پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۲۴۰۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۱
دولت طلب 45هزار میلیارد تومانی حمل و نقل عمومی را نمی‌دهد و حناچی جسارت لازم را برای مدیریت شهری ندارد
شعارسال: «شورای شهر تهران فقط در اداره بهشت زهرا قدرت دارد»؛ رئیس شورای شهر تهران در ادامه انتقادات شدید خود به مدیریت شهری پایتخت جمله کنایه‌آمیز بالا را اعلام کرد.
محسن هاشمی این‌بار از طریق تلویزیون از مدیریت شهری پایتخت انتقاد کرد و شهردار فعلی تهران را فاقد جسارت کافی برای اداره شهر دانست. هاشمی بارها نشان داده از عملکرد شهرداری فعلی تهران اصلا رضایت ندارد و پیروز حناچی را تلویحا یک مدیر ترسو و شل می‌داند.
رئیس شورای شهر در تلویزیون قرار بود درباره علل تداوم آلودگی هوا در پایتخت صحبت کند اما حرف‌های هاشمی بارها به مدیریت شل شهری کشیده شد.
هاشمی در برنامه پرونده ویژه شبکه 3 گفت: فعالیت اتوبوس‌های تندرو در تهران از سال 1385 آغاز شد و تکمیل آن 8 سال طول کشید. آقای قالیباف جسارت داشت و اتوبوس‌های BRT را وارد کرد اما به نظرم حناچی جسارت لازم را ندارد. وی در ادامه گفت: به نظرم ایشان (حناچی) بیش از حد می‌ترسد!
وی در پاسخ به سوال مجری که پرسید آیا اگر شما هم بودید جسارت داشتید و تبعات این جسارت را بر عهده می‌گرفتید، گفت: اگر من شهردار بودم جسارت داشتم و 2000 اتوبوس برقی وارد می‌کردم.
رئیس شورای شهر همچنین گفت: آقای حناچی اعتقاد دارد باید خیلی نرم پیگیر مصوبات دولت و تخصیص نقدینگی برای حمل‌ونقل عمومی از سوی دولت باشد و آنقدر از این وضعیت انتقاد نمی‌کند. حناچی اعتقاد دارد اگر سخت پیگیری کند، شاید دولتی‌ها لجبازی کنند و دیگر چیزی نبینیم! آقای شهردار دوست دارد (با مسؤولان دولت) هماهنگ شود، به خاطر همین کمتر انتقاد می‌کند.

* مدیریت مردگان!
رئیس شورای شهر تهران انتقادات از دولت را هم فراموش نکرد و از طلب 45 هزار میلیارد تومانی شهرداری سخن به میان آورد. هاشمی گفت: 11 سال از آغاز اجرای هدفمندی یارانه‌ها می‌گذرد و شهرداری تهران 45 هزار میلیارد تومان از محل درآمدهای این قانون طلب دارد اما هیچ‌کس نمی‌پرسد چرا یک ریال دولت پرداخت نکرده است؟ چرا از محل گرانی بنزین یک ریال به حمل‌ونقل عمومی تخصیص نیافته است؟ 2 سال است مرتباً می‌گوییم دولت 45 هزار میلیارد تومان به حمل‌ونقل عمومی بدهی دارد اما کسی توجه نمی‌کند!
وی در ادامه انتقادات خود از مدیریت شهری و نقش شورای شهر در کاهش آلودگی هوا گفت: قدرت شورای شهر تهران فقط برای اداره بهشت زهراست و در جای دیگر قدرت ندارد؛ چون اگر فرهیخته‌ای فوت کند و من نامه بزنم، حرف مرا گوش می‌کنند و آن فرهیخته را در قطعه نام‌آوران دفن می‌کنند.
رئیس‌شورای شهر حتی به موضوع دوچرخه حناچی هم اشاره کرد و با توجه به اینکه دوچرخه سهم یک درصدی در حمل‌ونقل شهری دارد، گفت: آقای حناچی از وقتی به شهرداری آمد به دوچرخه علاقه‌مند شد اما من علاقه‌مند نبودم و بهتر است ایشان به موضوع اتوبوس و واگن‌های مترو بیشتر توجه کند.
رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: ما باید بتوانیم در کنار خطوط مترو، 9 هزار اتوبوس را به حمل‌و نقل عمومی اضافه کنیم تا 15 میلیون از 20 میلیون سفرهای روزانه توسط حمل‌ونقل عمومی انجام شود، ضمن اینکه در آینده باید به سمت برقی کردن اتوبوس‌ها در پایتخت گام برداریم.
وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش به شرایط جامعه و شعارهای روحانی در زمان انتخابات ریاست‌جمهوری اشاره کرد و گفت: روسای جمهور معمولا شعارهایی می‌دهند که اجرایی نمی‌شود. از جمله آقای روحانی که شعارهایی داد اما می‌بینیم که اجرایی نشد.
رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: آقای حناچی و معاونت حمل‌و‌نقل و ترافیک باید پیگیری کنند تا این اعتبار اسنادی باز شود و اگر این اتفاق بیفتد در حدود ۸۰۰ میلیون دلار اعتبار برای تامین واگن در واگن‌سازی تهران تامین می‌شود. در نتیجه باید از شهرداری تهران دنبال کنید و اکنون توپ در زمین شهرداری است.
هاشمی درباره تامین اتوبوس‌ در پایتخت نیز گفت: در جلسه‌ای که با آقای جهانگیری داشتیم، درباره ۱۹هزار دستگاه اتوبوسی که شورای اقتصاد مصوب کرده بود صحبت کردیم و دولت اعلام کرد الان پول نیست و فعلا درباره ۶ هزار اتوبوس بحث می‌کنیم که 3 هزار دستگاه به تهران و 3 هزار دستگاه به کل کلانشهرها اختصاص می‌یابد اما وقتی صورتجلسه امضا شد، دیدم تبدیل به 3 هزار دستگاه شده است که ۱۵۰۰ دستگاه به کلانشهرها و ۱۵۰۰ دستگاه به تهران اختصاص یابد.
هاشمی تاکید کرد: در نتیجه توپ تامین اتوبوس نیز در زمین شهرداری است، چرا که مصوبه آن را ابلاغ کرده‌اند و حداقل برای شهرداری تهران، آقای حناچی و معاونت حمل‌و‌نقل باید پیگیری کنند تا این پول به تولیدکنندگان اتوبوس برسد و شاهد تولید اتوبوس باشیم. محسن هاشمی، رئیس شورای شهر گفت‌وگو با تلویزیون را کافی ندانست و اظهارات خود را توئیت هم کرد. وی در توئیتر هم شهرداری را فاقد جسارت لازم دانست و نوشت: ٢ سال است می‌گویم اما کسی توجه نمی‌کند؛ دولت ۴۵ هزار میلیارد تومان به حمل‌ونقل عمومی بدهی دارد! ‏سران٣ قوه پاسخ دهند با وجود افزایش قیمت بنزین، چرا یک ریال برای حمل‌ونقل عمومی در نظر نگرفتند؟ ‏آقای حناچی هم جسارت لازم در مدیریت را ندارد. البته اختیارات شهرداری و شورای شهر در بحث آلودگی هوا اندک است.
***
[شهرداری طلبکار!]
شاید باورتان نشود اما مدیران شهرداری تهران در بحث آلودگی هوا طلبکار هم شده‌اند و نسبت به ناامیدی مردم هشدار داده‌اند! با توجه به اظهارات رئیس شورای شهر تهران، عدم پیگیری‌های شهردار و عدم جسارت وی یکی از علل ادامه آلودگی و عدم توسعه حمل‌و‌نقل عمومی است اما معاون شهردار تهران در امور اجتماعی و فرهنگی در یک توئیت عجیب و طلبکارانه نوشت: «این روزها در آلودگی شدید هوا، مردم کمتر از سال‌های گذشته ماسک می‌زنند. احساس استیصال یا درماندگی آموخته‌ شده (learned helplessness)،‌ توضیح خوبی برای این وضعیت است: نارضایتی از وضع موجود،‌ و همزمان، ناامیدی از اصلاح. نتیجه منتشر شده نظرسنجی ایسنا در تهران در آذر ۹۸ نیز همین است». محمدرضا جوادی‌یگانه، معاون شهردار تهران که توئیت بالا را منتشر کرده انگار خودش جزو شهرداری و مسؤول کاهش آلودگی هوا نیست. شورای شهر در 2 سال 3 شهردار عوض کرده و مدیریت شهری هم بارها نشان داده عرضه اداره شهر را ندارد و حتی با بارش برف دچار سردرگمی می‌شود. دیگر کسی از مسؤولان شهری انتظار اصلاح ندارد اما حداقل می‌توان انتظار داشت مدیران شهری با این اظهارات در شبکه‌های اجتماعی با اعصاب مردم بازی نکنند. محسن هاشمی در اظهارات خود گفت: مردم حق دارند با ادامه آلودگی هوا عصبانی باشند. با توجه به این گفته، حداقل می‌توان از مدیران شهری خواست مردم را بیش از این عصبانی نکنند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از روزنامه وطن امروز ، تاریخ انتشار: 7 دی 1398 ، شماره خبر: 2827  ، www.vatanemrooz.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
0
0
نمی دونم که چرا جهارتا شل و ودل که کارشو نمی دنن می یان نماینده می شن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین