پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۳۳۶۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۵
مدیرکل هواشناسی خوزستان با بیان اینکه پروژه راه‌اندازی سامانه هشدار سیل برای خوزستان تعریف شده و سال آینده اجرایی خواهد شد گفت: این سامانه به شکلی طراحی و ساخته شده که با شکل‌گیری رواناب، با اطلاع‌رسانی به موقع می‌تواند از وقوع حادثه پیشگیری کند.
شعار سال:مدیرکل هواشناسی خوزستان با بیان اینکه پروژه راه‌اندازی سامانه هشدار سیل برای خوزستان تعریف شده و سال آینده اجرایی خواهد شد گفت: این سامانه به شکلی طراحی و ساخته شده که با شکل‌گیری رواناب، با اطلاع‌رسانی به موقع می‌تواند از وقوع حادثه پیشگیری کند.

محمد سبزه زاری شامگاه شنبه در برنامه برآیند صدا و سیمای مرکز خوزستان با موضوع "سیل گذشته، سیل آینده" بیان کرد: برای نخستین بار به زودی مدل میان مدتی در اداره کل هواشناسی خوزستان استفاده خواهد شد که وضعیت آب و هوای استان را تا ۴۵ روز آینده پیش بینی خواهد کرد و می توان به این مدل اطمینان داشت.

وی با اشاره به اینکه در ۱۰ سال گذشته وضعیت نرم افزاری و سخت افزاری اداره کل هواشناسی خوزستان بسیار بهبود یافته افزود: اکنون به صورت آنلاین تصاویر ماهواره ای وضعیت جوی استان را رصد می کنیم.

سبزه زاری ادامه داد: این اداره کل در حوزه مدل سازی دچار مشکل است و نیاز به سخت افزار دارد، برای ساخت این مدل ها باید یک سرور که قیمت آن ۱۵ میلیارد ریال است تهیه شود که استانداری خوزستان قول مساعد برای تهیه آن را داده است.

افزایش ۲۰۰ درصدی بارش باران در سال آبی جاری

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان نیز دراین نشست بیان کرد: میزان بارش باران در سال آبی فعلی نسبت به سال آبی پیش از آن ۲۰۰ درصد افزایش و نسبت به سال های آبی استان در بلند مدت ۷۰ درصد رشد داشته است.

کیامرث حاجی زاده با اشاره به کمبودهای سخت افزاری اداره کل هواشناسی خوزستان ادامه داد: حرکت خوبی برای بهبود شرایط زیر ساختی و تامین کمبودهای اداره کل هواشناسی خوزستان آغاز شده است، و از سال ۹۶ برای بهبود شرایط زیر ساختی در این استان اعتباراتی از صندوق توسعه ملی به خوزستان اختصاص می یابد.

وی گفت: در جریان سیل اخیر در خوزستان تلاش داشتیم که با رهاسازی مناسب آب از سدهای استان مانع وقوع حوادث ناگوار شویم و در نامه ای به سازمان آب و برق خوزستان اعلام کردیم که رهاسازی آب از سدها را مدیریت کند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان با اشاره به اینکه زیرساخت های استان در زمان وقوع بحران بسیار بهبود یافته است ادامه داد: برای استفاده از تلفن ماهواره ای درشرایط بحرانی،در برخی مناطق خوزاستان مشکل آنتن دهی داریم.(تلفن های ماهواره ای در هر جایی قابل استفاده هستند و امکان برقراری تماس از هر مکانی را فراهم می سازند، زیرا زیرساخت ارتباطی آنها به سطح زمین وابسته نیست. تلفن های ماهواره ای به شبکه سلولی زمینی وصل نمی شوند، بلکه داده ها را مستقیم با ماهواره قرار گرفته در مدار زمین رد و بدل می سازد.)

تعمیر ۱۲ هزار و ۷۰۱ واحد مسکونی آسیب دیده از سیل در خوزستان

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان ادامه داد: از ۱۴ هزار خانه شناسایی شده آسیب دیده از سیل اخیر در خوزستان ۱۲ هزار و ۷۰۱ واحد مسکونی تعمیر شده و پیش بینی می شود که تا ۱۵ روز آینده کار تعمیر این خانه ها پایان یابد.

حاجی زاده گفت: ۱۶۰ هزار تن سیمان رایگان ۱۲ هزار قلم کالای خانگی نیز بین خانواده های مناطق سیل زده خوزستان توزیع شده است.

وی گفت: در پرداخت خسارت به کشاورزان خسارت دیده از سیل دچار مشکلاتی شدیم که این مشکلات نیز در سطح ملی است اما پرداخت خسارت به صنایع آسیب دیده از سیل در حال انجام است.

در جریان وقوع سیلاب اخیر در خوزستان که با طغیان رودخانه‌های کرخه، دز و کارون از روزهای آغازین فروردین شروع شد، خساراتی به زمین های کشاورزی، واحدهای مسکونی، و زیرساخت های چندین شهرستان حاشیه این رودخانه ها وارد شد.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی انتخاب،تاریخ انتشار:24شهریور1398،کدخبر:۵۰۱۱۹۴،www.entekhab.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۶
0
0
این سامانه ها در استانی مثل خوزستان که بسیار هم مستعد سیل هست تا به حال نبوده حالا که این همه کشته داده سیل همه یادشون افتاده باید این سامانه ها باشه
ناشناس
Poland
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۶
0
0
مطمئن هستید که باطری سامانه رو خوب جا انداختین؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین