پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۱۱۶۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۷
در شرایطی که ورود فاضلاب به خانه های مردم در بخش جنوبی اهواز زندگی آنها را مختل کرده است، دولت باید در خصوص 10 هزار میلیارد تومانی که در سال 96 برای حل مشکل فاضلاب استان خوزستان در نظر گرفته شده بود، توضیح دهد.

شعار سال:در شرایطی که ورود فاضلاب به خانه های مردم در بخش جنوبی اهواز زندگی آنها را مختل کرده است، دولت باید در خصوص 10 هزار میلیارد تومانی که در سال 96 برای حل مشکل فاضلاب استان خوزستان در نظر گرفته شده بود، توضیح دهد.

 روز دوشنبه 25 آذرماه باران نسبتاً شدیدی در استان خوزستان شروع به باریدن کرد و به علت نبود زیر ساخت‌های لازم، اکثر شهرهای این استان با آبگرفتگی گسترده مواجه شدند.

آبگرفتگی و جاری شدن سیلاب در مناطق فقیر نشین و قدیمی اهواز و کارون بسیار شدیدتر بود، به گونه‌ای که آب به همراه فاضلاب وارد خانه‌های مردم شده و لوازم زندگی آنها را از بین برده و زندگی عادی آن ها را مختل کرده است.

دستور رهبری برای حل مشکل آبگرفتگی

رهبر معظم انقلاب نیز به رئیس‌جمهور برای رفع مشکلات مردم شهرستان کوت عبدالله که بیش ترین خسارات را در آبگرفتگی اخیر خوزستان داشته است، دستوراتی داده‌اند تا دولت و رئیس‌جمهور برای این موضوع اعتباری لحاظ کنند.

وعده‌های رئیس جمهور برای حل مشکل فاضلاب خوزستان

این اتفاقات در حالی است که حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز پنجشنبه 5 اسفند ماه سال 95 یعنی حدود 3 سال پیش در کارگروه ملی مقابله با ریزگردها و شورای اداری خوزستان در سالن شهید هاشمی استانداری خوزستان حاضر شد.

روحانی در آن جلسه به بیان مسئله آب و فاضلاب که یکی از مهم ترین مشکلات خوزستان بوده و هست اشاره کرد و گفت: از ابتدای شروع به کار دولت یازدهم این مساله پیگیری شده است؛ اما با اعتبارات معمول این طرح ها قابل اجرا نیست.


وی تکمیل طرح های آب و فاضلاب خوزستان را از محل صندوق توسعه ملی و یا اعتبارات فاینانس به مردم وعده داد و آن را هدیه این سفر به مردم این استان دانست.


روحانی افزود: اگر چه در تامین فاینانس مشکلاتی وجود دارد اما به مردم قول می دهیم که مشکل آب و فاضلاب را از یکی از این دو راه حل کنیم.

تخصیص 10 هزار میلیارد تومان برال حل مشکل فاضلاب خوزستان

«عبدالرضا رحمانی فضلی» وزیر کشور نیز در خصوص بحران خوزستان گفت: رئیس‌جمهور به رئیس سازمان برنامه‌ و بودجه در راستای تخصیص بودجه دستور داده است تا درون بودجه ۹۹ یا خارج از آن، اعتباری برای رفع مشکل مردم اهواز در نظر گرفته شود.

این در حالی است که رئیس جمهور در جمع مردم خوزستان و در تشریح مصوبه سال 96 دولت به طرح برنامه های خوزستان اشاره کرد و گفت: دولت در سال 96 برای حل مشکل آب شرب و فاضلاب استان خوزستان 10 هزار میلیارد تومان اعتبار مقرر کرده است.

حال این سوال مطرح می شود، که این میزان از اعتبار که حسن روحانی وعده آن را به مردم خوزستان داده بود، در کجا و صرف چه پروژه هایی شده است؟ مطالبه اصلی امروز مردم خوزستان از دولت این است که چرا تا کنون گام موثری برای حل مشکل فاضلاب استان خوزستان برداشته نشده است؟

به نظر می آید مشکل دولت تدبیر و امید نداشتن پول و اعتبار نیست، بلکه نداشتن توان مدیریتی و اجرایی است که دولت از آن رنج می برد.

اگرچه سال گذشته نیز خوزستان و مردم اهواز درگیر موضوع سیل بودند اما به نظر می رسد دولت راهکار عملیاتی و موثری برای حل مشکلات این مردم نداشته است و همچنان کلید تدبیر قفل مشکلات مردم خوزستان به ویژه اهواز را باز نکرده است.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از شبکه اطلاع رسانی راه دانا،تاریخ انتشار:30آذر1398،کد خبر:1556623،www.dana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۳۰
0
0
کسی هست به این هزینه ها رسیدگی کنه ؟!!
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین