پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 02
کد خبر: ۲۳۰۵۱۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۰:۵۱
یک فعال حمل و نقل جاده‌ای با انتقاد از شرایطی که برای پرداخت هزینه بیمه تکمیلی رانندگان اعلام شده است، گفت: به اسم شرکت حمل و نقل و حالا صاحب کالا و بعد فقط از کرایه راننده، ماهی بالای 150 هزار تومان از رانندگان خواهند گرفت و بدون ارایه خدمات قابل توجهی، جیب بیمه‌های ورشکسته را پر می‌کنند.
شعار سال:یک فعال حمل و نقل جاده‌ای با انتقاد از شرایطی که برای پرداخت هزینه بیمه تکمیلی رانندگان اعلام شده است، گفت: به اسم شرکت حمل و نقل و حالا صاحب کالا و بعد فقط از کرایه راننده، ماهی بالای 150 هزار تومان از رانندگان خواهند گرفت و بدون ارایه خدمات قابل توجهی، جیب بیمه‌های ورشکسته را پر می‌کنند.

محمد مهدی هراتی‌زاده با بیان این مطلب در شبکه‌های اجتماعی، همچنین تاکید کرد: مگر بیمه تکمیلی اجباری است؟ اگر رانندگان  بیمه تکمیلی می‌خواهند، می‌توانند از طریق انجمن‌های خود با شرکت بیمه قرارداد ببندند برای مثال انجمن یکی از شهرستان‌ها، سال‌ها خودش برای رانندگان قرارداد بست و برای اینکه هزینه‌ها کاهش یابد با گروه‌های کارگری همراه شد.

این راننده خود مالک با طرح این پرسش که چرا توقع است دیگران به‌طور مجانی رانندگان را بیمه کنند، اظهار کرد: هر آنچه گوشه قباله و حواله کرایه حمل رانندگان سنجاق کنند کرایه آنان است که از سهم باقیمانده کسر می‌شود، به‌جای این‌که با سهم خواهی‌های درصدی باربری، مالیات، کمیسون و ... مقابله و حواله پرداخت کرایه پاکسازی شود یکی دیگر هم سوار قطار سهم‌خواهی از کرایه کرده‌اند.

هراتی‌زاده گفت: با این روش به تدریج تمام کرایه‌ رانندگان را صاحب می‌شوند و ردیف برداشت تعریف می‌کنند که به‌عنوان منبع مالی از آن تامین شود.

 انتقادات رانندگان از شرایط بیمه تکمیلی در حالی مطرح می‌شود که شرکت‌های حمل و نقل هم از نحوه این قرارداد راضی نیستند.

بر اساس مطلبی که در کانال شرکت‌های حمل و نقل تهران منتشر شده،  این قرارداد معیوب بوده و  اشکال و نقد بسیاری بر آن وارد است و شرکت بیمه‌گر هم شرکتی گمنام بوده که نتوانسته در سال قبل رضایت رانندگان را جلب کند.

در این مطلب همچنین عنوان شده که اگر حق رانندگان داده می‌شود باید بدون کم‌کاری باشد و اگر شرکت‌های حمل و نقل مجبور به پرداخت مبلغ بیمه می‌شوند لااقل باید طبق قرارداد منطقی و مبلغ مشخص باشد نه به صورت درصد، که فساد‌آور است.

به گزارش تین نیوز، در بخش دیگری از این مطلب با تاکید بر این‌که، این چه قراردادی است که نه راننده از آن رضایت دارد و نه شرکت حمل و نقل، آمده است: شرکت‌های حمل و نقل با اصل خدمات‌دهی منطقی به رانندگان مشکلی ندارند بلکه عدم رضایت شرکت‌ها به اصل و نوع قرارداد و شرکت بیمه گمنام و بعضی بندهای ضغیف و نحوه پرداخت و...است.

در کانال شرکت‌های حمل و نقل تهران، همچنین از امضا و ارسال طوماری در مورد بیمه تکمیلی خبر داده شده و آمده است: طومار (پیوست) اعتراضی تهیه و با مهر و امضای شرکت‌های حمل ونقل مستقر در پایانه تهران جهت انتقاد به نواقص بیمه تکمیلی تحویل مسئولان انجمن تهران شده است.
بیمه تکمیلی به نفع رانندگان است یا شرکت‌های ورشکسته بیمه؟

بیمه تکمیلی به نفع رانندگان است یا شرکت‌های ورشکسته بیمه؟
شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از تین نیوز،تاریخ انتشار:10شهریور1398،کدخبر:195391،www.tinn.ir



اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
0
0
قبلا شرکت ها سر بیمه کلاه میذاشتن الان فک کنم شرکت های بیمه تلافی میکنن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین