پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۸۳۵۱
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۷
رئیس گروه جنگل‌کاری و توسعه جنگل مرکز جنگل‌های خارج از شمال سازمان جنگل‌ها و مراتع گفت:۱۴ میلیون اصله نهال در راستای تقویت جنگل‌ها و فضای سبز، همزمان با ۱۴ آذر در قالب طرح مشارکت عمومی نهضت درختکاری در کشور با شعار نهال‌کاری همگانی، برای ایران سبز کاشته می‌شود.
شعارسال: رئیس گروه جنگل‌کاری و توسعه جنگل مرکز جنگل‌های خارج از شمال سازمان جنگل‌ها و مراتع گفت:۱۴ میلیون اصله نهال در راستای تقویت جنگل‌ها و فضای سبز، همزمان با ۱۴ آذر در قالب طرح مشارکت عمومی نهضت درختکاری در کشور با شعار نهال‌کاری همگانی، برای ایران سبز کاشته می‌شود.
 
محمد علی میرزایی  افزود: در بخش جنگلهای خارج از شمال از محل صندوق توسعه ملی از سال ۹۶ یک سری اقداماتی برای توسعه جنگل‌ها از جمله نهال‌کاری از گونه‌های متناسب با هر منطقه و غنی سازی با بذر در سطح ۲۶هزار و ۱۴۴ هکتار کاشت نهال و بذر انجام شده است.
 
میرزایی اضافه کرد: امسال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی ۱۱۰ میلیارد تومان برای اجرا و پوشش توسعه جنگل‌ها پیش بینی شده که با تخصیص اعتبار برنامه‌های مشخصی در کشور اجرا می‌شود.
 
وی یادآورشد:هرچند محدوده جنگل‌ها مانگرو در کشور کم و امکان توسعه آنها در همه عرصه‌ها به غیر از مناطقی که مصب و خورهایی که دارای جزر و مد است نیست اما بعنوان زیستگاه طبیعی و ژنتیکی ظرفیت مهمی برای کشور به‌شمار می‌رود.
 
میرزایی گفت:در زمان حاضر ۲۶ هزار هکتار جنگل‌های مانگور به صورت طبیعی و دست کاشت در کشور وجود دارد ولی حفظ پوشش موجود از اولویت‌های این دفتر است
 
وی بیان کرد: جنگل‌های مانگرو بعنوان جنگل‌های ساحلی کشور زیستگاه طبیعی و ژنتیکی به‌شمار می‌روند و در صورت کنترل ورود و خروج قایق‌ها ظرفیت مهمی برای توسعه آبزی‌پروری است که باید از این قابلیت بهره برد.
 
وی بیان کرد: امسال در استان بوشهر ۴۸ هزار اصله نهال حرا در سطح ۴۴ هکتار کاشته می‌شود.
 
رئیس گروه جنگل‌کاری و توسعه جنگل مرکز جنگل‌های خارج از شمال سازمان جنگل‌ها و مراتع گفت: باتوجه به تغییرات آب و هوایی تلاش شده با انجام کارهای آبخیزداری از همین مقدار بارش‌های محدود بیشترین استفاده انجام شود و سامانه‌های آبگیری که در حوزه‌های جنگلی زده می‌شود خود ظرفیتی برای کنترل روان‌آبهاست.
 
میرزایی گفت: مردم شناخت کاملی از عرصه‌های منابع طبیعی شامل جنگل، مرتع و بیایان ندارند و تصور می‌کنند این عرصه‌ها ظرفیت تولیدی برای بخش کشاورزی هستند در صورتی‌که اگر بتوانیم این ذخایر خدادادی تجدید پذیر را حفاظت کنیم و مردم باور کنند این عرصه‌ها متعلق به آیندگان هستند از تخریب آنها خودداری می‌کنند.
 

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از سایت  خبری تحلیلی    عصر ایران ،تاریخ انتشار:  14  آذر 1398،کدخبر:   701912 ،www.asriran.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین