پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۱۳۱۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۸
تکلیف صعود تیم فوتبال امید ایران و تیم ملی والیبال ایران به المپیک 2020 به زودی مشخص خواهد شد.

شعار سال : اولین ماه از آخرین فصل سال هرچقدر هم که پیام آور سردی برای هوا باشد، به همان اندازه قرار است تنور دو ورزش پرطرفدار و مهم ایران را داغ کند. در فاصله کمتر از یک سال تا شروع رقابت های المپیک 2020 در توکیو، دو رشته فوتبال و والیبال که هر کدام مخاطبین پرشمار خود را دارند، شانس خود را برای صعود به رقابت های المپیک از طریق مسابقات انتخابی در قاره آسیا امتحان خواهند کرد. دو تیمی که تا چندی دیگر باید به مصاف رقبای خود بروند و البته که کارشناسان شرایط متفاوتی را برای هر یک از این دو تیم در راه صعود به المپیک متصور هستند. در ادامه مروری خواهیم داشت بر مسیری که تیم ملی فوتبال امید و تیم ملی والیبال برای رسیدن به المپیک باید طی کنند:

تیم ملی فوتبال امید؛طلسم می‌شکند؟

از آخرین حضور تیم فوتبال ایران در المپیک بیش از 40 سال می گذرد. آخرین بار شاگردان حشمت مهاجرانی بودند که توانستند در چارچوب رقابت های المپیک 1976 مونترال پا به مستطیل سبز بگذارند و در همان دوره هم تا مرحله یک چهارم نهایی پیشروی کردند تا آخرین دوره حضور فوتبال ایران در المپیک، با یکی از بهترین نتایج ممکن در این رقابت ها همراه شود.

حالا یک بار دیگر موعد مسابقات انتخابی المپیک در رشته فوتبال فرا رسیده و این بار تیم امید ایران با هدایت حمید استیلی و بازیکنانی ارزشمند و با کیفیت مثل مهدی قائدی،امید نورافکن،محمد محبی و دیگران خود را برای کسب سهمیه المپیک آماده می کند.

اتفاقی که اگر رخ دهد و در نهایت تیم امید در بین 16 تیم حاضر در این رقابت ها، در جمع سه تیم برتر قرار بگیرد، می تواند اتفاقی تاریخی را در عرصه فوتبال ایران رقم بزند. اتفاقی که البته بسیار سخت است زیرا امیدهای فوتبال ایران باید در گروهی فوق العاده دشوار با تیم های کره جنوبی، ازبکستان و چین پیکار کنند و همین تردید ها را در خصوص موفقیت تیم امید که طی یک سال گذشته 3 سرمربی عوض کرده بیشتر می کند.

طبق برنامه اعلام شده از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا، تیم ملی امید ایران در رقابت های فوتبال انتخابی المپیک 2020 که در تایلند برگزار خواهد شد، روز پنجشنبه 19 دی با ازبکستان دیدار می کند، سپس روز یکشنبه 22 دی ماه با کره جنوبی مصاف می کند و در آخرین دیدار مرحله گروهی هم روز چهارشنبه 25 دی با چین روبرو خواهد شد و در نهایت باید ببینیم آیا ماجراجویی تیم استیلی در دور حذفی این رقابت ها هم ادامه خواهد داشت یا بازهم سناریویی مشابه دوره های قبل انتظار تیم امید را می کشد؟

 

تیم ملی والیبال؛در انتظار تاریخ‌سازی

تیم ملی والیبال ایران که طی سالیان اخیر سطح خود را از قاره کهن جدا کرده،اولین حضور خود در رقابت های المپیک را در سال 2016 تجربه کرد. سروقامتان تیم ملی ایران پس از اینکه در سال 2012 با ولاسکو به المپیک نرسیدند، در المپیک ریو با رائول لوزانو طعم حضور در معتبرترین تورنمنت والیبالی دنیا را چشیدند و در نخستین تجربه خود هم در این مسابقات توانستند از گروه خود صعود کنند و در نهایت با شکست مقابل ایتالیا در یک چهارم نهایی، از المپیک حذف شد.

حالا اما تیم ملی والیبال که در یکی از بهترین فرم های آمادگی خود قرار دارد، برای حضور در رقابت های والیبال انتخابی المپیک 2020 توکیو آماده می شود تا بتواند با یک تاریخ سازی به یاد ماندنی، برای دومین بار پیاپی جواز حضور در رقابت های المپیک را کسب کند.

شاگردان ایگور کولاکوویچ که در روزهای ابتدایی تابستان در رقابت های لیگ والیبال ملت ها توانستند به دور نهایی این مسابقات صعود کنند و در روزهای انتهایی تابستان هم عنوان قهرمانی رقابت های جام ملت های آسیا را در تهران از آن خود کردند، حالا در شرایطی خود را یک بار دیگر برای رویارویی با رقبای خود برای کسب تک سهمیه المپیک قاره آسیا آماده می کنند که امیر غفور به دلیل مصدومیت تیم ملی را همراهی نخواهد کرد و شهرام محمودی پس از مدت ها به ترکیب تیم ملی والیبال بازگشته است.

والیبالیست های ایرانی طبق قرعه کشی انجام شده در رقابت های انتخابی المپیک که در کشور چین برگزار خواهد شد، روز سه‌شنبه ۱۷ دی با چین تایپه، روز چهارشنبه 18 دی با قزاقستان و روز پنجشنبه 19 دی با چین میزبان پیکار خواهند کرد.

در دیگر گروه این رقابت ها هم تیم های استرالیا،کره جنوبی،قطر و هند با هم رقابت خواهند کرد و درنهایت مسابقات نیمه‌نهایی و فینال هم در روزهای شنبه و یکشنبه ۲۱ و ۲۲ دی برگزار خواهد شد تا تنها سهمیه والیبال آسیا در المپیک در کنار ژاپن مشخص شود. سهمیه ای که ایران با توجه به قدرت بالا و عملکرد مطلوب خود طی ماه های اخیر،کاندیدای اصلی کسب آن است.

 

شعار سال ، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری خبر آنلاین ، تاریخ انتشار 1دی 98  ، کد خبر :1333722 ،   khabaronline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
0
0
از فوتبال که چیزی در نمیاد باید به همون والیبال دلمون رو خوش کنیم
ناشناس
Germany
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۲
0
0
فوتبال که هیچی والیبال هم امسال شانسی نداره با این مدیران به جز نابودی برای ورزش نمیشه چیزی رو متصور شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین