پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۷۷۸۵
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۷
برگزیده جایزه مصطفی(ص) گفت: پروژه من ۱۶ سال طول کشید، ۱۰ سال به صورت دقیق و سنگین پیگیری کردم و شش سال بعد را به صورت سبک‌تر تحقیق کردم.

شعار سال: صبح یکشنبه افتتاحیه در بخش دانشجویی جایزه مصطفی (ص) با سخنرانی محمد امین شکراللهی از ایران و پروفسور گلنبه از ترکیه به عنوان برگزیدگان دوره دوم جایزه مصطفی در دانشگاه شریف برگزار شد.

شکراللهی برنده جایزه نیم میلیون دلاری مصطفی (ص) گفت: در طرح پژوهشی من، امکان رساندن اطلاعات به مناطق محروم فراهم شده است.

وی افزود: این پروژه ۱۶ سال طول کشید، ۱۰ سال به صورت دقیق و سنگین پیگیری کردم و شش سال بعد را به صورت سبک‌تر تحقیق کردم.

برگزیده بخش عمومی جایزه مصطفی (ص) افزود: شرکتی تمام اختراعات ما را خریداری کرده است، ولی اگر بخواهیم این کار را توسعه دهیم، موضوع بر روی پایه شبکه‌های کامپیوتری است؛ از روش‌های جدید مانند بی سیم و سایر موارد باید استفاده کرد. در صورتی که پایه‌های ابتدایی ایجاد شود، می‌توان با این اختراع، طرح را توسعه داد.

وی که در همایش کنز فروم مصطفی (ص) به عنوان یکی از دو سخنران اصلی شرکت کرده بود، افزود: با وجود تلاش‌ها و کارهای بسیار خود را هنوز در مسیر یادگیری می‌دانم و تحصیل جایزه مصطفی (ص) بار دیگر این موضوع را برای من یادآوری کرد.

دکتر شکر اللهی گفت: به صورت مثال زمانی که افراد اطلاعات را از طریق ماهواره مخابره می‌کنند مناطق محروم چنین امکانی ندارند، اما با تکنولوژی که ما ایجاد کردیم می‌توانیم به اندازه و مقداری که افراد در مناطق غیر محروم دسترسی دارند، اطلاعات به مناطق محروم برسانیم.

محمدامین شکرالهی مدرک دکتری خود را در رشته علوم کامپیوتر و ریاضیات از دانشگاه بن آلمان دریافت کرده و عنوان تز دکتری وی «کمک به نظریه کدگذاری و پیچیدگی از طریق زمینه‌های تابع جبری» است. شکرالهی به دلیل ابداع پیشرفته‌ترین کدهای تخصیص خطای مخابراتی به نام کد رپتور، برنده دومین دوره از جایزه مصطفی (ص) شده است.

نشان عالی علم و فناوری جهان اسلام در دومین دوره اعطای جایزه جهانی مصطفی (ص) پس از اتمام فرایند داوری به دو دانشمند حوزه ICT، «پروفسور سامی ارول گلنبی» دانشمند کامپیوتر، مهندس الکترونیک و ریاضیدان کاربردی اهل ترکیه با مدلسازی ارزیابی عملکرد سیستم‌های کامپیوتری و «پروفسور محمدامین شکراللهی» دانشمند و دکترای علوم کامپیوتر و ارتباطات با ارائه اثری در زمینه کدهای رپتور اهدا شد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجو، تاریخ انتشار 19 آذر 96، کد مطلب: 651629، www.snn.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین