پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۷۲۶۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۲
مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق گفت: مجلس، دولت را موظف به شفاف سازی در خصوص درآمد و محل هزینه‌کرد منابع حاصل از سهمیه بندی بنزین و افزایش نرخ آن کند.

شعارسال : هادی ژیان مسول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع) در پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته شهر "کن" ضمن تبریک هفته بسیج گفت: آن چه بر بسیج دانشجویی تکلیف کرد تا با شما مردم سخن بگوید مطالبه به‌حقی است که در جریان اتفاقات اخیر از این ملت و مستضعفین پای کار انقلاب ضایع شده است. باید دید کدام جریان کوردلی در تلاش است تا وعده صدق انقلاب اسلامی را در نظر مردم تضعیف کند و در این مسیر از هیچ اقدام و همراهی با دشمنان دریغ نمی کند و چگونه برخی کوتاهی ها و ضعف های داخلی به این مسئله دامن می زند.

وی ادامه داد: چگونه ممکن است با اقدامی ناگهانی و شبانه که با ادعای اصلاح اقتصادی و حمایت معیشتی صورت می‌گیرد چنین هزینه هایی را بر نظام مقدس جمهوری اسلامی تحمیل کرد؟ چگونه ممکن است طرحی اقتصادی را فارغ از نظرات کارشناسی در این بستر زمانی و اجرایی، به گونه ای پیاده کرد که چنین برکاتی را فراهم آورد؟ 

این فعال دانشجویی تصریح کرد: چگونه می شود همزمان بستر اغتشاش و آشوبگری برای منافقین، اشرار و جوان های پرشور غافل را فراهم کرد و اعتراضات به حق مردمی که فشار چنین تدابیری را بر زندگی خود احساس می کنند به حاشیه برد و چنین هزینه های سنگین جانی و مالی را که حتی در فتنه 88 تجربه نشد بر مردم تحمیل کرد، زمینه یاس و ناامیدی عموم مردم را نسبت به امکان اصلاح اقتصادی به وجود آورد و ناکارآمدی های اقتصادی و ناتوانی اقتصادی دولت را پای ناکارآمدی اقتصادی نظام نوشت.

وی گفت: حیثیت و اعتبار ساختارهایی که به اصرار خود دولت برای حل مسائل فوری و اساسی معیشتی ایجاد شده را در افکار عمومی خدشه دار کرد، مردم را نسبت به جایگاه اساسی که نظام اسلامی برای جمهوریت و مشارکت امت قائل است بدبین کرد، مشارکت سیاسی مردم در انتخابات را تحت الشعاع قرار داد و نهایتا ولی فقیه جامعه را خرج بی تدبیری و کج اندیشی خویش کرد. 

ژیان یادآور شد: دشمن هر یک حدیث مفصلی از اهداف مسببان این حماسه آفرینی می خوانند. شاید این اقدام را راحت ترین و سریعترین راه ممکن برای پر کردن چاله های معیشتی دیده اند که در این شش سال ایجاد کرده و البته عاجز از کنترل عواقب آن بودند. 

وی گفت: شاید برخی التهاب و آشوب و امنیتی کردن فضا و مقصر جلوه دادن نظام را تنها راه حفظ موجودیت سیاسی خود دیده اند که اکنون به دلیل کارنامه سیاه خویش و عدم توانایی در ایجاد پایگاه مردمی رو به اضمحلال است.

مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق علیه السلام تصریح کرد: شاید هم مشتاقان غرب همچنان راه خروج از بن بست فرضی خویش را در خارج از این مرزها جست و جو می کنند و تمام دست و پا زدن هایشان برای مذاکره بی نتیجه مانده و التهاب آفرینی و آشوب و به بن بست کشیدن اقتصاد را تنها راه مجبور کردن رهبری،نظام و مردم به پذیرش مذاکره با قبله آمال خود می بینند؟

وی گفت: هر چه بود هزینه هایی که تحمیل آنها بر جمهوری اسلامی تجمیع همزمان توان و استعداد جریان های ضد انقلاب ،منافقین،رسانه های جریان سرمایه داری و منابع مالی شیخ نشین های خلیج و... را نیاز داشت برخی با هر هدفی در جایگاه بالاترین مسئولین این نظام مقدس بر کشور وارد کردند و بستر سوءاستفاده های خارجی و حضور میدانی دشمنان قسم خورده  جمهوری اسلامی را فراهم کردند.

این فعال دانشجویی اظهار داشت: تدبیر حکیمانه رهبری بود که بر خلاف مدعیان در اولین فرصت با مردم سخن گفتند و ضمن مطالبه حق مردم در کنترل گرانی و تورم مانع از آن شدند که حیثیت و اعتبار ساختار های ایجاد شده برای حل فوری و اساسی مسائل معیشتی و جایگاه سران قوای نظام جمهوری اسلامی توسط بی تدبیری های برخی و فشار اغتشاشگران خدشه دار شود و امنیت نظام را که لازمه اصلاحات درون زاست تضمین کردند.

ژیان اضافه کرد: ملت ایران اما استخوان در گلو با وجود مطالبات به حق معیشتی و نارضایتی نسبت به نادیده گرفته شدن در ماجراهای اخیر توسط مسئولین، صف خویش را از ضد انقلاب و آشوبگران جدا کردند. 

وی گفت: اکنون و پس از آرام شدن التهابات باید از درد این مردم سخن گفت و آنان که نمک روی زخم این مردم پاشیدند را رسوا کرد و صالح ترین جریان برای علمداری مطالبات مردم، دلسوزان و دلداگان انقلاب اسلامی هستند و هیچ یک از ما و شما بزگواران حق کوتاهی در این مسیر را نداریم و باید آحاد مردم حضور ما را در کنار خویش برای اصلاح امور احساس کنند. 

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق علیه السلام تاکید کرد: در ماجرای اخیر سهمیه بندی بنزین که تنها به گوشه ای از پیامد های این حماسه آفرینی اشاره شد باید اقدامات مشخصی از سوی دستگاه های مختلف اتخاذ شود تا صدای اعتراض به حق این مردم که در میان اغتشاشات اخیر نادیده گرفته شد شنیده شده و از آثار سوء این بی تدبیری کاسته شود. 

وی گفت: اولا باید مجلس شورای اسلامی دولت را موظف به شفاف سازی در خصوص در آمد و محل هزینه‌کرد منابع حاصل از سهمیه بندی بنزین و افزایش نرخ آن کرده و آن را از قالب یک بسته ی حمایتی خارج کرده و صورت قانونی دهد. و دولت را طبق وعده ای که داده است ملزم به صرف درآمد عایدی از این طرح به نفع مردم نماید، چرا که هیچ تضمینی وجود ندارد که دولت از تعهدی که داده است سرباز نزند.

این فعال دانشجویی اظهار داشت: همچنین مجلس دهم به وظایف خود عمل کند و عوامل خسارت هنفگت تعطیل کردن طرح سهمیه بندی بنزین و تک نرخی کردن آن و سپس بازگشت به آن طرح پس از 6 سال آن هم با تحمیل هزینه های فراوان به کشور را محاکمه کند. بالأخص آقای زنگنه وزیر نفت را را مورد سؤال و استضیاح قرار دهد و مسند این وزارتخانه ی راهبردی را از دست چنین فردی خارج نماید. 

وی افزود: اگر مجلس بی رمق این روز ها توان انجام این کار را ندارد، این مطالبه از قوه قضائیه مطرح است که به عنوان مدعی العموم علیه عامل وارد شدن خسارت به کشور اقدام کند. چرا که از این مجلس و شخص آقای لاریجانی در مواقع حساسی که باید نمایندگی ملت را انجام دهند جز گروکشی و بده بستان سیاسی و لابی گری کاری ندیده ایم.

دژپسند یادآور شد: همچنین باید به سرعت و بدون فوت وقت بستر اعتراضات به حق مردم فراهم شده و قوانین این حوزه اصلاح گردد تا مردم بتوانند اعتراضات مدنی و آرام خود را بدون التهاب آفرینی اشرار و سوء استفاده همیشگی دشمنان به گوش مسئولان برسانند و مخالفت خود را با تصمیمات نابخردانه اعلام نمایند. چرا که هم اکنون مردم هیچ بستری برای ابراز مخالفت خود ندارند و تا دست به اعتراض بزنند به سرعت فضا ملتهب شده و مطالبات به حق آنان نادیده گرفته می شود.

وی افزود: اما امروز سخن فقط از یک طرح اقتصادی نیست. امروز باید از جریانی سخن گفت که کمر همت بر ایجاد انحراف در مسیر انقلاب اسلامی و ایجاد یاس در این مردم بسته است. باید این جریان را بی آبرو کرد و مطالبات به حق این مردم در حوزه معیشت و مشارکت سیاسی در جمهوری اسلامی را سر دست گرفت تا جای اصل و فرع تغییر نکند. صحبت از چند روز و چند ماه نیست.

این فعال دانشجویی اظهار داشت: مدت هاست که برخی با بی تدبیری های اقتصادی و فریبکاری های سیاسی تلاش می کنند حق معیشت و مطالبات اصلی اقتصادی را به حاشیه برده و همزمان بر خلاف آن چه ادعا داشتند صدای اعتراض مستضعفین را نادیده بگیرند.

وی افزود: دولت باید موظف شود زین پس به جای کسب درآمد از راه گران کردن بنزین و دست کردن در جیب مردم برای اصلاح اقتصادی و جبران کسری بودجه ی کشور به سراغ اخذ مالیات از پزشکان، وکلا و سرمایه داران رفته و راه فرار مالیاتی را مسدود کند.

ژیان اضافه کرد: چرا بیش از 200 هزار میلیارد تومان معوقه بانکی کشور بایستی در دست عده ای خاص باشد؟ چرا دولت اصلاح ساختار های اقتصادی کشور را از اغنیا و برخورداران جامعه شروع نمی کند؟ چرا قانون مالیات بر عایدی سرمایه می بایست دو سال خاک بخورد و دولت از اجرای آن سرباز بزند؟ چرا اصلاح نظام اقتصادی پتروشیمی ها انجام نمی شود؟ آنگاه برای کسب درآمد و اصلاحات اقتصادی دولت به فکر فشار بیشتر بر مردم بیفتد و مقابله با ثروتمندان و دهک های برخوردار را در دستور کار قرار ندهد.

وی گفت: چرا به جای رسیدگی به وضعیت اسفبار صندوق‌های بازنشستگی که تقریباً همه آنها با بحران‌های مالی در حد ورشکستگی روبرو هستند و در صورت تداوم روند فعلی ادامه حیات آنها با ابهام و مخاطره روبرو خواهد بود با اعمال نفوذ حتی مانع حضور افراد شایسته می شوند و مجموعه‌های عظیم اقتصادی را در دستان افراد معلوم الحال رها کرده اند؟

دژپسند اضافه کرد: اکنون زمان پرسش از نحوه مدیریت ذخایر ارزی است. درباره 15 میلیارد یورو ارز از مجموع 28 میلیارد یورو ارز حاصل از صادرات غیرنفتی در هشت ماهه نخست سال جاری که بر اساس قوانین قرار بوده است به سامانه نیما واریز شود، شفاف سازی صورت گرفته نشده است، از طرفی 33 میلیارد دلار ارز 4200 تومانی را به کالایی اختصاص دادند که اکنون نه تنها کاهش قیمت که بعضا افزایش قیمت هم داشته اند.

وی ادامه داد: تولید مسکن از سال 92 به کمتر از نصف کاهش پیدا کرده است و به حدود 350 هزار واحد مسکونی رسیده است. صحبت صریح رهبری در مورد لزوم ایجاد مسکن و نقش آن در تولید نادیده گرفته شده است. اکنون وزیر مستعفی مسکن که از عاملین اصلی این رکود و گرانی در حوزه مسکن است افاضه می فرمایند که اعتماد به نفس داشته باشید، چون ما مسبب وضع موجود نیستیم!

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق علیه السلام گفت: بیش از ۳/۶ هزار میلیارد تومان ارزان فروشی صورت گرفته در ‌پالایش نفت کرمانشاه، کشت و صنعت مغان، آلومینیوم المهدی و هرمزال و زیرمجموعه‌های شرکت توسعه گردشگری را کدام نگاه کارشناسی رقم زده است؟

وی افزود: ای کاش مطالبه شفافیت حضرات سرنوشت شرکت‌هایی همچون پالایش نفت کرمانشاه ، نیشکرهفت تپه، هپکو اراک و ماشین سازی تبریز که به دلیل فقدان اهلیت و تخصص کافی خریدار، دچار بحران شده اند را نیز شامل می شد. باید امروز امثال پوری حسینی،رئیس سابق و متهم اقتصادی فعلی پاسخگوی جراحتی باشند که با خصوصی سازی مملو از رانت و فساد و غیر شفاف بر کارخانه های مادر و سود ده وارد کردند و هزاران کارگر را در شرایط سخت اقتصادی رها کرده و همچنان بر همان بیراهه ی گذشته و واگذاری های غلط اصرار دارند.

دژپسند اظهار داشت: این ها و ده ها سوال دیگر باید امروز عرصه را بر متولیان امر تنگ کند تا مجال حاشیه سازی و فرار از پاسخگویی پیدا نکنند و به جای بحران آفرینی مجبور به شنیدن صدای اعتراض مردم و اجرای راه حل های اقتصادادانان و دلسوزان انقلاب اسلامی شوند. چرا که علی رغم تلاش ها برای القای وجود بن بست در کشور به تصریح همه صاحب ظران تمامی چالش های اقتصادی کشور راهکار درون زا دارد اما دریغ از عزم و باوری راسخ که به جای آدرس غلط غرب و گدایی مذاکره به دنبال بهره بردن از نیرونی انسانی و منابع داخلی باشد.

وی گفت: شورای عالی هماهنگی اقتصادی نیز ارزش و اعتبار اعتماد رهبری و حمایت ایشان را مغتنم شمارد و زین پس با دقت و حساسیت بیشتری تدابیر لازم برای اصلاحات اقصادی مورد نیاز کشور را اتخاذ نماید و کارآمدی جایگاه خویش را به مردم اثبات کند.

این فعال دانشجویی ادامه داد: همه بدانند فریاد انقلابیون هر جریانی که بخواهد زخمی بر پیکر این درخت تنومند وارد کند را رسوا خواهد کرد و امروز امید و توان ما برای مقابله با مستکبرین،رسوا کردن منافقین و پرداختن به حل مشکلات مردم و مستضعفین بیش از گذشته است. 

 

شعارسال ، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار 9 آذر 98 ، کد خبر :  13980908000490 ، farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Canada
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۷
0
0
میگه همشو دادن برای سرکوب اعتراض و درست گردن تخریب شده ها ...
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین