پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۱۸۰۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۰
پلیس راهور بر خلاف مصوبه کمیته اضطرار آلودگی هوا، از اجرای طرح زوج یا فرد در شرایط اضطرار خودداری می‌کند.

شعارسال: در پی تداوم آلودگی هوای تهران، روز جمعه ۳۰ آذر کمیته اضطرار آلودگی هوا مصوب کرد که از روز بعد (۱ دی) طرح زوج یا فرد از درب منازل اجرا شود و تردد خودرو‌ها در سطح شهر تهران تنها بر حسب زوج یا فرد بودن خودرو‌ها مجاز باشد.

در شرایطی که با ورود به فصل زمستان همه شهروندان تهرانی تا ۲۰ روز مجاز به تردد رایگان در محدوده حلقه دوم هستند، با این مصوبه طرح ۲۰ روز تردد رایگان هم معنایی ندارد و خودرو‌ها فقط بر اساس شماره پلاکشان مجاز به تردد در سطح شهر هستند.

حال در این شرایط سردار مهماندار رئیس پلیس راهور تهران گفت: کسانی که می‌خواهند در طرح کاهش آلودگی هوا که همان حلقه دوم ترافیک است، تردد کنند یا باید ۲۰ روز رایگان را در اختیار داشته باشند یا عوارض پرداخت کنند که در شرایط اضطرار تنها در ۲۰ روز رایگان اجازه تردد وجود دارد و با پرداخت عوارض اجازه تردد امکان پذیر نیست.

اما امین بابایی سخنگوی استانداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: موضوع طرح زوج یا فرد مربوط به شرایط اضطرار است که در این وضعیت هم تأکید بر محدودیت تردد از درب منازل دارد.

بابایی گفت: به دلیل شرایط اضطرار، اجرای طرح کاهش آلودگی هوا که به خودرو‌ها اجازه می‌دهد ۲۰ روز رایگان در حلقه دوم تردد کنند، تا اطلاع ثانوی لغو است.

وی با تأکید بر اینکه اظهارات سردار مهماندار مغایر با مصوبه کمیته اضطرار است، گفت: مصوبات کمیته اضطرار آلودگی هوا لازم الاجراست و همه اعضای کمیته از جمله پلیس راهور باید برای کنترل و کاهش آلودگی هوا به مصوبات کمیته اضطرار تمکین کنند و نسبت به اعمال زوج یا فرد با سیاست‌های کاری سازمان خود اقدام کنند.

سخنگوی استانداری تهران افزود: اجرای طرح زوج یا فرد از جایگاه حاکمیتی استانداری و به عنوان رئیس کمیته اضطرار آلودگی هوا برای تمام اعضای آن لازم الاجراست.

در این شرایط که روز‌های ابتدایی زمستان را سپری می‌کنیم و طبیعتاً هر خودرو دارای سهمیه تردد ۱۹ روزه در محدوده طرح کنترل آلودگی هواست، بر اساس اظهارات پلیس همه خودرو‌ها اجازه تردد در سطح شهر را دارند و عملاً برای روز‌های آلوده تدبیری اندیشیده نشده است.

شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار: 2دی1398 ، کدخبر: 7182874: www.yjc.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
0
0
به این حالت می گویند، حالت الله قلی خانی
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین