پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۲۵۱۳۱۸
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۵
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا درباره وضعیت ساخت سکو در شرکت صدرا گفت: آخرین قرارداد صدرا ساخت 5 سکوی نفتی بود که 3 سکو نصب شد و 2 سکو بیش از 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و بزودی روی چاه‌های حفرشده، نصب می‌شود.

شعار سال: دکتر سعید محمد، فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء در هفته‌ای که گذشت به مناسبت سالروز تشکیل قرارگاه سازندگی خاتم‌الأنبیاء، در خبرگزاری فارس حضور یافت و با‌ پیام تیرانداز مدیرعامل خبرگزاری فارس‌‌ و خبرنگاران تحریریه این رسانه، دیدار و گفت‌‌وگو کرد.

در این مراسم، سردار علیرضا فخاری، معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) و مدیر روابط عمومی قرارگاه خاتم نیز دکتر محمد را همراهی کردند.

در بخشی از این نشست فرمانده‌ قرارگاه سازندگی خاتم‌الأنبیاء ‌در خصوص فعالیت‌های عمرانی و زیرساختی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء، نحوه مالیات‌دهی ستاد و شرکت‌های عمرانی‌ قرارگاه خاتم و میزان مالیات‌های پرداختی، سهم پایین قرارگاه خاتم از بودجه عمرانی و نظارت کامل دیوان محاسبات بر عملکرد مالی قرارگاه خاتم و شرکت‌‌های تابعه این ارگان، ‌محرومیت‌زدایی در مناطق کمتر توسعه‌‌یافته، پیشرفت پروژه‌‌های عمرانی، آزادراهی و ریلی قرارگاه خاتم و دیگر فعالیت‌های تأثیرگذار قرارگاه در توسعه و رشد اقتصادی کشور گفت‌‌وگو کرد که مشروح این مصاحبه در روزهای آینده منتشر می‌شود.

* آخرین وضعیت ساخت 5 سکوی نفتی‌ پارس جنوبی در صدرا

در این مراسم فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الأنبیاء درباره آخرین وضعیت کشتی‌سازی و سکوسازی صدرا که چند سالی است با واگذاری به قرارگاه خاتم فعال شده است، اظهار داشت: شرکت صدرا قدمت چند‌ده ساله دارد ‌و در حوزه تأسیسات و سازه‌های دریایی فعالیت می‌کند و نامی معتبر در این عرصه برای خود کسب کرده است.

سعید محمد افزود: شرکت صدرا موقعیتی مناسب‌ در منطقه دارد و می‌تواند به عنوان هاب تأسیسات دریایی کشور و حتی منطقه مطرح باشد.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء گفت: امروز وضعیت صدرا نسبت به گذشته خیلی تغییر کرده است و با اجرای سکوهای نفتی مربوط به توسعه پارس‌های جنوبی، قدرت خود را نشان داده است. 

محمد افزود: آخرین قرارداد صدرا ساخت 5 سکوی نفتی بود که 3 سکو نصب شد و 2 سکو بیش از 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که به زودی روی چاه‌های حفر شده، نصب می‌شود. 

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء ادامه داد: خودکفا شدن صدرا و انجام کارهای حرفه‌ای نظیر نصب و تعمیر تجهیزات سکوهای نفتی و ساخت آنها و رکوردشکنی در ساخت، در این مجموعه بزرگ داخلی قابل توجه است؛ ما در حوزه نصب سکوهای نفتی در صدرا از مدت زمان 6 ماه به مدت زمان 15 روز رسیده‌ایم.

وی با بیان اینکه ظرفیت‌های تجهیزاتی صدرا نسبت به گذشته افزایش قابل توجه‌ای دارد، ‌گفت: در امر کشتی‌سازی هم صدرا موقعیتی استثنایی در کشور دارد، شناور آفراماکس تولید شده توسط صدرا امروز در آب‌های بین‌المللی فعال است ضمن آنکه تعهدِ ساخت دو فروند کشتی دیگر نیز برای کشور ونزوئلا داریم که طبق برنامه پیش می‌رود؛ همچنین ساخت کشتی‌های کوچک صیادی نیز در صدرا امکانپذیر است.

* تراز مالی صدرا مثبت است

محمد درباره وضعیت مالی و اقتصادی صدرا گفت: با ایجاد تغییرات در نظام مدیریت صدرا، امروز تراز مالی این شرکت مثبت است و فرصت سرمایه‌گذاری در بخش سهامداری برای مردم فراهم کرده است.

* قرارگاه خاتم برنامه‌ای برای خرید هپکو ندارد

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبنی بر امکان ورود قرارگاه به خرید شرکت هپکو گفت: برنامه‌ای در این حوزه نداریم چون حوزه کاری ما مشخص است، تمرکز و توجه ما، کمک به دولت‌ها در پروژه‌های عمرانی و زیرساختی است.

وی اضافه کرد: مطرح شدن موضوع خرید هپکو توسط قرارگاه خاتم هم به هر حال نوعی تقاضا از سوی مسؤولان و مردم ناشی از عملکرد مناسب این ارگان انقلابی است، در واقع عملکرد مناسب قرارگاه در حوزه‌های  مختلف سبب شده است مردم و مسؤولان با اطمینان از قرارگاه بخواهند وقتی شرکتی یا جایی به بن‌بست می‌رسد، قرارگاه برای رفع مشکل این شرکت، ورود کند.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء افزود: پیشنهاد خرید هپکو به ما شد ولی قرارگاه این پیشنهاد را به دلایلی که عنوان شد، نپذیرفت. 

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ 30 آذر 98، کد مطلب: 13980930000237: www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین