پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۵۸۲۹
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۳
سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی اعلام کرد به محض پایان تعطیلات عید، باید اردوی تیم ملی با تمهیدات ویژه آغاز شود، در غیر این صورت تیم ملی متضرر خواهد شد.

شعار سال: برنامه‌های فدراسیون کشتی به مانند بسیاری از فدراسیون‌های ورزشی به واسطه شیوع ویروس کرونا به حالت تعلیق درآمده است. دیروز سیدجلال عسکری دبیر فدراسیون کشتی در تشریح شرایط موجود اظهار داشت: بعد از مسابقات هندوستان اردوی فرنگی ادامه داشت و در خانه کشتی حضور داشتند و آزادکاران هم به اردو پیوستند اما به واسطع پیشگیری از گسترش ویروس کرونا مجبور شدیم این اردوها را لغو کنیم و همه چه کسانی که باید کسب سهمیه کنند چه آنهایی که در المپیک حضور خواهند داشت زیرنظر مربیان خود در شهرهای خودشان کار می‌کنند. اکثر باشگاه‌های ورزشی تعطیل شده اما تمرینات این بچه‌ها باید ادامه داشته باشد و به صورت انفرادی هم ادامه دارد.
وی افزود: ما در رشته آزاد سه سهمیه و در فرنگی هم سهمیه کسب کرده‌ایم اما در هردو رشته سه سهمیه مانده که باید کسب کنیم. مسابقات گزینشی کشور چین لغو شده و قرار شده میزبانی به مجارستان یا قرقیزستان منتقل شود که آن هم در‌هاله‌ای از ابهام است. منتظر تصمیم گیری فدراسیون جهانی هستیم. ما ارتباط خوبی با فدراسیون داریم و منتظر پاسخ برای تاریخ هستیم.
عسگری درباره تاریخ و میزبان رقابت‌های انتخابی نیز گفت: دو تاریخ 13 تا 15 فروردین ماه و 23 تا 25 اعلام شده اما هنوز قطعی نیست. درباره میزبان هم باید ببینیم اتحادیه جهانی چه زمانی کشور میزبان را اعلام می‌کند.

مهربان: سلامتی کشتی‌گیران اهمیت بیشتری دارد
ابراهیم مهربان مربی تیم ملی کشتی آزاد نیز در گفت‌و‌گویی اظهار داشت: برنامه‌های کادر فنی به دلیل شیوع ویروس کرونا به هم ریخت و ما هم اکنون با توجه به تعطیلی اردوها از راه دور با بچه‌ها در ارتباط هستیم و از طریق فضای مجازی برنامه‌های تمرینی آنها را تدوین و نظارت می‌کنیم. البته در این شرایط همین اقدام هم بسیار تاثیرگذار است اما باید به هر شکل ممکن شرایط برگزاری اردوهای معمولی و همیشگی با حضور تمامی بچه‌ها فراهم شود.
وی تصریح کرد: مطمئنا ریسک برپایی اردو در چنین شرایطی بسیار بالاست اما شاید بتوان با تمهیدات بسیار ویژه و تاثیرگذار اردو را در شرایط قرنطینه برگزار کرد. البته تصمیم نهایی این موضوع با متولیان ورزش و فدراسیون کشتی است و باید تمامی جوانب امر در این خصوص رعایت شود. چرا که سلامتی کشتی‌گیران از هر چیزی برای ما مهم‌تر است و در وهله اول باید به فکر سلامتی آنها باشیم.
مربی تیم ملی کشتی آزاد ادامه داد: طی روزهای اخیر چندین پیشنهاد هم در این رابطه مطرح شده و حتی برخی از اخبار حاکی از برگزاری احتمالی اردوهای کشتی در جزیره کیش است. ولی تصمیم به لغو اردوها گرفته شد و ما نیز در این شرایط در حال هماهنگی تمرینات از راه دور با بچه‌ها هستیم.

بنا خواستار اقدامات ویژه شد
به نظر می‌رسد بلاتکلیفی کشتی‌گیران حداقل تا اواخر فروردین ماه سال 99 ادامه خواهد داشت. دیروز محمد بنا در گفت‌و‌گویی با خبرگزاری ایسنا عنوان داشت: شرایط گسترش ویروس کرونا و نگرانی‌های به وجود آمده باعث شد وزارت ورزش تمامی مسابقات را تا پایان فرودین لغو کند و فعلا برنامه‌ای برای از سرگیری اردوها اعلام نشده است.
سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی با اشاره به بلاتکلیفی چگونگی برگزاری مسابقات کشتی در جهان، خاطرنشان کرد: در این شرایط کاری از دست اتحادیه جهانی کشتی برنمی‌آید؛ چراکه کشورهای میزبان با پذیرش ورزشکاران چند کشور آسیایی از جمله ایران با توجه به وسعت گسترش این ویروس در کشورمان، محدودیت جدی دارند. رقابت‌های آسیایی گزینشی المپیک نیز همانند دیگر رویدادهای ورزشی با تاخیر برگزار می‌شود و نمی‌توان تاریخ دقیقی برای آن متصور بود. باید منتظر بمانیم تا با قطعی شدن تاریخ مسابقات در یک کشور ثالث مدتی قرنطینه باشیم و بعد عازم این رقابت‌ها شویم.
او ادامه داد: همه این موارد به آینده و شرایطی که پیش می‌آید، بستگی دارد و از الان نمی‌توان برنامه‌ریزی خاصی را انجام داد و فکر نمی‌کنم تا پایان سال بتوانیم اردویی را برگزار کنیم.
بنا درباره برنامه‌های تیم ملی با توجه به احتمال برگزاری مسابقات گزینشی المپیک در قاره آسیا در خرداد ماه سال آینده گفت: تا پایان تعطیلات عید بعید می‌دانم شرایط برای برگزاری اردو فراهم باشد اما باید به محض پایان تعطیلات عید اردو را با تمهیدات ویژه آغاز کنیم؛ در غیر این صورت ضرر خواهیم کرد. کشورهای آسیایی برنامه ویژه‌ای برای کسب سهمیه المپیک در گزینشی آسیایی دارند؛ چرا که مسابقات جهانی گزینشی المپیک با توجه به تاخیر ایجاد شده فاصله کمی تا المپیک دارد و همین امر کار را برای آماده‌‌سازی مناسب جهت حضور در المپیک مشکل‌تر می‌کند. بنابراین باید با دقت نظر ویژه اقدامات لازم را برای آغاز هر چه سریع‌تر اردوها انجام دهیم.
او در ادامه ضمن تاکید بر لزوم برنامه‌ریزی ویژه مسئولان ورزش برای نفرات المپیکی در ۲ بعد حفظ آمادگی بدنی با برگزاری اردوها و دور شدن آنها از خطر ابتلا به ویروس کرونا با حضور در قرنطینه گفت: الان همه کشتی‌گیران در شهرهای خودشان رها شده‌اند و این امر نه‌تنها آنها را از شرایط بدنی خوب دور می‌کند، بلکه به صورت جدی در معرض ابتلا به ویروس کرونا قرار دارند؛ کمااین‌که وقتی با علی گرایی صحبت می‌کردم، اعلام کرد خطر ابتلا به ویروس در شیراز زیاد است. درست است همه مردم با این مشکل دست به‌گریبانند اما اگر قرار است المپیک برگزار شود و امیدمان به افتخارآفرینی این ورزشکاران است، پس باید بیشتر از آنها مراقبت کنیم. این در حیطه اختیارات فدراسیون کشتی و وزارت ورزش است و هر تصمیمی که بگیرند ما تابعیم.
صحبت‌های بنا مبنی بر رها شدن کشتی‌گیران در شهرهای خود در شرایطی است که عسگری دبیر فدراسیون کشتی گفته بود ورزشکاران زیرنظر مربیان خود در شهرهای خودشان کار می‌کنند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه کیهان، تاریخ انتشار 24 اسفند 98، شماره: 184457

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین