پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۱۳۱۹
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۳
بعد از اعلام ویژه برنامه‌های یلدایی تلویزیون، در روزهای گذشته مهمانان این برنامه‌ها هم معرفی شدند. طبق اخباری که از اسامی آنان منتشر شده، باز هم دعوت از چهره‌های شناخته شده، انتخاب اصلی برنامه‌سازان برای ویژه برنامه یلدا بوده، اما اگر با دقت به اسامی مهمانان توجه کنید، متوجه یک تفاوت مهم و تغییر رویکرد تلویزیون در یلدای 98 خواهید شد. ویژه برنامه‌های امسال میزبان تعداد زیادی از مجریان تلویزیون یا بازیگرانِ مجری، هستند.

شعار سال: به تازگی دعوا و مخالفت تعدادی از چهره‌ها با تلویزیون حسابی بالا گرفته و چند فقره قهر با رسانه ملی هم داشتیم! شیلا خداداد، نیوشا ضیغمی، پولاد کیمیایی و احسان کرمی که مدت‌ها در تلویزیون فعالیتی نداشتند، در صفحه اینستاگرام‌‌شان به وضعیت تلویزیون انتقاد کردند و به دلایل مختلف از قطع همکاری خود با تلویزیون خبر دادند. مدتی بعد از این خداحافظی‌ها، ویدئویی از مصاحبه وریا غفوری کاپیتان تیم استقلال در فضای مجازی منتشر شد که در میان صحبت‌های خود رو به یکی از دوربین‌ها گفت: «اون دوربین تلویزیونه؟ خاموشش کن، من با تلویزیون حرف نمی‌زنم.» سومین اتفاق هم جمع شدن امیرمهدی ژوله، وریا غفوری و  علی دایی در ویژه برنامه اینترنتی «کلاسیکو» به عنوان سه چهره‌ای بود که با تلویزیون اختلاف دارند. در پاسخ به این اتفاقات، مدیران تلویزیون هم بیکار ننشسته و تصمیم گرفته‌اند ویژه‌برنامه‌های یلدا را تا جایی که ممکن است با حضور کم رنگ بازیگران، روی آنتن ببرند تا ثابت کنند نیازی به حضور آن‌ها ندارند. به همین دلیل، مجریان شبکه‌های مختلف به خط شدند تا جای خالی سلبریتی‌های روتین را پر کنند.
مجریان کودک در فرمول یک
از میان مجریان تلویزیون، علی ضیا در ویژه‌برنامه «فرمول یک» میزبان داریوش فرضیایی و مجید قناد خواهد بود. مجید قناد در سری جدید «صبح بخیر ایران» که در حال پخش است، آیتم‌های ویژه کودک و نوجوان این برنامه را اجرا می‌کند. جز این دو مجری، چهره‌های دیگری هم در «فرمول یک» حضور خواهند داشت. گابریل کالدرون سرمربی پرسپولیس، سپند امیرسلیمانی به همراه خانواده خود، علی صادقی، جواد انصافی و بهروز رضوی گوینده پیش کسوت، دیگر مهمانان این برنامه هستند. سپند امیرسلیمانی مهر سال گذشته به برنامه «فرمول یک» آمده بود و علی صادقی نیز تقریبا دو هفته پیش در برنامه «چهل تیکه» در شبکه نسیم دیده شده بود.
خاطره‌سازها، انتخاب «روشن‌ترین شب»
ویژه‌برنامه یلدایی شبکه دو بین مجریان، سراغ دو مجری خاطره‌ساز یعنی الهه رضایی و گیتی خامنه رفته است. این دو مجری قرار است به زودی با فصل جدید برنامه «مثبت 40» روی آنتن شبکه آموزش حضور داشته باشند. از میان هنرمندان، قرار بوده شب گذشته این برنامه میزبان فریبا کوثری و فریبا متخصص باشد و امشب نیز علی لهراسبی، نرگس محمدی، علی اوجی، سامان صفاری و مهدی فقیه، به برنامه «روشن‌ترین شب» می‌آیند. دعوت از مهدی فقیه هنرمند پیش کسوت که در سال‌های اخیر حضور کم رنگی در عرصه بازیگری داشته و با حضور بزرگ ترها در شب یلدا تناسب دارد، اتفاق خوبی در این برنامه است.
«شب‌آرام» با احسان علیخانی
شبکه سه قرار بوده در اولین قسمت از ویژه برنامه «شب‌آرام»، از حضور مجری خود یعنی احسان علیخانی که مدت زیادی از برنامه «عصر جدید» او نمی‌گذرد، استفاده کند. شبکه سه که معمولا از ویژه‌برنامه‌های خود برای اعلام برنامه‌های جدید شبکه و پرداختن به برنامه‌ها یا سریال‌هایی که در حال پخش است استفاده می‌کند، در برنامه یلدایی «شب‌آرام» نیز همین رویه را در پیش گرفته و طبق اخباری که درباره دیگر مهمانان این برنامه منتشر شده، قرار است رضا رشیدپور با عوامل برنامه‌هایی که از شبکه سه در حال پخش است گفت‌وگو کند و برنامه یا سریال‌های آینده این شبکه هم معرفی شوند.
دورهمی مادربزرگ‌ها در شبکه چهار
در میان شبکه‌های مختلف، شبکه چهار اقدام بسیار متفاوت و جالبی انجام داده است. رابعه مدنی، آفرین عبیسی و صدیقه کیان‌فر سه هنرمند پیش کسوت، امشب در بخشی از ویژه برنامه این شبکه به عنوان مجری حضور خواهند داشت. این سه هنرمند معمولاً نقش مادر یا مادربزرگ فیلم ها یا سریال‌ها را بازی کرده‌اند و از آنان تصویر یک مادر یا مادربزرگ مهربان در ذهن مخاطب نقش بسته است، علاوه بر این، در شب یلدا بزرگ ترها میزبان کوچک ترها و بقیه اعضای خانواده می‌شوند، به همین دلیل حضور این سه هنرمند در برنامه با ذات مناسبت شب یلدا هماهنگی دارد. شبکه چهار احتمالاً تنها شبکه‌ای است که هیچ مجری را به عنوان مهمان نخواهد آورد.
گودرزی و دلاوری در یلدای ورزشگاهی
شبکه پنج هم از حضور مجریان در میان مهمانان خود استفاده کرده است. حمید گودرزی مجری «پنج ستاره»، محمد دلاوری مجری «تهران بیست» و مجری تازه شبکه یک یعنی مهران رجبی، امشب به یلدای ورزشگاهی می‌آیند. مهران رجبی یک شنبه‌شب‌ها به مناسبت انتخابات مجلس، برنامه «هر کسی شما بگین» را روی آنتن دارد. چون این برنامه بیشتر روی حوزه ورزش متمرکز است، از حضور افرادی مانند بهداد سلیمی، علی پروین و ورزشکاران خانم بهره می برد. «یلدای ورزشگاهی» در کنار مجریان، میزبان بازیگرانی مانند سحر زکریا و اکبر عبدی هم خواهد بود.
تجمع مجریان نسیم در «دورهمی»
بین پنج برنامه‌ای که نام بردیم، «دورهمی» تصمیم گرفته امشب به طور کامل ویژه‌برنامه یلدای خود را به مجریان یا مجریانِ بازیگر اختصاص بدهد. محمدرضا علیمردانی مجری «چهل‌تیکه»، کامبیز دیرباز مجری «دست‌فرمون»، سروش صحت مجری «کتاب‌باز» و پژمان بازغی مجری «کودک‌شو» در این برنامه حضور دارند. این در حالی است که پژمان بازغی پنج شنبه‌شب مهمان «روشن‌ترین شب» بوده و دیگر مهمانان «دورهمی» هم در طول هفته در شبکه نسیم دیده می‌شوند. علاوه بر این‌ها، هر چهار مهمان تا به حال در سری‌های مختلف «دورهمی» مهمان این برنامه بوده‌اند و به نظر نمی‌رسد حرف تازه‌ای داشته باشند. محمدرضا علیمردانی قبل از «دورهمی»، ساعت 20:30 در مقام مجری برنامه «چهل تیکه» را روی آنتن خواهد داشت و به سراغ هنرمند پیش کسوت محمدعلی کشاورز می‌رود. این هنرمند سال‌هاست که در هیچ سریالی بازی نکرده و به عنوان مهمان نیز کمتر در برنامه‌ها حضور داشته، بنابراین حضور او در چنین مناسبتی در «چهل تیکه» برای مخاطبان جذاب است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پیشخوان روزنامه های ایران، تاریخ 30 آذر 98، کد مطلب: 167965: www.pishkhaan.net

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین