پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۶۵۶۶
تاریخ انتشار : ۰۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۷
شیوع ویروس کرونا که ابتدا باعث تعطیلی مسابقات باشگاه شده بود به دیدارهای ملی هم رحم نکرد و باعث شد فیفادی ابتدای فروردین را لغو شود.

شعار سال: شیوع ویروس کرونا در سطح جهان به تیتر یک اخبار تبدیل شده و باعث لغو رویدادهای بسیاری شده است. فوتبال هم از دست این ویروس کشنده در امان نمانده و تقریبا تمام مسابقات ملی و باشگاهی تا زمان حل این بحران با تعطیلی مواجه شده اند. وضعیت بحرانی دنیا کار را به جایی رساند که فیفا هم تصمیم گرفت مسابقات ملی ابتدای فروردین را لغو و در زمان دیگری برگزار کند تا سلامت بازیکنان، مربیان، داوران و دیگر افراد حاضر در رقابت‌ها حفظ شود. قرار بود بازی‌های ملی زیادی در چند روز آینده برگزار شوند که این میهمان ناخوانده باعث لغو همه آن‌ها شد.

مقدماتی جام جهانی 2022

مسابقات انتخابی جام جهانی 2022 قطر در قاره آسیا چندی قبل آغاز شده بود و قرار بود در فروردین ماه ادامه یابد. طبق برنامه‌ریزی اعلام شده روزهفتم فرورین تیم‌ها باید به مصاف هم می‌رفتند که مسابقات به زمان دیگری موکول شد. قرار بود در این روز تیم ملی ایران در ورزشگاه آزادی به مصاف هنگ کنگ برود تا از تیم اسکوچیچ رونمایی شود اما کرونا مراسم رونمایی از سرمربی جدید تیم ملی را به زمان دیگری موکول کرد. علاوه بر دیدار تیم ملی کشورمان، چند بازی مهم دیگر مانند استرالیا – کویت، ژاپن – میانمار، کره جنوبی – ترکمنستان و عربستان – یمن هم در برنامه بودند که مانند دیگر دیدارها لغو شدند.

هم‌چنین قرار بود روزهای یازدهم و دوازدهم سال جدید هم دیدارها پیگیری شوند که مانند بازی‌های روز هفتم لغو شدند. ایران در این روز هم باید در کامبوج به مصاف تیم ملی این کشور می‌رفت و عراق با هنگ کنگ بازی داشت اما این دو بازی هم مثل تمام بازی‌های دیگر لغو شدند.

قاره آسیا تنها قاره‌ای نبود که مسابقات انتخابی جام جهانی را در برنامه خود گذاشته بود و طبق برنامه این مسابقات در قاره آمریکا هم باید در فروردین  ماه کلید می‌خورد. روزهای هشتم و نهم فروردین پنج بازی از جمله بازی اروگوئه  شیلی، آرژانتین – اکوادور و برزیل – بولیوی در برنامه بودند که فعلا تکیلف‌شان مشخص نیست.

طبق برنامه‌ای که قبلا اعلام شده بود، در روز سیزدهم فروردین هم پنج مسابقه دیگر در برنامه قرار داشت که آن‌ها هم به زمان دیگری موکول شدند. مسابقاتی چون بولیوی – آرژانتین، پرو – برزیل و شیلی – کلمبیا که قرار است در زمان دیگری برگزار شوند.

مسابقات انتخابی جام جهانی 2022 قطر در قاره آسیا چندی قبل آغاز شده بود و قرار بود در فروردین ماه ادامه یابد. طبق برنامه‌ریزی اعلام شده روزهفتم فرورین تیم‌ها باید به مصاف هم می‌رفتند که مسابقات به زمان دیگری موکول شد.

پلی‌آف جام ملت‌های اروپا

بدون تردید فوتبال اروپا بیش از بقیه قاره‌ها از ویروس کرونا آسیب دید و این موضوع یوفا را با چالشی جدی مواجه کرده است. کرونا علاوه بر لیگ‌های اروپایی، لیگ قهرمانان و لیگ اروپا را هم با تعطیلی مواجه کرد و باعث تاخیر یک ساله رقابت‌های جام ملت‌های اروپا شد. با این حال داستان به همین جا ختم نمی‌شود و شیوع این ویروس کشنده مسابقات انتخابی یورو برای مشخص شدن چهار تیم پایانی حاضر را هم به تعویق انداخت تا این مشکل هم به دیگر مشکلات یوفا اضافه شود. طبق برنامه قبلی قرار بود تیم‌های روز هشتم فروردین 8 مسابقه میان چهار تیم از هر سطح لیگ ملت‌ها برگزار شود و و دو تیم برنده در هر سطح در روز دوازدهم فروردین به مصاف هم بروند تا قهرمان هر سطح راهی جام ملت‌ها شود ولی پس از یورو 2020 این مسابقات هم لغو شدند و یوفا زمان جدیدی برای آن‌ها تعیین خواهد کرد. در میان مسابقاتی که در برنامه قرار داشتند، دیدار نروژ – صربستان و ایسلند – رومانی از جذابیت بیشتری برخوردار بودند که کرونا اجازه برگزاری آن‌ها را نداد.

انتخابی جام ملت های آفریقا

کرونا فوتبال در قاره سیاه را هم بی‌نصیب نگذاشت و برگزاری رقابت‌های مقدماتی جام ملت‌های آفریقا را با تعویق مواجه کرد. طبق برنامه قبلی تیم‌ها باید در روزهای چهارم و دوازدهم فروردین به مصاف هم می‌رفتند اما شیوع ویروس کرونا باعث لغو این مسابقات شد. باید دید کنفدراسیون فوتبال آفریقا چه زمانی را برای برگزاری مسابقات لغوشده اعلام می‌کند و برنامه‌اش برای برگزاری دیدارها چیست. دوره بعدی جام ملت‌های آفریقا در سال 2021 برگزار خواهد شد و فرصت کافی برای انجام این دیدارها وجود دارد.

دیدارهای دوستانه

مطابق همیشه دیدارهای دوستانه زیادی در تقویم تیم‌ها وجود داشت که کرونا به آن‌ها هم رحم نکرد و باعث لغو آن‌ها شد. دیدارهایی که برخی از آن‌ها از جذابیت زیادی هم برخوردار بودند و می‌توانستند توجهات بسیاری را به خود جلب کنند. از مهم‌ترین دیدارهای دوستانه لغو شده می‌توان به دو تقابل اسپانیا با تیم‌های آلمان و هلند، بازی هلند – آمریکا، اسلوونی – ترکیه، انگلیس – ایتالیا، فرانسه – اوکراین، سوئد – روسیه، ولز – آمریکا و اتریش – ترکیه اشاره کنیم که همگی در کنار بقیه بازی‌های دوستانه لغو شدند و مشخص نیست تیم‌ها تصمیمی برای برگزاری این مسابقات در زمان دیگری داشته باشند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری خبرآنلاین، تاریخ 1 فروردین 99، کد مطلب: 1367087: www.khabaronline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین