت گرفته اما هنوز یک هزار مدرسه عشایری بدون سرویس بهداشتی در کشور وجود دارد.

سیفی ابراز امیدواری کرد: با کمک خیران و تخصیص اعتبارهای مورد نیاز بتوان مدارس مناطق عشایری را به این امکانات اولیه تجهیز کرد.

به گفته وی در حال حاضر هشت هزار و ۲۳۰ نوآموز عشایری توانسته اند دوره های پیش دبستانی را بگذرانند و همچنین یک هزار و ۷۶۰ معلم چند پایه دوره های ویژه آموزشی را برای خدمت به دانش آموزان طی کرده‌اند.

سیفی به کاهش ۲۸ درصدی تعداد مدارس کانکسی در دولت تدبیر و امید اشاره کرد و افزود: هنوز هم مشکلاتی در این زمینه وجود دارد که نیازمند همت بیشتر مسئولان است.

طبق آمار و اطلاعات دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر، ۱۸۲ هزار دانش آموز عشایری در ۱۹۶ منطقه، ناحیه یا اداره آموزش و پرورش کشور مشغول تحصیل هستند.

این دانش آموزان در چهار هزار و ۶۲۹ مدرسه ابتدایی، ۵۴۰ مدرسه متوسطه اول، ۲۴۹ متوسطه دوم با آمار جمعیتی به ترتیب ۱۱۵ هزار و ۲۶۱ دانش آموز در دبستان ها و ۳۱ هزار و ۷۶۳ دانش آموز دوره اول متوسطه، ۱۴ هزار و ۴۲۱ دانش آموز دوره دوم متوسطه حضور دارند.

تعداد دانش آموزان دختر عشایری که در مدارس عشایری تحصیل می کنند، نیز ۸۶ هزار و ۳۹ دانش آموز که ۴۷.۷ درصد از جمعیت کل را شامل می شود.

تعداد کلاس های عشایری نیز ۱۲ هزار و ۲۹۷ کلاس است که از این تعداد ۶ هزار و ۶۴۱ کلاس چند پایه و در مجموع تعداد مدارس ۶ هزار و ۸۰ مدرسه است که از این تعداد ۸۲۳ مدرسه چادری، ۴۵ مدرسه کپری، هزار و ۳۱۱ کانتینری و ۲۲۸ مدرسه شبانه روزی است.

سایت شعار سال،  با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از خبرگزاری جمهوری اسلامی ، تاریخ انتشار 12 آبان    98، کد خبر:   83539748،  www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین