پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۵۸۴۱
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۹
رقابت‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو در حالی قرار است از مرداد سال آینده برگزار شود که ابهاماتی درباره زمان برگزاری این رویداد بزرگ وجود دارد.

شعار سال: رقابت‌های المپیک ۲۰۲۰ قرار است از مرداد ۱۳۹۹ به میزبانی ژاپن و شهر توکیو برگزار شود، این در حالی است که شیوع ویروس کرونا این روز‌ها حاشیه ساز شده و نه تنها بسیاری از رقابت‌های انتخابی این مسابقات را لغو کرده، بلکه خود المپیک را هم تحت تاثیر قرار داده است.

بسیاری از احتمال تعویق رقابت‌های المپیک توکیو می‌گویند و حتی ممکن است در صورت حل نشدن بحران کرونا، این رویداد بزرگ ورزشی لغو شود. این در حالی است که بسیاری از مسئولان ژاپنی و کمیت بین المللی المپیک به برگزاری این رقابت‌ها بدون هیچگونه مشکلی اذعان دارند.

برگزاری المپیک آن هم در شرایطی که تلاش حداکثری بر آن است تا برخورد‌ها و نشست‌های این چنینی برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا کمتر شود به صلاح نیست و آن طور که شنیده می‌شود تغییر در تقویم مسابقات دور از ذهن نخواهد بود. البته شایعاتی هم درباره برگزاری این رقابت‌ها بدون حضور تماشاگران هم وجود دارد و باید دید که شرایط چطور پیش می‌رود.

نکته مهم تر، اما آن جاست که هر زمان ژاپن میزبانی المپیک را بر عهده داشته، هم زمان با یک بحران جهانی بوده است. آن‌ها که از همان ابتدا در المپیک حضور فعالی داشتند و همواره از مدعیان رقابت‌های ورزشی محسوب می‌شدند، در سال ۱۹۴۰ تصمیم گرفتند تا میزبانی رقابت‌های المپیک تابستانی و زمستانی را بر عهده بگیرند، المپیکی که هیچ گاه به دلیل رخ دادن بزرگترین و خانمان سوز‌ترین جنگ تاریخ برگزار نشد. چشم بادامی‌ها اولین کشور آسیایی بودند که قصد میزبانی این رقابت‌ها را داشتند و خود در یک طرف درگیری بودند و آسیب زیادی دیدند. این اتفاق باعث شد تا در مجموع میان رقابت‌های المپیک فاصله بیافتد و این رقابت‌ها برای ۴ سال انجام نشود.

سامورایی ها به همین سادگی بی خیال رقابت‌های المپیک و میزبانی آن نبودند و دوباره پس از ۲۴ سال و در سال ۱۹۶۴ میزبانی این رقابت‌ها را بر عهده گرفتند، در این زمان اگرچه بحران‌های جهانی که شاخص‌ترین آن جنگ ویتنام بود آن چنان جدی نبود که این مسابقات را به تعویق بیاندازد، اما به شدت مسابقات المپیک ۱۹۶۴ ژاپن را تحت تاثیر قرار داد. زیرا منطقه شرق آسیا زیر سایه جنگ بود و در نزدیکی ژاپن جنگ هولناکی در حال انجام بود. به هر صورت این المپیک بدون مشکل و دردسر به پایان رسید.

این میزبانی در ادامه برای آن‌ها خوش یمن بود و در ادامه هم سرزمین آفتاب تابان در سال‌های ۱۹۷۲ و ۱۹۹۸ میزبان المپیک زمستانی بودند و میزبانی خوبی هم انجام دادند. ژاپن در حالی بار دیگر میزبان المپیک شده است که برگزاری این المپیک هم با حواشی همراه شده است و کرونا این رقابت‌ها را تحت تاثیر قرار داده است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ 25 اسفند 98، کد مطلب: 7282594: www.yjc.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین