پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۷۹۰۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۱
چند روز قبل در یک نشست خبری آقای محمود میر‌لوحی، رییس کمیته اقتصادی و تنظیم مقررات شورای اسلامی شهر تهران به بهانه نشست خبری دوباره موضوع واگذاری املاک در شهرداری تهران را مطرح کرد.
شعار سال: چند روز قبل در یک نشست خبری آقای محمود میر‌لوحی، رییس کمیته اقتصادی و تنظیم مقررات شورای اسلامی شهر تهران به بهانه نشست خبری دوباره موضوع واگذاری املاک در شهرداری تهران را مطرح کرد. این موضوع در روز‌های اخیر دوباره مورد توجه جریان اصلاح‌طلب قرار گرفته است چراکه انتخابات نزدیک است و این افراد با مطرح کردن این موضوعات برای خود جریان‌سازی می‌کنند. میرلوحی در سال گذشته با بیان برخی اتهامات خطاب به آقای محمدباقر قالیباف، شهردار پیشین تهران با شکایت او مواجه شد که در نهایت از سوی دادگاه محکوم شناخته شد. ماجرای املاک نجومی به مجموعه افشاگری‌ها و سیاسی بازی‌هایی ارتباط دارد که در مورد واگذاری املاک به بعضی مدیران ارشد شهری و برخی اعضای شورای شهر تهران طبق قانون مصوبه شورای شهر، در زمان محمدباقر قالیباف اشاره دارد. سایت معماری نیوز به مدیر مسوولی یاشار سلطانی برای اولین‌بار این موضوع را رسانه‌ای کرد که شهرداری تهران به برخی از مدیران شهرداری، اعضای شورای شهر، یک نماینده مجلس، یک مقام نیروی انتظامی و چند مقام و مأمور حراست، در شمال تهران املاکی با قیمت‌های نجومی را با ۵۰‌درصد تخفیف واگذار کرده‌است و در بسیاری موارد قیمت کارشناسی املاک کمتر از نرخ واقعی برآورد شده و برای پرداخت ۵۰‌درصد باقی‌مانده وام‌های کلان با بازپرداخت ناچیز در نظر گرفته شده‌است. اما دادستان تهران ۱۸ آبان‌ماه‌۱۳۹۵ به تشریح پرونده واگذاری املاک شهرداری پرداخت و در آن از ارتباطات یاشار سلطانی با آقای احمد حکیمی‌پور، یکی از اعضای وقت شورای شهر تهران؛ محمد‌علی نجفی، مشاور وقت رییس‌جمهوری و آقای پیروزح حناچی، معاون وقت وزیر راه‌و‌شهرسازی و شهردار فعلی تهران گفت. آنطور که آقای جعفری‌دولت‌آبادی اظهار داشت: یاشار سلطانی در جریان تحقیقات پذیرفته است که شیوه‌های دیگری برای اطلاع‌رسانی وجود داشته که می‌توانسته بدون آن که مرتکب جرم یا هتک آبروی فردی شود، به آن‌ها تمسک جوید. به موجب تحقیقات دادستانی، حکیم‌پور عضو شورای شهر پذیرفته است که نامه را پیش از انتشار به افرادی از جمله آقای نجفی، مشاور رییس‌جمهوری در ساختمانی واقع در خیابان شهید مطهری تهران تحویل داده است. به موجب این تحقیقات، یاشار سلطانی نیز پذیرفته است که نامه را قبل از انتشار در اختیار افرادی از جمله حناچی، معاون وزیر مسکن و خبرنگار حوزه شورای شهر روزنامه شرق قرار داده است.

داستان ۶۷۴‌ملک و شاید یک اتهام دیگر

یکی دیگر از موضوعات مرتبط با املاک شهرداری موردی بود که مدتی بعد از آغاز به کار پنجمین دوره شورای شهر تهران از سوی آقای محمود میرلوحی مطرح شد. وی در یکی از جسات شورا اعلام کرد که ۶۷۴‌ملک شهرداری با شرایط نامعلوم واگذار شده است. اگرچه این سخنان وی با شکایت شهردار سابق مواجه شد و در نهایت حکم دادگاه به ضرر میرلوحی صادر شد. میرلوحی در گفتگو با یکی از خبرگزاری‌ها گفته بود که شهرداری را با ۵۲‌هزار میلیارد بدهی تحویل دادند، پرداخت‌های سال آخر دوران قالیباف همگی خاص بوده است، مدیریت شهری گذشته با اقداماتی همچون کمک به احزاب، مداحان، مسجد‌ها در امور کشور دخالت می‌کردند. او وقتی متهم شناخته شد هاشمی، رییس شورای شهر تهران با نامه‌ای برای او وساطت کرد، اما او چند روز قبل دوباره به این مساله پرداخت و اظهار داشت: دو موضوع به کمیته اقتصادی شورای شهر واگذار شده که یکی مربوط به ترک تشریفات در قرارداد‌ها و دیگری درباره واگذاری ۶۷۴‌ملک است. این عضو کمیسیون برنامه‌و‌بودجه شورای اسلامی شهر تهران افزود: بررسی‌های ما درباره فهرست قرارداد‌های شهرداری در ۱۲‌سال گذشته است که ۵۰‌درصد آن قراردادها، بدون تشریفات مناقصه واگذار شده است. میرلوحی با وجود این، دوباره پرونده ۶۷۴‌ملک را مطرح کرده است و معلوم نیست این بار چه اتفاقی خواهد افتاد.

۸۰۰‌پرونده خمیر شدند

یکی دیگر از سخنان جدید میرلوحی، عضو شورای شهر تهران مربوط به خمیر شدن ۸۰۰‌پرونده است. او در نشست خبری خود گفته است: «در گزارش تلفیق بودجه سال ۹۳ سند‌های بسیاری وجود دارد که کپی آن‌ها موجود است، اما اصل آن‌ها در اختیار نیست.» او در این نشست گفت: «فهرست شکایت‌ها نشان می‌دهد نوعی رویین‌تنی از کسانی که اینجا حضور داشتند، وجود دارد که پیگیری زیادی در مورد این گزارش‌ها صورت نگرفته است. در پرونده آقای شریفی هم شنیده‌ام که او با وثیقه آزادشده آن هم با توجه به اتفاقات اخیر و نزدیکی به انتخابات. از قوه‌قضاییه درخواست داریم که گزارش‌های بازرسی کل کشور را دوباره مرور کند و پاسخ دهد که چرا هیچ‌کدام از این گزارش‌ها به نتیجه نرسیده است.» در رابطه با صحبت‌های میر لوحی این سوال پیش می‌آید که اگر این عضو شورای شهر سندی برای اثبات حرف‌های خود دارد چرا برای بازرسی و پیگیری به نهاد مربوطه ارائه نداده و حالا با نزدیک شدن به انتخابات دوباره خبر‌های جنجالی‌اش را منتشر کرده است؟
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه صبح نو، تاریخ انتشار: 8 بهمن 1398، کدخبر: 35381 ، www.sobhe-no.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۸
0
0
یه سند از قالیباف دارن هر وقت حرف بزنه علمش میکنن به درد کسی هم نمیخوره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین