پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۷۷۹
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۴

تبلیغاتِ حلال، مفهومی که باید به آن توجه شود

برای ما مسلمانان و ایرانی ها، مساله حلال و حرامی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. این است که مخصوصا در حوزه خوراکی ها و نوشیدنی ها، اطمینان از حلال بودنش اولین مساله مورد توجه است.

شعارسال: امیرحسین نوریان، تحلیلگر و منتقد تبلیغات، درباره تبلیغات حلال گفت: برای ما مسلمانان و ایرانی ها، مساله حلال و حرامی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. این است که مخصوصا در حوزه خوراکی ها و نوشیدنی ها، اطمینان از حلال بودنش اولین مساله مورد توجه است. اما وقتی این مساله به مفاهیمی غیر ملموس از منظر فیزیکی می رسد، به آن اندازه که لازم است به آن توجه نمی شود. این مفهوم، برای بسیاری از مقوله ها از جمله تبلیغات قابل تسری است و علیرغم عدم توجه به آن به شدت مساله مهم و قابل توجهی است.

سردبیر سایت دنیای تبلیغات افزود: اگر بخواهیم به برخی مصادیقی که به حلال بودن تبلیغ آسیب می زند اشاره کنیم، که متاسفانه بسیار هم در تبلیغات شایع است می شود از این موارد نام برد:

تبلیغاتی که دروغ می گویند و خود را آنطور که واقعا هستند معرفی نمی کنند.

تبلیغاتی که به قول هایی که می دهند عمل نمی کنند تبلیغاتی که ابزار جرم یا فعل حرام دیگری هستند مانند پولشویی تبلیغاتی که مصرف کالا یا چیزی که تبلیغ می کند برای فرد، خانواده و جامعه مضر باشد و به آنها آسیب برساند تبلیغاتی که در آن حقوق مصرف کننده و حتی عوامل تهیه و تولید آگهی در آژانس ها به درستی رعایت نشده است.

تبلیغاتی که منشاء هزینه اش از پول حلالی نباشد و خیلی موارد دیگردر نهایت تبلیغاتی که ضمن رعایت همه مواردی که گفته شد مشتری و مصرف کننده ای که کالا را بواسطه تبلیغاتش استفاده کرد، لذت ببرد و احساس نکند آگهی سرش را کلاه گذاشته و لذت ببرد و بگوید حلالشون باشه پولی که می گیرند.

نوریان افزود: مساله حلال بودن یک مقوله در جامعه ای که داعیه توجه به حلال و حرامی دارد حتما مساله خیلی مهمی است و این مفهوم پیشتر تا حوزه سینما طرح شده است. ولی برای تبلیغات، که با مصارف روحی، جسمی و فرهنگی یک جامعه و یک کشور سروکار دارد، تبلیغات حلال از اهمیت ویژه ای برخوردار است که متاسفانه آنطور که باید به این مساله توجه نمی شود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 28مرداد1395، کدخبر: 1161377: www.tasnimnews.com


خبرهای مرتبط
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین