پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۹۸۸۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۳
بهتر است مسئولان ورزش و نهادهای نظارتی به پروسه انتخاب اسکوچیچ ورود کنند تا مبادا ضربه سنگین دیگری بر پیکره نحیف شده تیم ملی فوتبال وارد شود. اگر متر و ملاک انتخاب او موارد فنی بوده که حرفی نیست ولی اگر ردپای برخی جریانات در میان است، حتما با آن برخورد شود.

شعار سال:درست یکی‌، دو ساعت قبل از دربی ۹۱ پایتخت، فدراسیون فوتبال در تصمیمی عجیب دراگان اسکوچیچ سرمربی سابق نفت آبادان را به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب کرد. امیر مهدی علوی سخنگوی فدراسیون فوتبال در این باره گفت: فدراسیون فوتبال در روزهای گذشته مذاکرات فشرده‌ای را با گزینه‌های سرمربیگری تیم ملی انجام داده بود. در این میان، به دنبال عدم فراهم شدن شرایط جهت نهایی شدن امور مربوط به گزینه‌های داخلی و ضمن تشکر ویژه از همراهی این عزیزان و تاکید بر شایستگی آنان جهت به دست گرفتن سکان هدایت تیم ملی، فدراسیون فوتبال بلافاصله اقدام به تشکیل جلسه کمیته فنی کرد و به دنبال آن باب مذاکره با آقای دراگان اسکوچیچ را گشود. وی افزود: بر این اساس، اسکوچیچ در جلسه‌ای با حضور اعضا کمیته فنی شرکت کرد و برنامه‌هایش را ارائه داد. به دنبال برگزاری این جلسه و دیدگاه مثبت کمیته فنی و با اخذ نظر اعضا محترم هیئت‌رئیسه، آقای دراگان اسکوچیچ به عنوان سرمربی جدید تیم ملی فوتبال ایران معرفی شد. برنامه‌های مرتبط و آتی تیم ملی به زودی از سوی فدراسیون فوتبال اعلام خواهد شد. همچنین خبرهای منتشر شده در سایت‌های خارجی حکایت از آن دارد که «ملادن زگانیر» که سابقه کار در تیم زیر ۲۱ سال کرواسی را دارد در کنار «تونی اوسنیک» که در تیم ملی اسلوونی کار کرده است، دستیاران جدید اسکوچیچ در تیم ملی ایران خواهند بود. ضمن اینکه از مهدی پاشازاده به عنوان یکی از گزینه‌های ایرانی نیمکت تیم ملی یاد شده؛ هر چند که برخی رسانه‌ها مدعی شده‌اند که اسکوچیچ تمایل به کار با وحید‌هاشمیان مربی تیم ملی در زمان ویلموتس‌، دارد.


محصص: کمیته فنی فقط مشورت داده است
بعد از این صحبت‌های سخنگوی فدراسیون فوتبال، مرتضی محصص رئیس‌کمیته فنی و توسعه به سایت فدراسیون فوتبال گفت: همان‌طور که می‌دانید نقش کمیته فنی مشورتی و پشتیبانی بوده و تمام مسائل فنی در این کمیته مطرح و در نهایت گزارش آن در اختیار رئیس‌و هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال جهت تصمیم گیری نهایی و انتخاب سرمربی ارائه می‌شود. وی ادامه داد: مسئولیت فنی ما درخصوص انتخاب و یا اخراج یک سرمربی نظرمان را می‌گوییم. چند ماه است که بحث انتخاب سرمربی برای تیم ملی فوتبال بزرگسالان را پیش رو داشتیم. در بین مربیان داخلی گزینه‌هایی مدنظرمان بودند که به دلایل مختلف این اتفاق رخ نداد. وی در ادامه بیان کرد:در نهایت به دلیل شناخت اسکوچیچ از فوتبال و نتایج قابل قبول در ایران و خارج از ایران، ایشان به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال بزرگسالان انتخاب شدند.


چرا اسکوچیچ انتخاب شد؟
در اینکه فدراسیون فوتبال به دنبال آن بود که هدایت تیم ملی را به مربیان کارنامه داری چون امیر قلعه نویی یا علی دایی بسپارد، تردیدی نیست. اما موانع موجود بر سر راه این دو مربی ایرانی موجب شد که در نهایت بهاروند و همکارانش به سراغ مربیان دیگر بروند و بالاخره اسکوچیچ را انتخاب کنند. ولی بررسی عملکرد این مربی نشان می‌دهد که او از کارنامه خیلی خوبی در ایران بهره مند نیست. اسکوچیچ سال ۲۰۱۳ وارد فوتبال ایران شد و کارش را با ملوان شروع کرد و بعد به تیم‌های خونه به خونه، فولاد و صنعت نفت رفت و با هیچیک از این تیم‌ها نتوانست به قهرمانی و یا موفقیت بزرگی برسد.
اسکوچیچ که در زمان فوتبالش‌هافبک بوده و برای تیم‌های ریکا کرواسی و لاس پالماس اسپانیا بازی کرده است، در چند تیم عربی از جمله النصر عربستان و العربی کویت هم سرمربی بوده اما نتوانست با این تیم‌ها به موفقیت زیادی برسد.وی در کرواسی کاپ این کشور را برده و در اسلووانی هم یک کاپ و یک سوپرکاپ را با قهرمانی به پایان برده تا تنها جام‌هایی که وی توانسته در دوران فوتبالش کسب کند همین سه جام باشد!
سرمربی کروات تیم ملی که نزدیک به هشت سال است در فوتبال ایران حضور دارد تاکنون روی نیمکت هیچیک از تیم‌های بزرگ و درجه اول فوتبال کشورمان ننشسته است. او در تیم‌هایی که حضور داشته یا کارش را به انتها نرسانده و یا به موفقیتی نرسیده است. با این کارنامه ضعیف مشخص نیست مسئولان فدراسیون فوتبال چگونه وی را به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب کرده‌اند؟!
از طرف دیگر مسئولان فدراسیون فوتبال بارها اعلام کرده بودند که سرمربی بعدی تیم ملی ایرانی است. همین حالا تیم‌های پرتماشاگر استقلال و پرسپولیس با مربیان ایرانی خوب نتیجه می‌گیرند، پس چرا یکدفعه آقایان فدراسیون‌نشین یاد مربی خارجی افتادند؟
حالا اگر قرار بر هزینه دلاری و جذب مربی خارجی است از این میان این همه گزینه، چرا سراغ اسکوچیچ می‌روند؟!


انتشار اخباری درباره رد پای دلالان
موضوع سرمربیگری اسکوچیچ در تیم ملی فوتبال زمانی جالب می‌شود که برخی رسانه‌ها مدعی شده‌اند که نقش دلالان در انتخابش پررنگ بوده است. دیروز خبرگزاری مهر در گزارشی یادآور شد: « آنچه در مورد اسکوچیچ در بین اهالی فوتبال همواره مطرح بوده این است که وی به واسطه فعالیت مدیر برنامه‌ها و یا دلال‌ها بین تیم‌ها جابجا می‌شود نه براساس شایستگی و تأثیرگذاری فنی.»
البته این تمام ماجرا نیست، آنهایی که اتفاقات فوتبال را از نزدیک دنبال می‌کنند اطلاع دارند که سردبیر یکی از سایت‌های ورزشی که در میان اهالی رسانه معروف است دستی فراخ در دلالی دارد، از دوستان نزدیک اسکوچیچ به حساب می‌آید تا جایی که پس از اعلام نام سرمربی جدید تیم ملی، یکی از دوستان نزدیکش در صفحه توئیتر خود نوشاش به خودتان ربط دارد.»
بهتر است مسئولان ورزش و نهادهای نظارتی به پروسه انتخاب اسکوچیچ ورود کنند تا مبادا ضربه سنگین دیگری بر پیکره نحیف شده تیم ملی فوتبال وارد شود. اگر متر و ملاک انتخاب او موارد فنی بوده که حرفی نیست ولی اگر ردپت: «من کاری به ایجنت‌ها و دلال‌ها ندارم. روزنامه‌نگارانی هستند که هم روزنامه‌نگاری می‌کنند هم دلالی بازیکن و مربی. {شما} اگر پول دلالی وسوسه‌تان می‌کند، لطف کنید لباس روزنامه‌نگاری را از تنتان دربیاورید. بقیه‌ای برخی جریانات در میان است، حتما با آن برخورد شود.
تجربه نشان داده هر جا که ردپای این «دلالانِ خبرنگارنما» بوده، حاصلش چیزی جز شکست و سرخوردگی نبوده. بر همین اساس اگر سرنوشت تیم ملی و احساسات پاک میلیون‌ها هوادار فوتبال مهم است، نباید دست روی دست گذاشت. 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه کیهان، تاریخ انتشار:19بهمن ماه 1398، کد خبر:www.kayhan.irT81704

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
0
0
بدترین انتخاب ممکن بود باید به حال این فوتبال گریه کردد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
0
0
بدترین انتخاب ممکن بود باید به حال این فوتبال گریه کردد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین