پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۹۶۰۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۳
بانک تجارت در پاسخ به محمدحسین دادگان درباره پیگیری مطالبات معوق این بانک از باشگاه پرسپولیس در سال ۱۳۸۳ تاکید کرد که این تسهیلات با بازپرداخت شش ماهه بوده که با گذشت ۱۵ سال از پرداخت تسهیلات مذکور و برغم پیگیری های مکرر ، بعضا به سبب اعمال نفوذ، هیچ پیشرفتی در روند وصول این بدهی حاصل نشده است.

شعار سال: باشگاه پرسپولیس در سال ۱۳۸۳ یک فقره وام از بانک تجارت دریافت کرده که به گفته رئیس وقت فدراسیون فوتبال که به گفته خودش در آن زمان، عضو افتخاری هیات مدیره بود، این بانک اکنون به جای مطالبه معوقات خود از باشگاه، این انتظار را از اعضای وقت هیات مدیره باشگاه پرسپولیس دارد.

بر اساس نامه بانک تجارت در تاریخ نهم آذرماه که رونوشت آن به فدراسیون فوتبال و باشگاه پرسپولیس نیز ارسال شده است، باشگاه پرسپولیس بایدرقمی را به عنوان اصل وام و جریمه دیرکرد را به این بانک پرداخت کند و از آنجایی که اعضای هیات مدیره وقت امضاکنندگان اصلی وام هستند، نسبت به بازپرداخت این وام، مدیون هستند.

محمد دادگان، رییس وقت فدراسیون فوتبال که به گفته خودش در آن زمان، عضو افتخاری هیات مدیره باشگاه پرسپولیس بوده است، در این باره گفته است: من با بانک تجارت تماس گرفتم و گفتم این بدهی مربوط به باشگاه پرسپولیس است و چرا باید ما بدهی را بپردازیم؟ به من گفتند شما در آن زمان عضو هیات مدیره بودید. این درحالی است که من در آن سال، رئیس فدراسیون فوتبال بودم و به عنوان عضو افتخاری در هیات مدیره پرسپولیس بودم و حتی حق امضا نداشتم که به من گفتند مرحوم خطیب به جای من امضا کرده تا با اعتبار شما این وام دریافت شود.

وی افزود: از رئیس یکی از شعبه‌های بانک تجارت سوال کردم چرا نامه را فقط برای من ارسال کرده‌اید؟ گفت از بالا گفته‌اند فقط به دادگان نامه بدهید، چون دو عضو دیگر هیات مدیره وقت الان پست دولتی دارند و این کارها بوی سیاسی می‌گیرد!

دادگان تاکید کرد: بانک تجارت باید از مدیران وقت بپرسد روی چه حسابی بدون انجام استعلام این وام را پرداخت کرده‌اید؟ هرچند الان هم باشگاه پرسپولیس و وزارت ورزش مالک این باشگاه هستند و باید این بدهی را پرداخت کنند.

از سوی دیگر، بانک تجارت هیچ واکنشی به ادعاهای دادگان مبنی بر عضویت افتخاری وی و نداشتن حق امضا در هیات مدیره وقت پرسپولیس، عدم برقراری تماس با سایر اعضای هیات مدیره وقت برای بازپرداخت تسهیلات و از همه مهم‌تر پرداخت تسهیلات بدون اخذ استعلام نشان نداده است. اما با انتشار جوابیه‌ای روی سایت رسمی خود به بخشی از این مصاحبه دادگان پاسخ داده است.

در این جوابیه آمده است: «بانک تجارت در سال ۱۳۸۳ تسهیلاتی را با بازپرداخت و تسویه شش ماهه به باشگاه فرهنگی ورزشی پیروزی پرداخت کرد . این بانک در طول ۱۵ سال در فواصل مختلف چندین بار اقدام به نامه نگاری ، پیگیری صول مطالبات از جمله اقدام قانونی در سال ۱۳۹۶ کرده است که با گذشت ۱۵ سال از پرداخت تسهیلات مذکور و برغم پیگیری های مکرر ، بعضا به سبب اعمال نفوذ ، هیچ پیشرفتی در روند وصول این بدهی حاصل نشد.

بانک تجارت در آخرین مرحله در تاریخ نهم آذرماه سال جاری با هدف صیانت از حقوق سهامداران خود اقدام قانونی علیه اعضای هیات مدیره وقت این باشگاه از جمله آقای محمد حسین دادکان به عنوان یکی از امضاکنندگان مدارک دریافت تسهیلات کرده است. بدیهی‌است این فرآیند در چارچوب قوانین حقوقی و با هدف صیانت از حقوق مشتریان  و سهامدارن این بانک در حال پیگیری است.»

حال مشخص نیست که از لحاظ حقوقی با توجه به ادعاهای دادگان و عدم پاسخ بانک تجارت به این موارد، چه کسی مسئول اصلی بازپرداخت این تسهیلات است؟ در واقع باید دید که باشگاه پرسپولیس یا وزارت ورزش باید این بدهی را پرداخت کنند، یا اعضای وقت هیات مدیره از جمله دادگان؟با این وجود مسئولان باشگاه پرسپولیس و وزارت ورزش نیز هیچ‌گونه واکنشی نسبت به این موضوع نشان نداده‌اند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ 21 آذر 98، کد مطلب: 98092115837: www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
0
0
دادکان خیلی دلسوزه فوتبال کشوره
ناشناس
Netherlands
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۶
0
0
دادکان فکر می کردیم مدیر درجه یکیه ولی اونم بد سوتی هایی داده
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین