پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۰۶۵۵
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۳
هنوز هم در شبکه‌های اجتماعی هر دوشنبه از جای خالی «۹۰» می‌گویند، حتی از گوشه و کنار شنیده می‌شود که رایزنی‌ها با صدا‏و‏سیما برای این برنامه پرطرفدار ادامه دارد. در حالی که حدودا ۹ ماه از پایان تلخ این برنامه پرطرفدار ورزشی در شبکه ۳ می‌گذرد، عادل فردوسی‌پور با یک برنامه فوتبالی دیگر در شبکه نمایش خانگی به عرصه برنامه‌سازی برگشت و حالا احتمالا شاهد رقابتی سنگین بین صدا‏و‏سیما و شبکه نمایش خانگی در عرصه برنامه‌سازی‌های ورزشی خواهیم بود.
شعارسال: از همان اوایل سال ۹۷ جرقه‌های اختلاف میان عادل فردوسی‌پور و محمدعلی فروغی، مدیر شبکه سه سیما، زده شد. از ویژه‌برنامه‌ای که با تهیه‌کنندگی و اجرای عادل برای پوشش مسابقات فوتبال جام ‏جهانی ۲۰۱۸ ساخته شده بود. در این برنامه او قصد داشت مهمانان ویژه‌ای را برای مسابقات ایران در جام‌جهانی دعوت کند. کارلوس پویول، کاپیتان سابق تیم‏ ملی اسپانیا و بارسلونا نیز یکی از همین افراد بود که به بهانه بازی تیم‌های ایران و اسپانیا به ایران آمد. در حالی که همه چیز آماده حضور پویول به تهران و حضور او در استودیو بود، ناگهان برنامه به هم ریخت. گفته می‌شد مدیر تازه شبکه سه سیما که تنها حدود یک ماه از انتصابش می‌گذشت به دلیل ظاهر این بازیکن و مو‌های بلندش، حضورش را با خط‌قرمز‌ها در تعارض می‌دیده است. از سوی دیگر هزینه‌های گزاف دعوت از مهمانان خارجی که البته از سوی اسپانسر برنامه تامین می‌شد، در شرایط بد اقتصادی مردم به عنوان دلیل لغو حضور مهمانان ویژه مطرح شد. به هر حال هر‏چه بود، دلخوری در ظاهر تهیه‌کننده و مجری موفق تلویزیون در حین اجرای بقیه برنامه‌های ویژه جام‌جهانی به وضوح به چشم آمد. همان زمان هم شایعاتی مبنی بر استعفای فردوسی‌پور مطرح شده بود که این مجری، آن را تکذیب کرد.
اختلاف‌ها رفته رفته بالا گرفت تا اینکه پس از ماجرای جنجالی رای‌گیری مردمی جشنواره تلویزیونی جام‌جم دیگر همه از ماجرا خبردار شدند. در اختتامیه همین جشنواره عادل به زبان آمد و در حالی که برای برنده شدن تندیس بخش تهیه‌کنندگی برای برنامه «نود» در بخش برنامه‌های ترکیبی و تندیس نگاه مردمی پشت میکروفون رفته بود، گفت: «خوشحالم که امسال در سخت‌ترین سال کاری‌ام دو جایزه گرفتم؛ یکی از هیئت داوران برای بهترین برنامه ترکیبی و دیگری از مردم. من فرزند رسانه ملی هستم. در این ۲۲ سال، در رسانه صادقانه و پاک کار کردم. او در عین حال گفت: خوشحالم در سخت‌ترین سال کاری‌ام که در رسانه خودم هم به من بی‌مهری شد، دیده شدم؛ هم از طرف مردم و هم از طرف اهالی رسانه. جایزه دوم که مردم به من دادند بسیار برایم ارزشمند است و نمی‌دانم با چه زبانی از مردم تشکر کنم. او که در حین صحبت‌هایش منقلب شده بود، گفت: برای سختی‌هایی که امسال کشیدم منقلب شدم، ولی این جایزه که لطف مردم و سازمان بود، مثل یک اکسیر است و تمام غم‌هایم را کنار می‌گذارم».
اما به نظر می‌رسید این جوایز و حرف‌های عادل چندان به مذاق فروغی خوش نیامد، چون تنها چند هفته پس از این اتفاق، فروغی عطای «۹۰» را به لقایش بخشید. کار آن‏قدر بالا گرفت که حدودا دو ماه بعد میز عادل در این برنامه سر از یک هندوانه‌فروشی کنار جاده‌ای درآورد و آنجا معلوم شد که دیگر «۹۰» به شبکه سه باز نخواهد گشت.
در همان بین گمانه زنی‌ها برای جایگزین عادل فردوسی‌پور آغاز شد. در شبکه‌های اجتماعی مدام بحث این بود که چه کسی حاضر می‌شود روی صندلی عادل بنشیند و برنامه‌ای شبیه به «۹۰» را روی آنتن ببرد. از همان زمان نام محمدحسین میثاقی مطرح شد، شاگرد قدیمی عادل! دقیقا در همان هنگام که عکس میز عادل در هندوانه‏فروشی در شبکه‌های اجتماعی با تعجب دست به دست می‌شد، میثاقی سرانجام با برنامه «فوتبال برتر» به بررسی بازی‌های لیگ برتر فوتبال در شبکه ۳ پرداخت. البته از همان ابتدا عوامل برنامه چندان علاقه نداشتند خودشان را به نوعی جایگزین ۹۰ اعلام کنند، اما آنچه در عمل اتفاق افتاد همین بود، جدا از اینکه چندین بار میثاقی با کنایه از «۹۰» و عادل نیز انتقاد کرد که واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی را به دنبال داشت.
در چندین ماه گذشته، عادل در سکوت روز‌ها را گذراند، در هیچ کجا نشانی از برنامه‌ای از سوی او نبود، تا اینکه چند روز پیش در شبکه‌های اجتماعی خبر پخش برنامه‌ای به تهیه‌کنندگی او در شبکه نمایش خانگی دست به دست شد، برنامه‌ای با نام «کلاسیکو» که قرار بود به حواشی داربی دو تیم محبوب اسپانیایی یعنی رئال مادرید و بارسلونا بپردازد. در تبلیغات این برنامه نام‌هایی، چون پژمان جمشیدی، علی دایی، ووریا غفوری، ژابی آلونسو و امیرمهدی ژوله به چشم می‌خورند. این برنامه سرانجام ۲۴ آذر در سه پلتفرم کافه‏بازار، فیلیمو و نماوا منتشر شد. پس از ۲۴ ساعت این برنامه توانست به رکورد یک میلیون و ۸۲۰ هزار کاربر برسد و از آنجا‏ که با هر دستگاه تعداد افراد بیشتری می‌توانند این برنامه را ببینند، احتمالا برآورد مخاطبان این برنامه رقمی بیش از این خواهد بود. تا همین‏جا هم «کلاسیکو» توانسته بیشترین تعداد بازدید در بین تمام محتوا‌های منتشر‏شده در شبکه نمایش خانگی را به خود اختصاص دهد.
از آنجا‏ که این برنامه ادامه‌دار هم خواهد بود، بی‌شک به رقیبی جدی برای صدا‏و‏سیما تبدیل خواهد شد. حالا باید مسئولان صدا‏و‏سیما از خود این سوال را بپرسند که تا کی می‌خواهند سرمایه‌های خود را به‏راحتی از دست بدهند. در حالی که شبکه نمایش خانگی هر روز بیش از پیش قدرت می‌گیرد و برنامه‌سازان به دور از محدودیت‌های بعضا سلیقه‌ای صدا‏و‏سیما تولید محتوا کنند، آیا صدا‏و‏سیما می‌خواهد با دست خودش برای خود رقیب بتراشد؟ گرچه ایجاد فضای رقابتی و به دنبال آن بالا رفتن کیفیت آثار تولیدشده اتفاقی میمون برای مخاطبان خواهد بود، اما آیا از دست دادن نیرو‌هایی که صدا‏و‏سیما سال‌ها برای تربیت آن‌ها هزینه پرداخت کرده آن هم به دلایلی ناشناخته کاری صحیح است؟ آیا مسئولان این سازمان نباید بار دیگر در سیاست‌های خود در برخورد با نیرو‌های انسانی تجدید نظر کنند؟
در هر صورت عادل تصمیم گرفته تا برنامه اش را به شبکه نمایش خانگی ببرد و بی‏شک سیل مخاطبان را هم با خود به این بخش خواهد برد. در صورت پخش موازی دو برنامه ورزشی، باید دید شبکه نمایش خانگی برنده خواهد بود یا صدا‏و‏سیما. شما ترجیح‌تان کدام است؟ عادل یا میثاقی؟

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از روزنامه ابتکار، تاریخ انتشار: 27 آذر 1398 ، کدخبر: _ ، www.ebtekarnews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Canada
۱۸:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۷
1
1
عادل باز هم ثابت کرد محبوبیت بر قدرت دیکتاتور پیروز میشه
علي
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۸
1
1
ميثاقي
مگه چه اشكالي داره راه براي جوونترها باز بشه
علي
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۸
1
0
ميثاقي خيليم عالي هست
اين حرفا هم اصلا اجراي حرفه اي اون رو خدشه دار نمي كنه
بزارين جوونترها هم وارد عرصه بشن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین