پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۰۰۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۹
دولت تلاش تازه‌ای را برای سامان دادن به مشکلات نساجی مازندران آغاز کرده است.
شعارسال: «ربیع فلاح» استاندار مازندران مأموریت ویژه‌ای را به متولیان امر صنعت، معدن و تجارت استان داده تا گره از این کلاف درهم تنیده بگشایند و شاید مرهمی بر زخم دل هزاران کارگر قائمشهری باشد.

استاندار مازندران خواستار تشکیل کمیته تخصصی برای احیای صنعت نساجی مازندران شده و تأکید کرده است: در این راستا اداره صنعت، معدن و تجارت استان باید برنامه‌ای مدون ارائه کند. وی تأکید کرده در سال95 که سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» نامگذاری شده حتماً باید احیای صنعت نساجی مازندران عملیاتی شود زیرا این صنعت ظرفیت بالایی دارد و می‌تواند کمک شایانی به اشتغالزایی در استان کند.

استاندار مازندران افزود: امسال حل مشکلات واحدهای تولیدی کوچک در دستور کار دولت قرار دارد و در استان نیز مسائل مختلف واحدهای تولیدی کوچک در حال بررسی است و تا حد ممکن از سرمایه‌گذاران برای راه‌اندازی واحدهای تولیدی حمایت می‌شود. هر چند تولید داخلی در اولویت قرار دارد و در این راستا همه تلاش خود را انجام می‌دهیم اما زمانی که امکان تولید داخلی فراهم نیست صنعت نساجی مازندران نباید وابسته به این موضوع باشد زیرا کشورهای پیشرفته‌ای مانند ژاپن که صنعت قوی دارند بسیاری از مواد اولیه خود را وارد می‌کنند؛ پس نساجی مازندران نیز با ارائه راهکارهای مناسب و برنامه‌ای مدون می‌تواند به توسعه دست یابد.

* بلاتکلیفی وضعیت نساجی قائمشهر

«محمد محمدپور عمران» رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران نیز با اشاره به اینکه صنعت نساجی ظرفیت اشتغالزایی بالایی دارد و باید احیای این صنعت به عنوان یکی از برنامه‌های اصلی اقتصاد مقاومتی در دستور کار قرار بگیرد، گفت: نساجی مازندران بیش از 100 میلیاردتومان ماشین آلات و سوله دارد که فقط برای نصب و راه‌اندازی به 8 میلیارد تومان تسهیلات نیاز دارد که بدهی این مجموعه با مساعدت و همکاری شورای شهر قائمشهر قابل حل است و می‌تواند اراضی کارخانه را بابت بدهی تقسیم کند تا این صنعت حفظ شود. از اختیارات شهرداری و شورای شهر این شهرستان این است که می‌تواند در تقسیم بندی زمین کارخانه نساجی مازندران سخاوتمندانه‌تر عمل کند و با قطعه‌بندی‌های کوچکتر و دریافت عوارض کمتر موجب ارزش افزوده این اراضی شود و بدهی‌های کارخانه را بپردازد تا از فهرست سیاه بیرون بیاید و این صنعت احیا شود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با بیان اینکه وضعیت نساجی قائمشهر بلاتکلیف است و درفهرست خصوصی‌سازی قرار دارد در حالی که سازمان گسترش نوسازی متقاضی و علاقه‌مند به سرمایهگذاری در این واحد است، افزود: سازمان گسترش و نوسازی خواستار خروج نساجی قائمشهر از فهرست خصوصی‌سازی شده و حاضر است هزینه‌های آن را پرداخت و راه‌اندازی کند تا پس از آن خصوصی‌سازی صورت گیرد.

وی گفت: در حال حاضر برای نساجی قائمشهر زمینی در شهرک «رستم کلا»ی قائمشهر در نظر گرفته شده که می‌توانیم از طریق سازمان نوسازی، این واحد را در زمین جدید مستقر کنیم و زمین کارخانه که در داخل شهر است به‌عنوان پرداخت بدهی‌ها در نظر گرفته شود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از روزنامه ایران صفحه 17، تاریخ انتشار: شنبه 1 خرداد 1395 ، شماره: 6218 .

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۷
0
0
صنعت نساجی در کشور مشکل داره و توی استان مازندران بنا بر دلایلی چند این مشکل چند برابر شده . حالا بنظر شما ، این حرف استاندار بیشتر شبیه وعده نیست؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
0
0
نساجی مازندران با سو تدبیرهای ملی مرد. وگرنه در سطح استان ، مدیران طرفدار این صنعت هستند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین