پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۵۹۱۰
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۳
انجام این معامله آنقدر‌ها هم که از نام آن می‌آید راحت نیست، زیرا دادگاه به طور کامل متوجه معامله صوری می‌شود و اگر بفهمد که معامله به قصد فرار از دست طلبکاران انجام شده و خودرو یا ملک به نام اعضای درجه یک خانواده شده ممکن است معامله را باطل کند.

شعارسال: بر اساس قانون معامله‌ صوری که به قصد فرار از دست طلبکاران انجام شود و به واسطه آن اموال بدهکار به نام نزدیکان او بخورد، جرم است.
 
 گاهی اوقات افراد برای آن که از دست طلبکاران خود فرار کنند و نخواهند که بدهی‌های خود را پرداخت کنند، به قصد فرار اموال خود را طی یک معامله صوری به نام اقوام ردیف اول خود می‌زنند.
 
این معامله که صوری انجام می‌شود برای آن است که فرد دادگاه را فریب دهد که مالی برای تسلیم ندارد و به طلبکاران خود بگوید که مالی ندارد تا بتواند بدهی آن‌ها را پس دهد.
 
اما انجام این معامله آنقدر‌ها هم که از نام آن می‌آید راحت نیست، زیرا دادگاه به طور کامل متوجه معامله صوری می‌شود و اگر بفهمد که معامله به قصد فرار از دست طلبکاران انجام شده و خودرو یا ملک به نام اعضای درجه یک خانواده شده ممکن است معامله را باطل کند.
 
اگر این معامله صوری در تاریخی انجام شده باشد که پرونده دعوا در دادگاه مطرح شده در آن صورت دادگاه معامله را باطل می‌کند، زیرا کاملاً مشخص است که معامله هنگام وقوع شکایت طلبکاران تنظیم شده است.
 
در صورت باطل شدن معامله صوری، اگر ذی‌نفع شکایت کند فرد متخلف به دلیل فرار از پرداخت بدهی خود به ۴ ماه تا ۲ سال حبس محکوم می‌شود.
 

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری   باشگاه خبرنگاران جوان ،تاریخ انتشار:     1 آذر 1398،کدخبر:   7145353 ،www.yjc.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین