پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۰۵۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۲
عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: شهردار تهران حق ارائه یارانه اختصاصی به شرکت بی‌دود را ندارد.به شهردار تهران تذکر می‌دهم که پرداخت هرگونه وجهی از بودجه شهرداری باید طبق ردیف‌های بودجه مصوب شورا باشد و در زمینه توسعه دوچرخه‌سواری نیز مصوبات شورا عمدتا بر تقویت زیرساخت‌ها، ایجاد مسیرها و توسعه فرهنگ دوچرخه‌سواری تأکید دارد.
شعارسال:عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: شهردار تهران حق ارائه یارانه اختصاصی به شرکت بی‌دود را ندارد.
 
«بهاره آروین» روز سه شنبه در جریان یکصد و هشتاد و سومین جلسه شورا، درباره سامانه نسل چهارم دوچرخه اشتراکی موسوم به «بیدود» اظهار داشت:  یک ماه است که دوچرخه‌های نارنجی‌رنگ «بی‌دود» از سطح شهر جمع‌آوری شده‌اند، اما هیچ‌گونه پاسخگویی به مردم درباره بازگرداندن وجوهی که در قالب ودیعه و شارژ از مردم دریافت شده است، نه از سوی شهرداری تهران و نه از سوی شرکت متولی وجود ندارد. 
 
وی ادامه داد: برآورد می‌شود که بین چهار تا پنج میلیارد تومان پول شهروندان به عنوان ودیعه در دست شرکت متولی است اما از روز توقف فعالیت، حتی یک ریال هم به کسی بازگردانده نشده و تعجب‌آور اینکه بخش مربوط به درخواست عودت ودیعه هم غیرفعال شده است. 
 
آروین افزود: حال آنکه اپلیکیشن بیدود در زمان عضویت به افراد اعلام کرده بود که در صورت درخواست، حداکثر تا ۲۰ روز وجه اخذشده را به آنها بازمی‌گرداند. 
 
عضو شورای تهران با بیان اینکه شهردار تهران در یک سال گذشته اجازه داده ایستگاه‌ها و دوچرخه‌ها در سطح شهر مستقر باشند، اظهار داشت: علاوه بر این، ایشان شخصا در برنامه‌های دوچرخه‌سواری خود با بیدود همراهی کرده و با مدیران این شرکت نیز جلسه گذاشته و از آنها اعلام حمایت کرده است. 
 
وی گفت: شهروندان هم به اعتبار اینکه فعالیت بیدود با اجازه و تحت نظر شهرداری انجام می‌شود، به آن اعتماد کرده‌اند. 
 
عضو هیات رییسه شورای شهر تهران تاکید کرد: ضروری است شهردار تهران پاسخ دهد که برای جلوگیری از تضییع حقوق مردم و بازخواست این شرکت در عمل نکردن به تعهداتش، چه اقداماتی انجام داده است؟ 
 
وی با طرح پرسش دیگری ادامه داد: آیا برای بازگرداندن وجوه دریافت‌شده از شهروندان، تضامین لازم از این شرکت اخذ شده است؟
 
آروین تاکید کرد:  در صورت اطمینان از نقض تعهدات شرکت مذکور نسبت به شهروندان، آیا اقدام قضایی لازم انجام شده است؟
 
وی افزود: موضوع وقتی نگران‌کننده‌تر می‌شود که شهردار تهران در هفته گذشته، علت توقف فعالیت بی‌دود را نچرخیدن چرخ اقتصادی آن عنوان کرده و از ضرورت حمایت شهرداری تهران در این خصوص سخن گفته‌اند. 
 
وی گفت: این سخنان نه فقط برخلاف سیاست تصریح شده معاونت ذیربط در زمان آغاز به کار سامانه‌ دوچرخه‌های اشتراکی بی‌دود است که مبنی بر صرف هیچ‌گونه هزینه از طرف شهرداری تهران بود؛ بلکه در تضاد با منطق عقل سلیم هم قرار دارد. 
 
عضو شورای تهران عنوان کرد: به جای اینکه شرکت مذکور بابت نقض تعهدات و آسیب جدی به اعتماد شهروندان نسبت به شهرداری تهران مجازات شود، صحبت از ارایه یارانه اختصاصی می‌شود. 
 
آروین گفت: متاسفانه رویکرد ارایه یارانه به این شرکت در حد حرف و سخن هم باقی نمانده و گزارش‌های مستندی درباره ارایه طرح‌های مبتنی بر یارانه به این شرکت دریافت شده است و موضوع آن‌قدر جدی شده که این شرکت اخیرا پیامکی را برای استفاده‌کنندگان از سامانه دوچرخه‌های اشتراکی ارسال کرده است مبنی براینکه در حال مذاکره با شهرداری تهران هستیم تا یارانه دریافت کنیم! 
 
وی ادامه داد: به شهردار تهران تذکر می‌دهم که پرداخت هرگونه وجهی از بودجه شهرداری باید طبق ردیف‌های بودجه مصوب شورا باشد و در زمینه توسعه دوچرخه‌سواری نیز مصوبات شورا عمدتا بر تقویت زیرساخت‌ها، ایجاد مسیرها و توسعه فرهنگ دوچرخه‌سواری تأکید دارد. 
 
وی خاطر نشان کرد: حتی اگر بنا باشد لایحه‌ای در خصوص پرداخت یارانه برای استفاده از دوچرخه ارسال و مصوب شود، این یارانه باید به صورت شفاف، عادلانه و در فضای رقابتی و به دور از هرگونه تبعیض و رانت ویژه و انحصاری به یک شرکت خاص باشد.
 
 
شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  ازخبرگزاری  ایرنا ،تاریخ انتشار:  26 آذر 1398،کدخبر:   83597450،www.irna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
0
0
مسخره ترین طرح مدیریت شهری تهران طی این سال ها با اختلاف همین بی دود بود که شکست هم خورد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین