پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۷۴۴۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۵
رییس ستاد انتخابات کشور گفت : پیش بینی می کنیم مشارکت مردم در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی مانند دوره قبل و معادل ۶۰ درصد باشد.

شعار سال : جمال عرف در برنامه نگاه یک شبکه یک سیما با بیان اینکه بیش از ۵۵ هزار شعبه اخذ رأی برای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی پیش بینی شده است، گفت: همزمان با انتخابات مجلس شورای اسلامی در تهران، خراسان شمالی، خراسان رضوی، قم و فارس نیز انتخابات میان دوره ای مجلس خبرگان برای تعیین ۷ نماینده این مجلس برگزار می شود که ۳ نماینده مربوط به تهران و بقیه برای استان های یاد شده است.

وی گفت: فرآیند اجرایی انتخابات بر اساس گام های اجرایی با نام نویسی داوطلبان آغاز می شود و از ۱۰ آذر تا ۱۶ آذر نام نویسی از داوطلبان در ۷ روز کاری ادامه خواهد یافت.

عرف افزود: همزمان با نام نویسی داوطلبان، هیأت های اجرایی و نظارت تشکیل می شوند و پرونده داوطلبان برای احراز صلاحیت ها به مراجع ۴ گانه که شامل؛ ثبت احوال، دادستانی، وزارت اطلاعات و نیروی انتظامی است ارسال می شود.
وی گفت: بر اساس قانون به جز این مراجع هیچ دستگاهی برای اخذ استعلام درباره داوطلبان پیش بینی نشده است.

رییس ستاد انتخابات کشور گفت: بررسی سوابق داوطلبان در مراجع ۴ گانه ۱۲ روز و از دهم تا ۲۱ آذر انجام می شود و سپس این مراجع پاسخ خود را به هیأت های اجرایی ارسال می کنند که هیأت های اجرایی نیز ۱۰ روز کاری از هفدهم آذر تا ۲۶ آذر این استعلام ها را بررسی خواهند کرد.

وی گفت: سپس نتیجه بررسی ها به وسیله فرمانداری ها به داوطلبان ابلاغ می شود و افرادی که تأیید صلاحیت نشده اند می توانند شکایت کنند و هیأت نظارت ۲۰ روز به این شکایات رسیدگی می کند.

عرف افزود: اگر داوطلب به نتیجه رسیدگی شکایت داشت می تواند درخواست رسیدگی مجدد کند. ۲۲ بهمن اسامی نامزدها اعلام قطعی می شود و آنها به مدت ۷ روز می توانند تبلیغات خود را انجام دهند. یک روز پیش از برگزاری انتخابات تبلیغات ممنوع است و انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی دوم اسفند برگزار می شود.

وی با بیان اینکه بر اساس قانون نمی توان برای کسانی که شرایط اعلام شده در قانون را دارند ممانعتی برای نام نویسی در انتخابات مجلس ایجاد کرد، گفت: باید در قانون انتخابات مکانیزمی تعیین شود که فقط افرادی که توانمندی های محتوایی دارند بتوانند برای این انتخابات نام نویسی کنند.

رییس ستاد انتخابات کشور گفت: در دوره گذشته انتخابات مجلس ۱۲ هزار نفر نام نویسی کردند که بیش از نیمی از آنان در همان ابتدا رد صلاحیت شدند و این وجهه خوشایند برای انتخابات کشور ندارد.

وی درباره چگونگی تشکیل هیأت های اجرایی گفت: این هیأت ها از معتمدان و کسانی که در حوزه های انتخابیه حسن سابقه دارند انتخاب می شوند و مردمی هستند. ساختار اجرایی انتخابات متکی به مردم است و ۱ میلیون نفر در انتخابات مجلس شورای اسلامی در شعب اخذ رأی فعالیت اجرایی خواهند داشت.

وی گفت: کارکنان وزارت کشور بیشتر به عنوان ناظر در این انتخابات فعالند.

عرف با بیان اینکه هماهنگی های خوب و کاملی با شورای نگهبان برای برگزاری انتخابات داریم افزود: مشارکت مردمی، امنیت، سلامت و رقابت رکن های انتخابات در کشور ما هستند.

رییس ستاد انتخابات کشور افزود: میانگین مشارکت مردم در ۱۰ دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ۶۰ درصد بوده که بیشترین آن مربوط به مجلس پنجم و بیش از ۷۰ درصد و کمترین آن در یکی از دوره ها و مشارکت ۵۰ درصدی است.

وی گفت: پیش بینی می کنیم مشارکت مردم در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی مانند دوره قبل و معادل ۶۰ درصد باشد.

عرف درباره امکان برگزاری الکترونیکی انتخابات گفت: در مرحله احراز هویت رأی دهندگان با شورای نگهبان برای الکترونیکی بودن موضوع به توافق رسیده ایم و برای سامانه انتخابات فقط کد ملی افراد ملاک است و زمینه سوء استفاده یا تخلف برچیده شده است.

وی گفت: درباره اخذ رأی نیز با شورای نگهبان در حال گفتگو هستیم اما هنوز به توافق نرسیده ایم و شورای نگهبان سؤالاتی درباره نرم افزار و سخت افزار و بحث های فنی دارد.

عرف افزود: به شورای نگهبان پیشنهاد داده ایم در ۱۷۴ حوزه انتخابیه تک نماینده صندوق های الکترونیکی به کار گرفته شود و امیدواریم در این زمینه به جمع بندی برسیم.

 

شعارسال ، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر ، تاریخ انتشار 10 آذر 98 ، کد خبر : 4785093 ، mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۰
0
0
وقتی این آمار و میبینم و می شنوم مخم سوت میکشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین