پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۵۶۲
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۳
رئیس کمیته حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر تهران گفت: پیشنهاد شده است در دو خط BRT حد فاصل آزادی تا امام حسین و راه‌آهن تا تجریش از خطوط LRT استفاده شود.

شعار سال: محسن سرخو در نشست خبری، اظهار داشت: طرح جامع حمل‌ونقل و ترافیک تا سال 1404 تکلیف این حوزه را مشخص کرده است و مصوبه شورای عالی ترافیک را نیز دارد.

وی افزود: طرح پنج ساله دوم تدوین شده است و طرح جامع حمل‌ونقل تهران نیز مورد بازنگری باید قرار بگیرد و به شورای عالی ترافیک برود.

رئیس کمیته حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر تهران افزود: در اولین جلسه شورای شهر تهران طرح جامع حمل‌ونقل و عمران شهر تهران مورد بررسی قرار می‌گیرد.

سرخو درباره توسعه مترو، اظهار داشت: با توسعه مترو آلایندگی‌های حمل‌ونقل عمومی به صفر می‌رسد ولی هزینه‌های زیادی را دارد و زمان‌بر است.

وی با اشاره به اینکه بهترین حمل‌ونقل برای تهران استفاده از خطوط مترو است، گفت: به ازای هر کیلومتر مترو 170 میلیارد تومان هزینه با تمامی تجهیزات و تأسیسات می‌شود.

رئیس کمیته حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر تهران با اشاره به اینکه باید بر اساس طرح جامع خط 7 مترو سال گذشته به بهر‌ه‌برداری می‌رسید، گفت: در تلاش هستیم تا پایان امسال خط 7 به بهره‌برداری برسد و اوایل سال 96 نیز خط 6 مترو به بهره‌برداری خواهد رسید.

سرخو یادآور شد: در اوایل سال 93، 150 کیلومتر مترو احداث شد که بر اساس برنامه‌ریزی‌ها تا آخر سال 97 باید به 300 کیلومتر برسد.

وی درباره حمل‌ونقل اتوبوسرانی نیز، اظهار داشت: در سال 93، 6500 دستگاه اتوبوس داشتیم که 2 هزار دستگاه آن فرسوده بود و باید تا پایان برنامه پنج‌ ساله دوم یعنی در سال 1397 تعداد اتوبوس‌ها به 9 هزار بدون فرسودگی برسد و در حال حاضر در حوزه اتوبوسرانی عقب‌افتادگی‌های بسیاری داریم.

رئیس کمیته حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر تهران گفت: راهکارهای جبران عقب‌ماندگی در حوزه مترو و اتوبوسرانی استفاده از بخش خصوصی است و با استفاده از این طرح شرکت‌های اتوبوسرانی اتوبوس‌های نو و جدید را که آلایندگی کمتری نیز دارند در اتوبوسرانی استفاده می‌کند.

سرخو گفت: حمل‌ونقل عمومی در شهر به درستی تقسیم نشده است و در بعضی از نقاط از جمله غرب تهران با توجه به برج‌سازی‌های بسیاری که بدون پیوست حمل‌ونقل ایجاد شده است کمبود حمل‌ونقل عمومی احساس می‌شود.

وی گفت: در زمان ساخت‌وساز پیوست حمل‌ونقل عمومی برای پروژه‌های تجاری دیده نمی‌شود و همین موضوع موجب ترافیک‌های بسیار شده است.

رئیس کمیته حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر تهران بیان داشت: در جلسه کمیته حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران نیز به این موضوع اشاره شده است که این خلأ باید حتماً پیش‌بینی و رفع شود. خطوط اتوبوسرانی در غرب تهران محدود است و بزرگراه‌های شرق به غرب مانند همت، خرازی و حکیم همواره با ترافیک سنگین مواجه هستند و موجب آلایندگی هوای شهر تهران می‌شوند.

سرخو ادامه داد: یکی دیگر از موضوعات طرح جامع کاهش آلودگی هوای شهر تهران که چند مصوبه دوفوریتی در این خصوص داشته است.

وی گفت: فیلترگذاری بر روی سیستم‌های دیزلی باید تأمین و تمامی کامیون‌ها و قطارهایی که در شهر تهران تردد دارند از سیستم فیلتر استفاده کنند.

رئیس کمیته حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر تهران افزود: درختان و باغات تهران با توجه به توصیه‌های مقام معظم رهبری که در جلسه با اعضای شورای شهر تهران بیان کردند اعضا نیز اهتمام جدی نسبت به حفظ باغات در شهر تهران دارند.

سرخو ادامه داد: در برنامه پنج ساله کاهش آلودگی هوا مورد توجه قرار گرفته است و در این راستا تاکسی‌های نو باید جایگزین تاکسی‌های فرسوده شوند و به جای خودرویی با سوخت بنزین خودروهای هیبریدی و یا گازسوز به عنوان تاکسی استفاده شود.

وی گفت: بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران در روزهایی که افزایش آلودگی داریم مناطقی که بیشترین آلایندگی را دارند محدوده‌های طرح ترافیک است که خودروهای شخصی کمتر و موتورسیکلت‌ها بیشترین تردد را دارند. هر موتورسیکلت برابر 8 خودرو آلودگی ایجاد می‌کند.

رئیس کمیته حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر تهران بیان داشت: موتورهای برقی طی برنامه پنج ساله باید جایگزین موتورسیکلت‌های معمولی شهر تهران شوند و جلسات متعددی در کمیسیون عمران در این خصوص برگزار شده است.

سرخو گفت: باید تسهیلات لازم برای واردات موتورسیکلت‌های هیبریدی ایجاد شود و پیشنهاد داده شده معادل 50 درصد از قیمت موتورسیکلت‌های برقی به متقاضیان از سوی شهرداری تهران وام داده شود تا بتواند از این موتورسیکلت‌ها استفاده کند و دولت نیز در این راستا تسهیل‌کننده برای واردات موتورسیکلت‌های هیبریدی باشد.

وی ادامه داد: خودروهای شخصی و تاکسی‌ها سهم جابه‌جایی 11 میلیون از 22 میلیون مسافر را دارند که امیدواریم تا آخر برنامه پنج ساله سهم حمل‌ونقل عمومی از 50 درصد به 75 درصد در سال 97 افزایش یابد.

رئیس کمیته حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر تهران درباره استفاده از سیستم LRT، اظهار داشت: در برنامه پنج ساله شهر تهران استفاده از سیستم LRT دیده شده است ولی در طرح جامع چیزی به عنوان LRT دیده نشده است و بحث جدیدی که پیشنهادهای مختلفی در این خصوص داده می‌شود.

سرخو گفت: با استفاده از LRT جایگزین مناسبی برای خطوط BRT ایجاد کرده‌ایم و اتوبوس‌های BRT نیز به سایر نقاط اضافه می‌شود.

وی تصریح کرد: هم اکنون دو مسیر برای استفاده از LRT در حال کارشناسی است که امیدواریم در سال آینده در خیابان انقلاب حد فاصل میدان آزادی تا میدان امام حسین و حد فاصل راه‌آهن تا تجریش از سیستم LRT استفاده شود که 2.5 برابر BRT ظرفیت جابه‌جایی مسافر دارد و آلایندگی آن نیز صفر است.

رئیس کمیته حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر تهران درباره کودکان کار و متکدیان اظهار داشت: نباید اجازه بدهیم که کودکی را وسیله تکدی‌گری قرار دهند.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاري فارس، تاریخ انتشار: 16 مرداد 1395، کد مطلب: 13950516001114:www. farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین