پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۷۲۰۹
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰
موضوع مزیت های چندجانبه گردشگری و مزیت های مناطق مختلف ایران توسط رییس کمیسیون کشاورزی و صنایع وابسته ایران در جلسه مورخ ۲۹ در ماه ۹۸ کمیسیون گردشگری و کسب وکارهای وابسته اتاق بازرگانی و صنایع و معادن و کشاورزی ایران طرح گردید و از اعضاء برای همکاری در احصاء و مطالعه سرمایه گذاری و توسعه کسب وکار و تورهای مشترک با بومگردی دعوت به عمل آمد .

شعارسال: علی شریعتی مقدم رییس کمیسیون کشاورزی و صنایع وابسته اتاق ایران و خراسان رضوی همچنین خواستار همکاری مشترک دو‌کمیسیون درمورد اگرو توریسم و جذب گردشگر داخلی و بین المللی توجه به توسعه کشاورزی تجاری از طریق آئین ها ، هنر و میراث کشاورزی مناطق مختلف کشور شد که طی برنامه ۶ ماه به تصویب رسید .

محمد ابراهیم لاریجانی مدیر کل دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری کشور نیز با تأکید بر لزوم استفاده بیشتر از ظرفیت های موجود به اثرات گسترده

بازدید افراد شاخص بین المللی از منطقه کوهسرخ در خراسان رضوی با ده ها ملیون بازدید کننده در فضای مجازی اشاره نمود و از دست اندرکاران این بخش قدر شناسی کرد.

علی اکبر عبدالملکی رییس کمیسیون گردشگری و کسب و کارهای وابسته اتاق ایران بر همکاری هدفمند دو کمیسیون اتاق و سایر بخش ها تاکید کرد.

علی شریعتی مقدم همچنین اضافه نمود در «طرح تهیه شناسه اقتصادی محصولات دارای مزیت کشور »در کمیسیون کشاورزی اتاق ایران ، علاوه بر ظرفیت های توسعه از نظر مصرف کم آب نسبت به بازدهی اقتصادی، امکان توسعه زنجیره ارزش و تأثیر مثبت بر توسعه ارزشهای روستایی و سبک زندگی ، پشتوانه های علمی و نیروی انسانی،… یکی دیگر از شاخص های مهم وجود پیوندهای فرهنگی، هنری ، تاریخی آیینی و طبیعی است که می تواند با ثبت ملی و بین المللی به «رونق تولید »محصولات کشاورزی و صنایع وابسته بیانجامد .

متن پیشنهاد مصوبه به این شرح است:

«مقرر گردید فرصت های گردشگری کشاورزی آئین ها و رویدادهای مرتبط بخش و سایر جاذبه هایی که می تواند به رونق گردشگری کشاورزی و رونق تولید کمک کند در مناطق مختلف کشور شناسایی ؛ تقویم و برنامه ریزی شود.

حمایت از توسعه کشاورزی تجاری / فرهنگی ، زنجیره های ارزش و توسعه ارزش های روستایی کشور ، در سطح ملی و بین المللی بخشی از این پروژه مشترک کمیسیون گردشگری و کسب و کارهای وابسته ، و کمیسیون کشاورزی وصنایع وابسته ونظام آموزش بازرگانی و کسب و کارهای کشاورزی ایران و سایر بخشهای حاکمیتی و بخش خصوصی می باشد.

هدف گذاری کمی و کیفی و تدوین نقشه راه و برنامه عمل توسعه گردشگری کشاورزی و نحوه استفاده از همه ظرفیت های ممکن در دو مرحله طی ۴۵ روز (سند اولیه ) و سند تکمیلی طی مدت شش ماه تهیه خواهد شد.»

شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت اگروفودنیوز، تاریخ انتشار: 1بهمن1398، کدخبر: - : agrofoodnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین