پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۱۴۱
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۸
مدتي است دلواپسان به دنبال آن هستند كه ميان دكتر روحاني و دكترعارف فاصله انداخته تا از اين طريق، به منافع انتخاباتي خود دست پيدا كنند، اما رئيس‌جمهور وقعي به اين تلاش‌ها نمي‌گذارد و رئيس فراكسيون اميد مجلس هم هوشمندانه پاسخ اين شايعه‌سازي‌ها را در زمان‌هاي مختلف داده است.
شعارسال: يكي از موضوعاتي كه درباره عارف مطرح مي‌شود دليل سكوتش درباره اتفاقاتي بود كه بر سر ليست اميدآمد که طی آن مشي ناسازگار برخي اعضا مشاهده شد. او در اين زمينه مي‌گويد:«جهتگيري ما بر تعامل حداكثري در مجلس بود. قبل از تشكيل مجلس جلساتي داشتيم و به تفاهماتي رسيديم اما متاسفانه در عمل به مشكلاتي در درون ائتلاف اميد برخورد كرديم كه من صلاح نمي‌دانم مسائل را باز كنم. وقتي ائتلاف مطرح مي‌شود، منافع مشترك مطرح است و تا آخر هم بايد همه عوامل درگير در ائتلاف كنار هم باشند. به هرحال با مشكلاتي روبه رو شديم كه تلاش كرديم با احتياط و بدون اينكه رسانه‌اي شود آنها را حل كنيم. بنابراين موضعي كه مي‌گيرند و مي‌گويند كه چرا عارف سكوت كرده است و عارف مرحله دوم انتخابات با عارف هفت خرداد (بازگشايي مجلس دهم) به بعد متفاوت بود، بايد در جواب گفت: بله، اين تغيير آگاهانه بود. براي ما منافع ملي و انسجام خيلي مهم بود. نبايد من حرفي مي‌زدم كه انسجام را برهم می‌زد.» او ديروز در جمع نمايندگان نشريات دانشجويي هم با طرح اين موضوع كه روند طي شده از خرداد ۹۲ تا انتخابات مجلس دهم داراي نكاتي است كه بايد به صورت جدي به آن بپردازيم، به اهميت فضاي مطلوب در دانشگاه‌ها اشاره كرد و گفت: «فضاي امنيتي كه در گذشته در كشور و دانشگاه‌ها وجود داشت، نمي‌توانست ادامه پيدا كند، به اين دليل كه ايجاد چنين فضايي درشان نظام اسلامي نبوده و با آرمان‌های امام و انقلاب اسلامي فاصله زيادي دارد.» عارف افزود: مسئولان دانشگاه بايد به اين باور برسند كه راه ارتقای سطح فرهنگي دانشگاه برخوردهاي خشن و كميته انضباطي نيست و نبايد از ظرفيت‌های عظيم دانشجويي غافل بود. عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي با بيان اينكه رسالت علمي دانشجويان نبايد فراموش شود، به روند طي شده از خرداد ۹۲ تا انتخابات مجلس دهم اشاره كرد و گفت: به همين دليل جوانان به ويژه دانشجويان در خرداد ۹۲ به اين نتيجه رسيدند كه بايد فضاي كشور تغيير كند و در اين مسير نخبگان هم همراه جوانان شدند و پروژه تغيير با موفقیت در گام اول به سرانجام رسيد.

* ضرورت تداوم فعاليت شوراي‌عالي سياستگذاري

رئيس مجمع نمايندگان استان تهران با تاكيد بر اينكه برنامه اصلاح‌طلبان اصلاح مسير و عدم بازگشت به گذشته بود، يادآور شد: متاسفانه به دليل سوء مديريت‌های صورت گرفته از بسياري از شاخص‌های پيشرفت و توسعه عقب مانديم و رسيدن به اهداف ترسيم شده در سند چشم‌انداز با كندي صورت مي‌گيرد. رئيس فراكسيون اميد با اشاره به انتخابات مجلس دهم و با بيان اينكه براي ادامه مسير آغاز شده، تصميم به ائتلاف با جريان اعتدال گرفتيم، گفت: در انتخابات ۹۲ ائتلافي صورت نگرفت و بر اساس خرد جمعي و مقتضيات زمان تصميمي عقلاني گرفته شد اما در انتخابات مجلس دهم به اين نتيجه رسيديم كه با اعتداليون و حاميان دولت ائتلاف كنيم و براي اين ائتلاف هم هزينه‌هايي داده شد و حتي برخي از كانديداهاي حزبي جريان اصلاح‌طلب هم به دليل ائتلاف صورت گرفته نتوانستند در داخل ليست اميد قرار گيرند. رئيس شوراي عالي سياستگذاري انتخاباتي اصلاح‌طلبان با اشاره به فعاليت اين شورا اظهارکرد: تشكيل شوراي عالي سياستگذاري انتخاباتي اصلاح‌طلبان دستاورد ارزشمند جريان اصلاح‌طلب بود و به موفقيت‌های خوبي هم دست پيدا كرد و براي ادامه انسجام و وحدت اصلاح‌طلبان، تداوم فعاليت شوراي عالي با آسيب‌شناسي عملكرد آن و انجام اصلاحات لازم در‌سازو كار شورا در دستور كار قرار دارد. عارف در ادامه و در پاسخ به سوالي در ارتباط با مساله حصر، گفت: رئيس‌جمهور محترم حل مساله حصر را فراموش نكرده‌اند و مي‌دانم دغدغه بسياري از دلسوزان هم رسيدگي به موضوع حصر است. به شرايط پيچيده كشور هم همگان آشنايي دارند وان شاءا... با ‌سازوكار منطقي اين مساله حل شود. وي در بخش پاياني سخنان خود با اشاره به قانون فعلي انتخابات اين قانون را داراي اشكالات فراوان دانست و عنوان کرد: لايحه قانون جامع انتخابات بايد بر اساس سياست‌هاي كلي انتخابات كه اخيرا در مجمع تشخيص مصلحت نظام تصويب شده است، پس از ابلاغ توسط مقام معظم رهبري تدوين و تقديم مجلس شوراي اسلامي شود و مجلس هم بايد با اولويت اين لايحه را بررسي كند و اميدوارم در انتخابات آينده قانون جديد مورد استناد قرار گيرد. عارف همچنين درباره اينكه آيا حسن روحاني تنها گزينه اصلاح‌طلبان براي انتخابات رياست‌جمهوري است، اظهار داشت: من هر نظري در اين خصوص بدهم، شخصي تلقي مي‌شود، چرا كه هنوز مرجع نهايي حضور جريان اصلاحات در اين انتخابات مشخص نشده است. رئيس فراكسيون اميد همچنين درباره عملكرد دولت گفت: دولت زحمات زيادي كشيده و دستاوردهاي ارزشمندي در عرصه‌هاي مختلف كسب كرده است. اميدواريم در اين سال پاياني، خروجي‌هاي جدي‌تر و ملموس‌تري در حوزه اقتصادي داشته باشد.

* چگونگي حضور در انتخابات ۹۶ را اعلام مي‌كنيم

رئيس فراكسيون اميد مجلس همچنين با بيان اينكه در حال حاضر بحث جمع‌بندي از عملكرد شوراي عالي سياستگذاري انتخاباتي اصلاح‌طلبان مطرح است، گفت: اميدواريم ظرف يكي دو هفته آينده اين جمع‌بندي حاصل شده و چگونگي حضور خود را در انتخابات ۹۶ اعلام مي‌كنيم. نماينده مردم تهران در مجلس درباره تصميم‌گيري براي كانديداهاي انتخاباتي نيز اظهار كرد: قاعدتا وقتي شوراي عالي سياستگذاري تشكيل شد، درباره كانديداها چه شوراي شهر و چه رياست‌جمهوري ان‌شاءا... تصميم‌گيري مي‌شود. وي همچنين درباره نحوه تعامل فراكسيون اميد با فراكسيون مستقلين مجلس كه به تازگي اعلام موجوديت كرده گفت: تا به حال كه هيچ تعاملي با هم نداشته‌ايم، يعني بحثي يا تقاضايي مطرح نشده. البته به طور طبيعي نمايندگان مجلس بايد ارتباط داشته و همكاري كنند. عارف اظهار كرد: اگر به صورت رسمي مد نظرتان باشد هيچ تعاملي نداشته‌ايم.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از روزنامه آرمان، صفحه 2، تاریخ انتشار: یکشنبه 24 مرداد 1395، شماره: 3110 .

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین