پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۸۰۴۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۲
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: تاکسیرانان از امروز با مراجعه به شعب تامین اجتماعی در تهران و شهرستان‌ها می‌توانند تحت پوشش بیمه قرار بگیرند.

شعارسال : سید تقی نوربخش رئیس سازمان تامین اجتماعی در نشست امروز صبح با خبرنگاران در محل این سازمان گفت: منابع مالی مورد نیاز برای بیمه تاکسیرانان تعیین شده است و از امروز رانندگان تاکسی در سراسر کشور که تاکنون تحت پوشش بیمه قرار نداشته‌اند می‌توانند با مراجعه به شعب سازمان بیمه شوند.

نوربخش در ادامه در تشریح سازوکار بیمه تاکسیرانان گفت: بیمه تاکسیرانان براساس تفاهم‌نامه‌ای که در سال ۸۹ میان دولت و سازمان تامین اجتماعی منعقد شد از محل محل درآمدهای حاصل از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها اعتباراتی برای بیمه رانندگان تاکسی پیش بینی شد.

رئیس سازمان تامین اجتماعی افزود: متاسفانه در دولت دهم سهم دولت برای تامین اعتبار این بیمه تامین نشدو در سال گذشته دولت حق بیمه سال ۹۳ را پرداخت کرد و این بیمه تداوم داشت.

وی ادامه داد: در سال ۹۴ به دلیل مشکلاتی که در بحث هدفمندی یارانه‌ها پیش آمد بابت بیمه رانندگان تاکسی مبلغی به سازمان پرداخت نشد ولی البته خدمات بیمه‌ای برای کسانی که از قبل تحت پوشش بودند تداوم داشت.

نوربخش گفت: خوشبختانه با پیگیری‌های سازمان تامین اجتماعی و سازمان مدیریت و برنامه از امروز بیمه کردن تاکسیرانان را آغاز کردیم.

وی در ادامه گفت: لیست رانندگان تاکسی از بهمن ماه ۹۳ توسط سازمان تاکسیرانی به شعب تامین اجتماعی داده شده لذا این امکان اختیاری برای تاکسیرانان هست که از آن زمان تحت پوشش قرار بگیرند.

نوربخش در رابطه با تعداد احتمالی این بیمه‌شدگان گفت: حدس و تخمین ما این است که در سراسر کشور ۱۵ هزار راننده تاکسی برای این بیمه ثبت‌نام کنند.

وی ادامه داد: در مجموع یک میلیون راننده درون شهری و برون شهری تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.

نوربخش در رابطه با سازوکار بیمه‌ای تاکسیرانان گفت: از حق بیمه تاکسیرانان سیزده و نیم درصد را دولت پرداخت می‌کند و سیزده و نیم درصد را خود را فرد متقبل می‌شود.

وی در پایان گفت: ‌یک واقعیت این است که در سه سال دولت دهم، دولت از این بابت فقط حدود ۲۰۰ میلیارد تومان به سازمان پرداخت کرد که باید بگوییم ارزش ریالی مبلغی پرداختی که در دولت یازدهم تنها برای یک سال پرداخت شده، ۶۷۰ میلیارد تومان بوده است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری کار ایران " ایلنا " ، تاریخ انتشار سه شنبه 22 دی 1394 ، کد مطلب : 337473 : www.ilna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
امیر عباس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۵
0
0
ای بابا این تاکسی ها بیمه ندارن ملت دارن قورت میدن اگه بیمه هم بشن که دیگه اصلا طرف شونم نمی شه رفت
فکرکنم بعد بیمه شدن سلام کنی باید 2000تومن پرداخت کنی
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین