پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۴۶۶۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۹
سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: هم اکنون جوانان ایرانی و جوانان جهان اسلام در علوم نوین مانند نانو با کشور‌های غربی برابری می‌کنند.

شعار سال:معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: هم اکنون جوانان ایرانی و جوانان جهان اسلام در علوم نوین مانند نانو با کشور‌های غربی برابری می‌کنند.

 آقای سورنا ستاری در مراسم اعطای جایزه جهانی مصطفی در تالار وحدت افزود: هم اکنون دانشمندان جهان اسلام در صدر فعالیت‌های علمی قرار گرفته اند و این امر روح تازه‌ای در عرصه علمی در بلاد اسلام روشن کرد.
وی با بیان اینکه در گذشته کشور‌های اسلامی در عرصه‌های علمی درخشش بالایی داشته اند اظهار داشت: با فعالیت نیرو‌های خلاق در عرصه‌های مختلف علمی به گذشته برگشتیم و در عرصه‌های مختلف علمی فعالیت داریم.
ستاری تاکید کرد: هم اکنون حرکت کشور‌های غربی در عرصه‌های مختلف علمی کُند است درحالی که حرکت علمی در کشور‌های جهان اسلام به تندی شکل گرفته است.
وی ادامه داد: تبادلات علمی در میان کشور‌های اسلامی پابرجاست و باید روند صعودی داشته باشد.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور افزود: جوانان ایرانی و جوانان جهان اسلام با توانمندی خود توانستند در عرصه‌های مختلف علمی از جمله علوم نوین مانند نانو با کشور‌های غربی برابری کنند و این امر با تکیه بر نیروی انسانی خلاق کسب شده است، الگویی که می‌تواند در سراسر اسلام به کار گرفته شود.

معرفی برگزیدگان سومین دوره از جایزه جهانی مصطفی( ص)

در سومین دوره از جایزه جهانی مصطفی (ص) پنج نفر از برگزیدگان جهان اسلام از کشورهای ایران و ترکیه معرفی شدند. رئیس کارگروه علمی سومین دوره از جایزه جهانی مصطفی در مراسم اعطای این جایزه که در تالار وحدت برگزار شده است گفت: در این دوره از جایزه ۱۶۴۹ اثر به دبیرخانه ارسال شد که این آثار با مشارکت 15 داور بین المللی و همکاری ۲۰۰ دانشگاه از سراسر جهان بررسی شدند .
آقای حسن ظهور افزود: در نهایت پس از داوری ، در بخش پزشکی دکتر اوگور شاهین از کشور ترکیه در حوزه واکسن های درمانی ضد سرطان و دکتر علی خادم حسینی از ایران در حوزه هیدروژن های نانو و بایو ، و در بخش دانشمندان مقیم کشورهای اسلامی دکتر عمران اینان از کشور ترکیه اثری در حوزه درک متقابل موج و ذره در فضای نزدیک زمین ، دکتر حسین بهاروند از ایران با اثری در حوزه سلول‌های بنیادی و دکتر محمد عبدالاحد از ایران با اثری در حوزه شیوه های نوین تشخیص سرطان موفق به کسب جایزه شدند.

جایزه جهانی مصطفی (ص) راهی برای شناسایی سطح دانش جهان اسلام

دبیر سیاستگذاری سومین دوره جایزه جهانی مصطفی (ص) گفت: این جایزه راهی برای شناسایی و ارتقای سطح دانش و فناوری در میان کشور‌های جهان اسلام است. آقای مهدی صفاری نیا در مراسم اعطای سومین دوره جایزه جهانی مصطفی که در تالار وحدت برگزار شده است، ​افزود: این جایزه نیازمند زیرساخت‌های لازم است چنانچه یک نمونه از جوایز موفق در جهان اسلام به شمار می‌رود که نشان دهنده توانایی جهان اسلام است.
وی با بیان اینکه باید شناسایی نخبگان و برگزیدگان جهان اسلام در سطح بین الملل شکل گیرد، گفت: این امر موجب ارتقای دانش و فناوری در سرعت رشد علمی کشور‌های جهان اسلام می‌شود.
صفاری نیا تاکید کرد: تاکنون ظرفیت سازی و گفتمان سازی در حوزه جهان اسلام شکل گرفته است که باید ادامه یابد و از جمله ماموریت‌های این بنیاد در شخصیت سازی و گفتمان سازی است.
دبیر سیاستگذاری سومین دوره جایزه جهانی مصطفی (ص) با بیان اینکه این دوره از جایزه با تاثیر از سنت حسنه وقف شکل گرفته است گفت: امیدواریم بتوانیم در این عرصه گام‌های موفق برداریم.

آغاز مراسم سومین دوره جایزه جهانی مصطفی (ص)

مراسم جایزه جهانی مصطفی (ص) با حضور آقایان سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور، علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی و حجت الاسلام و المسلمین مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها آغاز شد.
در سومین دوره اعطای جایزه جهانی مصطفی (ص) که امروز و هم زمان با هفته وحدت و ایام ولادت پیامبر عظیم الشأن اسلام برگزار می‌شود، از پنج دانشمند برجسته جهان اسلام تقدیر خواهد شد.
در آیین پایانی هفته جایزه جهانی مصطفی (ص) که امروز در تالار وحدت برگزار می‌شود، ”اودگور شاهین“ از ترکیه با اثری در حوزه واکسن‌های درمانی ضد سرطان، ”علی خادم حسینی“ از ایران با اثری در حوزه هیدروژل‌های نانو بایو، ”عمران اینان“ از ترکیه با اثری در حوزه درک متقابل موج و ذره در فضای نزدیک زمین، ”حسین بهاروند“ از ایران با اثری در حوزه سلول‌های بنیادی و ”محمد عبدالوند“ از ایران با اثری در حوزه شیوه‌های نوین تشخیص سرطان به عنوان برگزیدگان جایزه جهانی مصطفی (ص) موسوم به ”نوبل اسلامی“ معرفی و تجلیل خواهند شد.
سومین دوره از جایزه جهانی مصطفی که هر دو سال یک بار با هدف ارتقای علمی و هم افزایی میان دانشمندان برجسته جهان اسلام برگزار و جایزه به دانشمندانی که دارای اثر نوآورانه و برجسته باشند اهدا می‌شود.
به گفته دبیر شورای سیاستگذاری جایزه مصطفی (ص)، سلسله رویداد‌های مرتبط با سومین دوره این جایزه با موضوعات مختلف علمی در دانشگاه‌های صدا وسیما، صنعتی شریف و امام صادق (ع) برگزار شد.
آقای مهدی صفاری نیا تاکید کرد: در این دوره از جایزه مصطفی ۱۶۴۹ اثر به دبیرخانه ارسال شد که از این تعداد ۱۹۹ اثر مربوط به بخش فناوری اطلاعات،۶۶۴ اثر در بخش زیست فناوری و پزشکی و ۱۷۲ اثر در بخش نانو و ۶۱۴ اثر در دیگر زمینه‌های علمی و فناوری بوده است که با ارزیابی داوران در نهایت ۵ اثر برگزیده شدند.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری صدا و سیما،تاریخ انتشار:20آبان1398،کد خبر:2568792،www.iribnews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
0
0
اگر به جوانانمون اعتماد کنیم در تمامی عرصه ها می توانیم پیشرفت کنیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین