پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۸۱۶۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۵
جنگل ها یکی ازمنابع مهم مواد اولیه شرکت هایی همچون چوب وکاغذ مازندران هستند؛ همچنین چوب وکاغذ چوکا درگیلان و شرکت شفارود درهمین استان نیزمصرف کننده مواد اولیه ای هستند که منابع تامین آن ها درختان جنگلی است.

شعار سال: زمانی که طرح تنفس جنگل اجرایی شد؛ بسیاری ازکارشناسان و صاحب‌نظران اجرای این طرح را گامی ارزنده برای حفظ وحراست از عرصه‌های جنگلی عنوان کرده و بر استمرار آن تاکید داشتند؛ البته بنده نیز اعتقاد دارم که منابع طبیعی و جنگل ها سرمایه‌های این کشورند و هرتدبیری برای جلوگیری از تخریب و نابودی آن ها واجب و ضروری و قابل تحسین است.

جنگل ها یکی ازمنابع مهم مواد اولیه شرکت هایی همچون چوب وکاغذ مازندران هستند؛ همچنین چوب وکاغذ چوکا درگیلان و شرکت شفارود در استان نیزمصرف کننده مواد اولیه ای هستند که منابع تامین آنها درختان جنگلی است. شاید مخاطبان عزیز با مطالعه این متن فکر کنند نگارنده از مخالفان اجرای طرح تنفس جنگل است اما این طور نبوده و نگرانی بنده از این بابت است که اجرای طرح تنفس جنگل ها که ظاهراً 10 سالی به طول خواهد انجامید، موجب کاهش فعالیت شرکت‌هایی گردد که ماده اولیه مورد نیاز خط تولید آنها چوب است و ای کاش تدابیری اندیشیده می شد تا بی آن که درختان جنگلی قطع شوند؛ این شرکت ها می توانستند فعالیت های تولیدی را ادامه دهند و کارگران نگران امنیت شغلی خود نباشند.

با اجرای این طرح علاوه برکاهش فعالیت های تولیدی درکارخانه ها، اشتغال صدها نفر کارگر درعرصه های جنگلی نیز به خطر افتاده و ادامه این وضعیت آینده‌ای مبهم و نگران کننده را پیش روی کارگران قرار داده است.

قبول کنیم که طرح تنفس جنگل اگرچه موجب خرسندی مسئولان ومجریان ومردم شده ؛ اما نباید از تبعات وعواقب ناشی ازآن گذشت؛ امروزکارخانه های تولیدی کاغذ و واحدهایی که مواد اولیه‌شان ازجنگل ها تامین می شود؛ به دلیل اجرای طرح تنفس جنگل با ظرفیت های واقعی خود کار نمی کنند و شاید در آینده ای نه چندان دور؛ اخباری مبنی بر تاخیر در پرداخت حقوق و دستمزدشان را بشنویم .

نساجی قائمشهر؛ یک عمر کارخانه بود و اشتغال صد ها نفر را فراهم کرد؛ مثل بسیاری ازکارخانه ها سرانجام ازنفس افتاد؛ بلایی که برسربسیاری ازکارخانه ها نازل شد؛ بعد ازمدت‌ها بلاتکلیفی شهرداری و شورای شهر قائمشهر کارخانه را خریداری و با انتصاب مدیرعاملی که کاردان بود و علم مدیریت را می‌دانست این شرکت آرام آرام به آرامش نسبی دست یافته وبه ریل تولید و اشتغال بازگشت تا این که خبرآمد مدیرعامل شرکت استعفاء داده یا برکنارشده! و در همین رابطه یکی از اعضای شورای شهر قائمشهر از برخی تصمیمات پشت پرده درمورد این کارخانه انتقاد کرده و گفت: هر تصمیمی که درباره این شرکت اتخاذ می شود باید با هماهنگی شورای شهر باشد و... و البته این خبر با اعتراضات تشکل های کارگری استان مواجه گشت و...امیدواریم درآینده اخبارخوشایندی درباره این واحد نساجی پرسابقه بشنویم.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار 25 اردیبهشت 97، کد مطلب: 622863، www.ilnanews.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
0
0
باباین پیشرفت علم چیزی وجود نداره جایگزین چوب بشه تو صنعت کاغذ به نظرم همه کارخونه ها از بین برن بهنره نت طبیعت اسیب ببینه اونوقت همه انسان ها از بین میرن م.ق71
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین