پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۵۱۰
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۴
حجت الاسلام صدیقی گفت: مسیحی، زرتشتی، شیعه، سنی و راست و چپ باشد چه کار دارید این میز امانت است برای گره گشایی، کسی را ناراضی از اداره برنگردانید.

شعارسال: به نقل از روابط عمومی دادگستری استان قزوین، حجت الاسلام کاظم صدیقی به مناسبت میلاد امام رضا(ع) که در سالن اجتماعات دادگستری قزوین برگزار شد، بیان کرد: امام رضا (ع) ویژگی های خاص خود دارد و از نگاه امام رضا (ع) امام خورشید عالم، احیاگر، پدر مهربان، مادر نیکوکار و رفیق مردم است.

وی ادامه داد: امام جلوه خدا و مظهر قدرت و علم خداست، تعداد امامان یکی از فلسفه هایش این است برای زمان ها و شرایط مختلف الگو شدند و در آن شرایط رهبری کردند و این برای پیروان شان درس است و امام رضا درسی به ما دادند که استفاده از پایگاه دشمن است.

امام جمعه موقت تهران و مشاور رئیس قوه قضائیه اضافه کرد: در آن دوران مأمون هم دانشمند و هم شیطان و زرنگ بود و نقشه اش جبران بدنامی گذشتگان بود و شهادت موسی بن جعفر (ع) در زندان از نظر سیاسی، اجتماعی و عاطفی شکست بزرگی برای بنی عباس بود.

وی عنوان کرد: مأمون از حضرت رضا درخواست کرد که این خلافت برای شما ولی امام رضا نپذیرفتند و اعلام کردند این سمتی نیست که کسی به کسی واگذار کند و امام رضا علم امامت داشت و از لحاظ محاسبات ساده اجتماعی، حضرت رضا (ع) می دانست آنها می خواهند به گونه ای جلوه دهند که اینها علاقه به این سمت ها دارند و امام رضا هم اعلام بی نیازی کردند که مردم بدانند علاقه ای به این سمت ها ندارند و امام توطئه آنها را افشا کرد.

حجت الاسلام صدیقی با تأکید بر لزوم حل مشکلات مردم توضیح داد: دولت هرکه می خواهد باشد مهم این است مشکلات مردم حل شود و دولت را قبول داشته یا نداشته باشد باید از فرصت استفاده کرد؛ استاندار، فرماندار و مدیر بودن اینها فرصتی است که باید مغتنم دانست و این فرصت گذراست و چه حسرتی بالاتر از اینکه انسان امروز مشغول باشد به زد و خورد سیاسی و کار مردم باقی بماند.

وی تأکید کرد: امام رضا (ع) امامت را در عینیت دل ها آن چنان ریشه دار کرد که امروز مملکت ما مملکت اهل بیت پیامبر است و اینها از آثار امام رضا است و لقب این امام، رضا است چراکه حضرت رضا سابقه ندارد کسی را ناراضی برگردارند و بنایش بر این است همه را راضی کند.

امام جمعه موقت تهران گفت: شما مسئولان امانت دار امام رضا هستید و قرار گذارید هر کسی پیش شما آید راضی نگاه دارید و اگر می توانید کار امروز را همین امروز انجام داده و با اخلاق نیکو برخورد کنید؛ دولت و مسئولان با مال نمی تواند مردم را راضی نگاه دارد.

وی اعلام کرد: مسیحی، زرتشتی، شیعه، سنی و راست و چپ باشد چه کار دارید این میز امانت است برای گره گشایی، کسی را ناراضی از اداره برنگردانید و بدانید باید این فرصت می توانید دل ها را شکار کنید و به مردم نگویید برو بیرون، وقت ندارم و منت شان را داشته باشید که مشکل شان به دست شما حل می شود.

حجت الاسلام صدیقی افزود: مردم نباشند ما نیستیم که پشت این میز باشیم بنابراین با ایمان، عقیده و اخلاص و عمل و برخورد و اخلاق خوب می توان دل ها را شکار کرد و به داد مردم برسید تا خدا به داد ما برسد.

وی خاطر نشان کرد: امروز مردم از دو چیز رنج می برند یک موضوع این است که احساس می کنند مسئولان به آنها راست نمی گویند و در این تضادعا و افشاگری ها می گویند مسئولان با مردم صادق نیستند، حکومت ما حکومت علی (ع) نیست ولی در آن خط باید باشیم و هر کس می آید چرا تقصیر را گردن دیگری می اندازیم اگر نتوانستیم بگوییم که نتوانستیم.

وی یادآور شد: موضوع دیگری امانت داری و امین بودن است در گزینش ها حواس مان باشد کار را به چه کسی می دهیم و شایسته سالاری و مومن سالاری باید داشته باشیم .

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری میزان، تاریخ انتشار: 25مرداد1395، کدخبر: 209992: www.mizanonline.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین