پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۵۵۹۰
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۸
سازمان نقشه‌برداری کشور نخستین نقشه مناطق سیل زده استان هرمزگان (قشم و بندرعباس) در جنوب کشور را منتشر کرد.

شعار سال: به گزارش روابط عمومی سازمان نقشه‌برداری کشور، این نقشه با استفاده از جدیدترین تصاویر ماهواره‌ای سنتینل ۱ و ۲ از مناطق جنوبی کشور در تاریخ ۲۱ دی ماه ۹۸ و با استفاده از اطلاعات مکانی و جمعیتی موجود در سازمان نقشه‌برداری کشور تهیه شده است.
 
در این نقشه مناطق آب‌گرفته به رنگ قرمز دیده شده و علاوه بر نمایش سیل در مناطق مختلف، نشان دهنده راه‌های دسترسی به روستاها و مناطق سیل‌زده نیز هست.
 
نقشه سیلاب جنوب کشور توسط کارشناسان اداره کل ژئودزی و نقشه برداری زمینی و با همکاری کارشناسان مدیریت کارتوگرافی و اطلس‌های ملی سازمان نقشه برداری کشور تهیه شده است.

گفتنی است اطلاعات و تصاویر ماهواره‌ای برای همگان قابل دسترس است؛ اما برای مدیریت بحران، این تصاویر باید تحلیل و آنالیز شده و اطلاعات مکانی معنادار و قابل بهره‌برداری به آنها اضافه شوند که از سوی سازمان نقشه برداری کشور این مهم، انجام میشود. کما اینکه پس از سیلاب فروردین ماه سال جاری نیز این کار انجام شد.
با بررسی وضعیت توپوگرافی زمین؛ اندازه گیری شیب و جهت حرکت آب، می‌توان آسیب‌ها و خسارت‎های حاصل از سیلاب‌های اخیر در کشور را کاهش داد. این بخش از  اطلاعات برای جهت دادن و خارج کردن آب از مناطق سیل‌زده تأثیر گذار است. این اطلاعات همچنین در پیش آگاهی و مدیریت بحران و جبران خسارت حوادث طبیعی بسیار مهم و تأثیرگذار است.
 
نقشه مناطق سیل‌زده جنوب کشور را اینجا مشاهده کنید.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت سازمان نقشه برداری کشور، تاریخ 22 دی  98، کد مطلب: 1971: www.ncc.org.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین