پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۸۸۵۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۷
رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به هجمه‌هایی که در مخالفت با بودجه 99 راه افتاده گفت: رویه‌ای پیامکی در کشور شکل گرفته که گروهی یک جا نشسته‌اند و در یک موضوع با همفکری یکدیگر، هزار تا 2 هزار پیامک ارسال می‌کنند. اما نمایندگانی که می‌خواهند تصمیم بگیرند باید مراقب باشند تا گرفتار این جو و احساس پیامکی نشوند. مملکت باید برای ما مهم باشد.

شعار سال:رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به هجمه‌هایی که در مخالفت با بودجه 99 راه افتاده گفت: رویه‌ای پیامکی در کشور شکل گرفته که گروهی یک جا نشسته‌اند و در یک موضوع با همفکری یکدیگر، هزار تا 2 هزار پیامک ارسال می‌کنند. اما نمایندگانی که می‌خواهند تصمیم بگیرند باید مراقب باشند تا گرفتار این جو و احساس پیامکی نشوند. مملکت باید برای ما مهم باشد.

 «عوارض خروج از کشور تغییری پیدا نکرده است. کسانی که می‌خواهند از کشور خارج شوند مالیات نمی‌دهند.» این پاسخ رئیس کمیسیون تلفیق بودجه 99 به ابهامات ایجادشده در خصوص برخی اخبار مبنی بر دریافت توأمان مالیات و عوارض خروج، هنگام خروج از کشور است. این ابهام حین بررسی لایحه مالیات بر ارزش افزوده پدید آمد و تاجگردون رئیس کمیسیون تلفیق آن را رد کرد.

غلامرضا تاجگردون، نماینده گچساران و رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به ابهامات شکل‌گرفته در مورد اخذ مالیات و عوارض خروج از مسافران گفت: عوارض خروج تغییر خاصی پیدا نکرده و مانند سال‌های گذشته است. اتفاقاً در مجلس پیشنهادهایی مطرح بود که عوارض خروج بیشتر شود. اما سعی کردیم مانند سنوات گذشته و در همان حد و حدود تغییر پیدا کند.

او ادامه داد: برخی پیشنهاد دادند کسانی که ساکن خارج از کشور هستند و به کشور رفت‌وآمد دارند عوارض خروج پرداخت نکنند. اما کمیسیون تلفیق به این پیشنهاد رأی نداد. در کمیسیون تلفیق بحث شد کسی که خارج از کشور زندگی می‌کند توان پرداخت عوارض چند صد هزار تومانی را دارد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه تاکید کرد: از کسانی که می‌خواهند از کشور خارج شوند مالیات گرفته نمی‌شود.


گروهی برای تاثیرگذاری بر بودجه 99 هزار تا 2 هزار پیامک ارسال می‌کنند

تاجگردون با اشاره به هجمه‌هایی که علیه بودجه 99 به راه افتاده گفت: رویه‌ای پیامکی در کشور شکل گرفته است که گروهی یک جا نشسته‌اند و در یک موضوع با همفکری یکدیگر، هزار تا 2 هزار پیامک ارسال می‌کنند. اما نمایندگانی که می‌خواهند تصمیم بگیرند باید مراقب باشند تا گرفتار این جو و احساس پیامکی نشوند. مملکت باید برای ما مهم باشد.

او ادامه داد: ارسال پیامک‌ها برای تاثیرگذاری بر بودجه 99 همچنان ادامه دارد.

او تاکید کرد: هر شب حدود 2 هزار تا سه هزار پیامک به من ارسال می‌شود که می‌خواهند یک موضوع را در کشور جا بیندازند. اما این پیامک‌ها عادی شده است. نمایندگان دیگر این نوع پیامک‌ها را نمی‌خوانند. کسانی که در این شبکه کار می‌کنند، و مشخص است که ریشه آن کجاست، بدانند که این پیامک‌ها دیگر خوانده نمی‌شود. چون همه می‌دانند تشکیلاتی دنبال این فضاسازی‌هاست.

رئیس کمیسیون تلفیق بودجه 99 توضیح داد: مجلس تنها موضوعات کارشناسی را بررسی می‌کند و موضوعات پیامکی دیگر تاثیرگذار نیست؛ برای مثال ممکن است امشب 300 پیامک برای بنده در یک مورد ارسال شود، اما مهم این است تصمیمی که می‌خواهیم بگیریم چقدر به نفع عامه مردم است نه آن 300 نفر.

تاجگردون در پاسخ به انتقادها از بودجه 99 گفت: ممکن است بودجه اشکال داشته باشد، اما باید بدانیم در چه وضعیتی قرار داریم. مهم این است که در شرایط کنونی بتوانیم چه تصمیم بهتری بگیریم. بنابراین باید در مورد بودجه 99 با توجه به شرایط کشور تصمیم‌گیری کنیم.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از اعتمادآنلاین،تاریخ انتشار:13بهمن1398،کد خبر:380423،etemadonline.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
0
0
فشار نهاییشم به مردم بد بخت میاد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین