پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۲۴۴۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰
سرمربی کروات تیم ملی می‌گوید نقاط قوت تیم ملی را تغییر نخواهد داد اما قطعا خون تازه‌ای به تیم ملی تزریق خواهد شد.

شعار سال: در روزهایی که ویروس کرونا فعالیت‌های ورزشی را تعطیل کرده، سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان از این فرصت بهترین استفاده را برده و توانسته کادرفنی خود را تکمیل کند. دیروز خبرگزاری فارس در خبری عنوان داشت که بالاخره پس از چندین ماه دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی فوتبال ایران دستیاران خود را مشخص کرد.
اسکوچیچ علاوه‌بر وحید‌هاشیمان و کریم باقری به عنوان دستیاران ایرانی از ملادین زگانیر مربی گلرهای تیم ملی کویت که قبلا در تیم زیر 21 ساله‌های کرواسی کار می‌کرد و همچنین در تیم ملی اسلونی نیز حضور داشت به عنوان مربی دروازه‌بانان تیم ملی استفاده خواهد کرد.همچنین تونی اوسنیچ دیگر دستیار اسکوچیچ در تیم ملی به عنوان مربی حضور خواهد داشت. وی سابقه بازی در تیم فوتبال کایزرسلاترن آلمان را هم دارد. به گفته سرمربی تیم ملی فوتبال ایران ممکن است دستیاران دیگری هم به تیم ملی اضافه شوند.

ارتباط سرمربی تیم ملی با تمام بازیکنان
اسکوچیچ که هم اکنون در کشورش کرواسی به سر می‌برد، دیروز گفت‌و‌گویی نیز با برنامه ورزش و مردم داشت و در آن به تشریح برنامه‌های خود برای تیم ملی فوتبال ایران پرداخت. این مربی کروات در صحبت‌هایش اظهار داشت: در این مدت سعی کردم با تمام بازیکنان در تماس باشم. یکسری از بازیکنان را از نزدیک دیدم. سعی می‌کنم تماس تلفنی را داشته باشیم و ارتباطمان را قطع نکنیم.
وی افزود: من ۴۰ بازی اخیر تیم ملی را مشاهده کردم. ۱۰۰ بازی از لیگ برتر ایران را هم با خودم به کرواسی آوردم. به طور کلی سعی کردم بازی‌ها را آنالیز کنم. ما شانس زیادی داریم. ما به روح برنده شدن نیاز داریم و همین موضوع به صعود ما به جام جهانی کمک خواهد کرد.
سرمربی تیم ملی درباره معیارهایش برای انتخاب بازیکنان برای تیم ملی و توجهش به بازیکنان لژیونر یادآور شد: مهم این است که بازیکنان بتوانند در سطح تیم ملی خودشان را بالا نگه دارند. هر بازیکنی که پاسپورت ایرانی داشته باشد فرصت حضور در تیم ملی را دارد و من بازیکنان داخلی و خارجی را جدا نمی‌کنم.
اسکوچیچ در واکنش به این سؤال که آیا او هم برای آماده ‌سازی تیمش نیازمند اردوهای آماده ‌سازی بلندمدت است یا خیر خاطرنشان کرد: به نظرم اول باید برنامه لیگ برتر مشخص شود و بعد برای تیم ملی برنامه‌ریزی کنیم. اول باید مشخص شود که چقدر وقت داریم و بر اساس آن برای تیم ملی برنامه بریزیم.

از کارم اطمینان دارم
سرمربی کروات تیم ملی درباره مخالفت برخی از کارشناسان با مربیگری او در تیم ملی گفت: من اطمینان به نفس کامل دارم و تلاش زیادی می‌کنم. از کارم مطمئن هستم اما هر فردی که انتخاب شود، نظرات منفی را هم در بردارد.
اسکوچیچ درباره شناختش از فوتبال ایران بعد از گذشت چندین سال مربیگری در لیگ برتر، اظهار کرد: به نظرم بازیکنان از نظر تکنیکی و تاکتیکی توانایی زیادی دارند و فوتبال هجومی در خون آنها است. امیدوارم تیم ملی هجومی بازی کند. وقتی بازی‌های تیم ملی را نگاه می‌کردم، حس می‌کردم هجومی بازی نمی‌کنند.
سرمربی کنونی تیم ملی درباره اینکه سبک فوتبالش شبیه سبک بازی تیم کی روش است یا تیم ویلموتس گفت: به نظر من تفاوت تیم کی‌روش و ویلموتس، دفاعی بودن تیم کی‌روش نبود. تیم کی‌روش شخصیت مناسبی داشت و آن باعث برتری تیم ملی شده بود. بازی‌های اخیر تیم ملی با ویلمتوس، شبیه فیلم‌های درام بود. سعی می‌کنم فوتبال تیم من، شبیه فیلم‌های اکشن باشد.
وی در پاسخ به این سؤال که آیا با مربیان کروات در ایران صحبت کرده است یا خیر، خاطرنشان کرد: من خودم را مربی خارجی نمی‌دانم. کسی هستم که از داخل لیگ ایران آمده است. نسبت به سایر مربیان کروات، شناخت خوبی از ایران دارم. هر کسی که نظری درباره من بدهد، استقبال می‌کنم. از نظرات همه مربیان استفاده می‌کنم.


مربیان را به مربیان شجاع و محتاط تقسیم می‌کنم
سرمربی تیم ملی در پاسخ به این سؤال که آیا در گذشته دوست داشته در دیداری خاص به عنوان سرمربی روی نیمکت تیم ملی بنشیند، اظهار کرد: دوست ندارم درباره همکاران قدیمی خودم صحبت کنم. اینطور نیستم که مربیان را به مربی خوب و بد تقسیم کنم. من مربیان را به مربیان شجاع و محتاط تقسیم می‌کنم. اگر در جام جهانی مربی تیم ملی بودم، شجاعت بیشتری تزریق می‌کردم. با این حال منکر تلاش مربیان دیگر نیستم.
اسکوچیچ درباره اینکه همه فوتبال هجومی را با نتیجه می‌خواهند گفت: البته همین‌طور است. همه چیز براساس نتایج سنجیده می‌شود. دوست دارم در کنار نتایج، روندی را طی کنم که نگاه مثبتی به آن وجود داشته باشد. وی در پایان خاطرنشان کرد: برای همه مردم آرزوی سلامتی دارم. بی‌صبرانه منتظر حضور در ایران هستم. انرژی زیادی دارم. از مردم می‌خواهم به تیم ملی ایمان داشته باشند چرا که در این صورت تیم ملی بهتر خواهد شد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه کیهان، تاریخ 5 اردیبهشت 99، شماره: 186515: www.kayhan.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Canada
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
0
0
اسکوچیچ فقط اسم خارجی داره ولی در دانش و توانایی از مربیان خوب ایرانی حتی پایین تره
ناشناس
United States
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
0
0
شما اصلا مربی نیستی که بخوای در رابطه با فوتبال ایران نظر بدی
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین