پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۴۳
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۳
در بخش اتوبوس لازم است که تا 30 درصد وضعیت موجود را ارتقا دهیم. در بخش تاکسیرانی نیز لازم است تا مدیریت مطلوب تری در این بخش اعمال شود تا سیستم حمل و نقل خدمات مطلوب تری به مردم ارائه دهد.

شعار سال: عباس امینی زاده شهردار بندرعباس با حضور در برنامه زنده تلویزیونی پرس و جو درباره ساختار حمل و نقل عمومی بندرعباس و اقدامات شهرداری گزارش مفصلی ارائه و در زمینه برنامه های شهرداری بندرعباس در این زمینه موضوعاتی را مطرح کرد.

وی با بیان این که حمل و نقل یکی از مهم ترین مسائل شهری است، اظهار کرد: یکی از عوامل اصلی زندگی شهری حمل و نقل عمومی است که مهندسی خاص خودش را می طلبد. وجود وسایل و خودروهای حمل و نقل عمومی و مدیریت این حوزه و زیرساخت ها و مشارکت عمومی در بین مردم از جمله عوامل به هم پیوسته ای است که می توان با تلفیق آن با دانش روز به موفقیت های بزرگی رسید و زمینه آرامش مردم و امنیت آنان را فراهم آورد.

شهردار بندرعباس با بیان این که آمار جمعیتی نشان می دهد که تعداد خودروهای حمل و نقل عمومی و سهم حمل و نقل عمومی به نسبت جمعیت در بندرعباس نشانگر برخی محدودیت ها است، گفت: مثلا در بخش اتوبوس لازم است که تا 30 درصد وضعیت موجود را ارتقا دهیم. در بخش تاکسیرانی نیز لازم است تا مدیریت مطلوب تری در این بخش اعمال شود تا سیستم حمل و نقل خدمات مطلوب تری به مردم ارائه دهد.

وی با اشاره به این که بخشی از معابر شهر امکان تردد اتوبوس را ندارد، ادامه داد: حدود 45 درصد از بافت شهر بندرعباس فرسوده است و امکان عبور خودروها بخصوص اتوبوس در برخی از معابر سخت است علاوه بر این بیش از 4 سال است که دولت نتوانسته اتوبوس های جدید به ناوگان حمل و نقل عمومی اضافه کند و این وضعیت در کل کشور وجود دارد. از سوی دیگر فرسودگی ناوگان اتوبوس با توجه به آب و هوای بندرعباس بسیار بالاست و از سوی دیگر به علت واگذاری اتوبوس ها به بخش خصوصی سبب شده که نوع مدیریت ناوگان نیز با محدودیت هایی مواجه شود.

*بازسازی دهها دستگاه اتوبوس فرسوده

امینی زاده ادامه داد: هزینه تمام شده به ازای هر نفر مسافر اتوبوس در طول مسیر حدود 1000 تومان است و این در حالی است که تنها 350 تومان آن را مردم پرداخت می کنند و مابقی آن از سوی شهرداری و دولت تامین می شود. در دو سال گذشته حدود 50 درصد از ناوگان اتوبوس رانی زمین گیر شده بود که تلاش کردیم تا آنها را بازسازی و وارد مدار خدمت رسانی کنیم.

شهردار بندرعباس اضافه کرد: در مورد تاکسی ها نیز شرایط خاصی وجود دارد. در بخش تاکسی نتوانستیم که ناوگان را توام با نیاز شهر نوسازی و بازسازی کنیم و به علت شرایط سختی که برای جایگزینی وجود داشت، رانندگان استقبالی از این طرح ها نکردند.

وی خاطر نشان کرد: با حمایت های استاندار محترم هرمزگان قرار است بخشی از ناوگان شهر بندرعباس از طریق منطقه آزاد قشم بازسازی شود که گام مهمی در این زمینه خواهد بود.

امینی زاده در پاسخ به سوالات بخش گزارش مردمی در خصوص ضعف ایستگاههای اتوبوس اظهار کرد: واقعا اگر بتوانیم حمل و نقل عمومی مردم را حل کنیم، یکی از بزرگ ترین دغدغه های مردم رفع می شود. البته شرایط اقتصادی در مدیریت این وضعیت تاثیر قابل توجهی دارد و اگر منابع مناسبی که شهرداری برای این منظور در نظر گرفته محقق شود، می توانیم سامانه حمل و نقل عمومی را به نحو مطلوبی ارتقا دهیم.

*ساماندهی 700 مسافربر شخصی در بندرعباس

شهردار بندرعباس گفت: 700 مسافربرشخصی ساماندهی شده اند که بصورت گردشی در مسیر خدمت هستند. البته با توجه به جمعیت شهری به تدریج نیاز مردم به تاکسی افزایش می یابد. بنابراین در ساختار تاکسیرانی زمان ماندگاری مردم برای سوار شدن به تاکسی اهمیت ویژه ای دارد که یکی از اهداف ما کاهش این زمان بخصوص در ماههای گرم سال است.

وی یکی از نیازهای شهر بندرعباس را بحث افزایش اتوبوس برای کاهش معطلی مردم در ایستگاهها عنوان کرد و گفت: در بحث خود ایستگاهها گام خوبی برداشته شد اما دو اشکال وجود دارد. اول این که این ایستگاهها صرفا برای زمان گرما طراحی شده است که باید به طور مداوم دستگاه سرمایشی روشن باشد. اشکال دیگر این است که باید مردم به شهرداری در زمینه حفظ و نگهداری از این ایستگاهها و بخصوص دستگاههای کولر این ایستگاهها کمک کنند. کولر برخی از ایستگاهها به دلیل استفاده نامناسب آسیب دیده که برنامه داریم تا این مشکلات را حل کنیم.

امینی زاده با اشاره به انجام مطالعات مربوط به برنامه جامع حمل و نقل شهری بندرعباس اظهار کرد: تا پایان سال 95 باید بندرعباس دارای خط بی آر تی باشد. 4 خط در این طرح در نظر گرفته شده که اصلی ترین خط آن از میدان دفاع مقدس تا شهرک ولی عصر (عج) از وسط شهر با اتوبوس های ویژه و ایستگاههای ویژه ساخته می شود.

*اجرای هر خط به 35 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

وی اعتبار مورد نیاز برای اجرای هر خط بی آر تی در بندرعباس را 35 میلیارد تومان عنوان کرد.

شهردار بندرعباس افزود: در هفته دولت سال جاری کلنگ اجرای این پروژه را بر زمین زدیم. قرارداد مربوط به ساخت و خرید اتوبوس های ویزه بی آر تی را نیز منعقد کردیم و در فاز اول بخشی از پیش قسط لازم برای ساخت این اتوبوس های ویژه را نیز پرداخت کرده ایم. علاوه بر این در حال اجرای بخش های جانبی این پروژه نظیر ایجاد باندهای کندرو و ایجاد محل توقف اتوبوس ها و پارکینگ های حاشیه ای و اصلاح برخی از پیاده روهپا هستیم تا به طور همزمان بتوانیم زمینه های لازم برای این منظور را فراهم کنیم.

وی بیان داشت: طراحی ایستگاهها نیز به طور تخصصی صورت گرفته است و متناسب با هر نقطه و میزان استفاده از مردم در اندازه های متنوعی طراحی شده که ساخت آنها نیز بزودی آغاز می شود. به صورت هفتگی درباره پروژه بی آر تی با معاونت های مختلف شهرداری و شرکت های دست اندرکار این پروژه و مشاوران به طور متمرکز برنامه ریزی و جلسه داریم.

امینی زاده گفت: 8 پله برقی جدید نیز باید برای ایجاد دسترسی آسان مردم به ایستگاههای بی آرتی نصب شود.

وی همچنین گفت: بلوار پردیس به عنوان بخشی از این پروژه برای جایگزین در نظر گرفته ایم. بخشی از خط بی آرتی را در وسط بلوار اصلی شهر در نظر گرفته شده و این خط در بافت مرکزی شهر در شمال بلوار اصلی ایجاد خواهد شد تا ترددی ایمن و آسان داشته باشد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگفته از وبسایت جنوب ایران، تاریخ انتشار 11 آبان 1394 ، کد خبر 20702 www.jonoubiran.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین