پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۸۱۸۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۰۳:۰۳
استاندار کرمان گفت: در قانون حمایت از معلولین ظرفیت مناسبی برای اشتغال معلولین ایجاد شده است و چنانچه ۶۰درصد سهام شرکت ها متعلق به معلولین باشد دولت تسهیلات ویژه ای به آن ها تخصیص خواهد داد.

شعارسال: محمد جواد فدائی در همایش روز جهانی افراد دارای معلولیت در سالن شهید تجلی کرمان افزود: قانون حمایت از معلولان که سال گذشته ابلاغ شده است ظرفیت خوبی برای انجام اقدامات برای معلولین در حوزه های مختلف مثل ایجاد اشتغال، مناسب سازی محیط، مسکن، بهداشت و درمان دارد.

وی با اشاره به مواد مختلف قانون حمایت از معلولین اظهار داشت: در این قانون پیش بینی شده است شهرداری می تواند پایان کار ساختمان های عمومی که مناسب سازی محیط برای معلولین را انجام نداده اند؛ تحویل ندهد و یا در بحث آموزش رایگان، همه دانشگاه های دولتی و غیر دولتی مکلف به ارائه خدمات آموزشی به معلولان هستند. استاندار کرمان بیان داشت: در این قانون ظرفیتی مناسب برای اشتغال معلولین ایجاد شده است و چنانچه 60درصد سهام شرکت ها متعلق به معلولین باشد دولت تسهیلات ویژه ای برای آن ها تخصیص می دهد.

براساس این گزارش، مدیرکل بهزیستی استان کرمان نیز در این جلسه با اشاره به تولد سالانه بیش از ۲۵۰۰ نفر معلول مادرزادی در استان گفت: استان کرمان نخستین استانی بود که ایده اجباری شدن آزمایش ژنتیک را به مجلس شورای اسلامی تقدیم و تصویب شد و اگر بتوانیم در بدترین شرایط ۵۰ درصد از معلولیت پیشگیری کنیم در واقع گام بزرگی برداشته ایم.

عباس صادق زاده با اشاره به شعار امسال روز جهانی معلولین «توسعه مشارکت معلولان برای دسترسی به حقوق خودشان» تصریح کرد: جامعه این را پذیرفته که افراد معلول توانایی هایی دارند و اگر میدان در اختیار آنها قرار بگیرد، توانایی های کم نظیری دارند و مسئولین باید برای اجرای قانون حمایت از معلولین اقدام کنند.

گفتنی است همایش روز جهانی افراد دارای معلولیت با همکاری اداره کل بهزیستی و شهرداری کرمان در سالن شهید تجلی برگزار و در این مراسم استاندار کرمان از برگزیدگان جامعه معلولان استان قدردانی کرد.

شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار: 13آذر1398 ، کدخبر: 931945: www.borna.news

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۵
0
0
آزمایشات ژتیک پیشرفته کاش قبل از بارداری با احتیاط بیشتری عمل کنیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین