پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۱۰۶۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۸
درحالی خبر قطع ۱۰۰۰ درخت شمشاد در جنگل‌های شمال کشور تایید شده است که سازمان جنگل‌ها چندین ماه است که حقوق نیروهای حفاظتی را نپرداخته و به گفته فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها این سازمان تا حدودی برای حفاظت از جنگل‌های شمال با مشکل مواجه شده‌ است.
شعارسال: درحالی خبر قطع ۱۰۰۰ درخت شمشاد در جنگل‌های شمال کشور تایید شده است که سازمان جنگل‌ها چندین ماه است که حقوق نیروهای حفاظتی را نپرداخته و به گفته فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها این سازمان تا حدودی برای حفاظت از جنگل‌های شمال با مشکل مواجه شده‌ است.
 
سرهنگ علی عباس‌نژاد در گفت و گو با ایسنا در پاسخ به این پرسش که آیا قطع درختان شمشاد در جنگل‌های مازندران صحت دارد یا خیر، اظهار کرد: متاسفانه حدود ۱۰۰۰ درخت شمشاد در جنگل‌های عباس‌آباد قطع شده‌اند و نیروهای حفاظتی ما نیز در زمینه برخورد با متخلفان و جلوگیری از قطع درختان کوتاهی کرده‌اند.
 
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر فرمانده یگان حفاظت منطقه توبیخ شده و پرونده قضایی برای شرکت حفاظتی متخلف تشکیل شده است، تصریح کرد: متاسفانه مجبور به اخراج نیروهای حفاظتی آن منطقه شدیم البته باید این مورد را در نظر گرفت که درحال حاضر نیروهای حفاظتی ما با مشکلات معیشتی مواجه هستند و اعتبارات حفاظت از طریق دولت به ما تخصیص داده نشده است.
 
عباس‌نژاد در پایان گفت: تقاضای می‌کنیم اعتبارات ما هرچه سریعتر پرداخت شود تا بتوانیم کارهای حفاظتی را پیش ببریم. ما در حال حاضر برای حفاظت از جنگل‌های شمال با مشکل مواجه شده‌ایم.
 
به گزارش ایسنا، نیروهای حفاظتی جنگل‌های شمال بیش از ۸ ماه است که حقوقی دریافت نکرده‌اند. آخرین بار خلیل آقایی - رییس سازمان، جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری - به ایسنا گفته بود که حقوق این نیروها به‌زودی پرداخت خواهد شد اما پیگیری‌ها نشان می‌دهد که سازمان جنگل‌ها همچنان به شرکت‌های حفاظتی بدهکار است و حتی تعدادی از نیروهای حفاظتی برای نهمین ماه پیاپی است که حقوقی دریافت نکرده‌اند و جنگل‌های کشور بی‌پناه‌تر از همیشه هستند. در شرایطی که اقلیم کشور شکننده‌ شده است، انتظار می‌رود که دولت و به‌ویژه سازمان برنامه و بودجه حمایت بیشتری از طرح‌های حفاظت از جنگل کنند چرا که این جنگل‌ها پناه روزهای خشکسالی و باران‌های سیل‌آسا هستند.
 


شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از خبرگزاری  ایسنا  ،تاریخ انتشار:   29 آذر 1398،کدخبر: 98092821496    ، www.isna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Canada
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
0
0
داریم با این طبیعت برای منافع شخصی چه میکنیم بیچاره نسل های آینده طبیعتی هم برای زندگی ندارن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین