پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۵۰۳۱
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۳
عفونت بسیار قوی آدنو ویروسی چشم از جمله عفونت هایی است که به طور معمول همیشه گام به گام با سایر انواع عفونت های چشمی در طی سال وجود دارد اما در دو فصل تابستان و زمستان شیوع پیدا می کند.

شعار سال: دکتر شاهرخ میلان جراح و متخصص بیماری های چشم روز سه شنبه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: این بیماری با سوزش و ورم پلک ها، قرمزی چشم و پوست پلک شروع شده و به شدت متورم می شود و خارج شدن ترشحات از چشم را به دنبال دارد.
وی افزود: ترشحات این بیماری چشمی از مایع مخاطی تا خونی می تواند باشد و حتی در آن سفیدی چشم ممکن است خونریزی شدید کند.
وی اظهار کرد: این بیماری چشمی بشدت واگیردار بوده و به راحتی از فردی به فرد دیگر قابل انتقال است؛ به این دلیل رعایت نکردن اصول بهداشتی در مبتلایان می تواند سبب ابتلای تعداد زیادی از افراد سالم شود.
میلان افزود: احتمال ابتلای اعضای خانواده فرد مبتلا به این بیماری بسیار زیاد است و در نفرات بعدی شدت ابتلا و علایم بیشتر خواهد بود.
این جراح و متخصص بیماری های چشم گفت: دوره درمان اولیه این بیماری چشمی سه هفته و درمان ثانویه نه ماه با توجه به شدت عارضه خواهد بود.
میلان افزود: در انواع شدید آن که بیمار نسبت به بیماری خود بی توجه بوده و دیرتر به پزشک مراجعه کند، می تواند سطح قرنیه را لکه های مدوری شکل گرفته و مانع از دید و سبب تاری چشم شود که البته این عارضه با درمان نگهدارنده بین شش تا نه ماه برطرف می شود.
وی اظهار کرد: درمان این بیماری از طریق مصرف قطره های ضد ویروس و ضد التهاب، قرص های درمان کننده این نوع عفونت و پمادهای موضعی چشمی زیر نظر چشم پزشک امکانپذیر است.
میلان افزود: مصرف قطره های اشک مصنوعی بدون ماده نگهدارنده نیز در درمان این بیماری نقش موثری دارد.
وی با بیان اینکه رعایت کردن اصول بهداشتی بهترین راه برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری چشمی است، گفت: استفاده از پارچه سفید برروی بالش بیمار و ضدعفونی کردن و قرار دادن آن در معرض نور خورشید به مدت 21 روز و شست و شوی مداوم دست ها با مواد شوینده برای پیشگیری از ابتلای افراد سالم یک خانواده به این بیماری موثر است.
میلان یادآور شد: با توجه به اینکه این بیماری چشمی در کشور شایع شده است، جراحان چشم پزشک باید قبل از جراحی بیمار خود و بلافاصله قبل از شروع عمل، چشمان بیمار خود را معاینه کرده و از مبتلا نبودن وی به این بیماری اطمینان کسب کنند تا با مشکل مواجه نشوند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت قدس آنلاین، تاریخ 15 مرداد 92، کد مطلب: 143651: www.qudsonline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین