پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۶۰۴۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۸
معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری با اظهار این نکته که همچنان بین جوانی که دارای ایده و اختراع است و جوانی که به واسطه پولی که در جیب دارد و از پدرش به ارث رسیده، فرقی وجود ندارد، گفت: به همین دلیل مردم نقش فارغ‌التحصیلان را در زندگی روزه‌مره احساس نمی‌کنند.
شعارسال: معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری با اظهار این نکته که همچنان بین جوانی که دارای ایده و اختراع است و جوانی که به واسطه پولی که در جیب دارد و از پدرش به ارث رسیده، وجود ندارد، گفت: به همین دلیل مردم نقش فارغ‌التحصیلان را در زندگی روزه‌مره احساس نمی‌کنند.
 
سورنا ستاری روز شنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در مازندران افزود: نیروی انسانی در دانشگاه های به عنوان زیر ساخت توسعه بدرستی دیده نشده است و آموزش در این بخش ها متناسب با ظرفیت ها انسانی نیست.
 
وی ادامه داد: این که مسئولان استانی نسبت به این نیروی انسانی قوی حساس بشوند، باید محیطی ایجاد شود تا نیروی انسانی همین خطه در اینجا مشغول به کار شوند تا توسعه را شاهد باشیم.
 
ستاری با تاکید بر این که مفهوم توسعه یک مقوله درون زا است چرا که امکان ندارد کسی از بیرون این استان یا خارج از کشور بیاید تا توسعه را به وجود بیاورد، گفت: در واقع برای توسعه باید بر روی نیروهای جوان تحصیل کرده داخل استان تاکید کنیم و باید فرق جوان دارای ایده واختراع با آدمی دیگری که این قابلیت ها را ندارد، دیده شود.
 
وی با اعلام این که دانشگاهها محور توسعه هستند اما زیرساخت های فعلی جوابگو نیست، به مشکلات بیکاری فارغ التحصیلان اشاره کرد و توضیح داد: اولین سئوال جشن فارغ التحصیل دانشگاه این است که می خواهند چه کاره شوند، شما چندین هزار دانشجو در این استان دارید ، داشتن دانشگاه ، اساتید و هیات علمی ، دانشجو و فارغ الحتصیل در استان باید در زندگی روز مره مردم احساس شود.
 
ستاری گفت: باید آموزش هایی تعریف شود که واقعا جامعه را متحول و مشکلات مردم را حل کند، افراد زیادی در دانشگاه و مدارس دولتی درس خواندند تا مشکل آنان حل شود چرا که از پول مالیات مردم این افراد در این مراکز دولتی درس خواندند و طبیعی است که درس نخواندند تا بار جامعه باشند.
 
وی افزود: معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری در دولت تدبیر و امید به دنبال زیست بوم کردن رویکرد تحصیلات در استان ها است و توسعه پارک و شرکت های دانش بنیان را در استان ها را مورد توجه قرار دادیم.
 
ستاری از مازندران با ۲ نوع اکو سیستم غرب و شرق متفاوت در حوزه گردشگری و کشاورزی بی نظیر توصیف کرد و گفت: این استان دارای پتانسیل بالایی در این ۲ حوزه دارد که باید از نیروهای انسانی آن نیز استفاده کرد.
 
معاون رییس جمهوری با تاکید بر این که مازندران توانایی کشاندن نیروهای انسنانی قوی را از دیگر نقاط کشور بویژه تهران دارد، افزود: برای جوانان استان مازندران باید کاری کنیم و اقتصاد جدیدی را درحوزه کشاورزی و گردشگری به وجود بیاوریم.
 
وی ادامه داد: از همه مسئولان و ائمه جمعه نیز در ایجاد فضای کسب و کار جدید تقاضای همکاری داریم تا پایه توسعه استان مازندران را به سمت نیروی انسانی ببریم، چرا که آدم ها باعث تحول و نوآوری می شوند.
 
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور صبح امروز وارد مازندران شد و در نخستین ایستگاه سفرش به آمل به شهرستان آمل رفت و از شرکت های دانش بنیان در شهرک صنعتی بابکان این شهرستان دیدن کرد.
 
وی همچنین از مراکز رشد پارک علم و فناوری دانشگاه مازندران در بابلسر و مرکز رشد مستقر در دانشگاه آزاد قائمشهر نیز بازدید کرد.
 
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور همچنین در ساری مرکز مازندران ساختمان مرکز نوآوری و فناوری و شبکه نوآوری و فناوری را افتتاح می کند .
 
ستاری همچنین بازدید از مرکز رشد پارک علم و فناوری ساری و دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری بازدید کرده و در کارگروه رونق تولید و اقتصاد دانش بنیان استان حضور می یابد.


 
شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی   انتخاب ،تاریخ انتشار:    2   آذر 1398،کدخبر:   514124 ،www.entekhab.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
0
0
برای این که علم هم برای پول آور شدن نیاز به پول داره ، جوانی که بخواد اختراع کنه ایده بده برای سودده کردن هفت خوان رستم و باید طی کنه و کلی پول خرج کنه که صرف نمیکنه براش و پولی هم نداره در نتیجه کسی براش ارزشی قائل نمیشه
همه این ها برمیگرده به وضعیت اقتصادی بد جامعه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین